Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

خبرفوری ـ پیام تسلیت عبدالله اوجالان به خانواده‌های سه زن جانباخته کُرد ANF


خبرفوری ـ پیام تسلیت عبدالله اوجالان به خانواده‌های سه زن جانباخته کُرد ANF

زن جانباخته کُرد ANF

19:44 / 14 ژانویه 2013 
بورسا - رهبر ملت‌کرد, عبدالله اوجالان جانباختن «سکینه جانسز, فیدان دوغان و لیلا شایله‌مز» در پاریس را به خانواده‌هایشان تسلیت گفت.


اوجالان گفت قتل‌عام پاریس دومین قتل‌عام درسیم است.

محمد اوجالان برادر رهبر ملت‌کرد عبدالله اوجالان, مدینه کایماز مادر بایرام کایماز زندانی پ.ک.ک‌ای و پروین اودونجو خواهر جومالی کارسو امروز به جزیره امرالی رفتند. این خانواده‌ها بعد از انجام دیدار امشب از امرالی به شهر گملک بازگشتند. 

اوجالان: عاملات این جنایت آشکار شوند

در پی اصرار روزنامه‌نگاران در پرسش از «محمد اوجالان» , وی در پاسخ به آنها گفت که با رهبر ملت‌کرد, عبدالله اوجالان دیدار انجام داده که در جوی پر از غمگینی گذشت. محمد اوجالان در خصوص سخنان اوجالان گفت:«ترور سه سیاستمدار زن کرد در فرانسه باعث حزن و غمگینی وی شده و آن را محکوم ساخت. این قتل‌عام را دومین قتل‌عام درسیم نامید. ایشان خواست که هرچه زودتر عاملان این جنایت و قتل‌عام یافت شوند. اگر در مدت‌زمانی کوتاه جوانب این قتل‌عام آشکار گردد, مسلما به مراحله صلح‌جویی کمک خواهد کرد. ایشان گفتند «این قتل‌عام یک پیام است». لذا بسیار متأثر شد. قتل‌عام سه زن سیاستمدار کرد را به خانواده‌هایشان تسلیت گفت. گفت اگر در آینده روسای مشترک حزب صلح و دموکراسی به امرالی بروند, در مورد مرحله سیاسی کنونی مسایلی را برزبان خواهد راند».

من تقاضای دادن تلویزیون را نکرده‌ام

محمد اوجالان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص دادن تلویزیون به رهبر ملت‌کرد, عبدالله اوجالان, گفت اوجالان درخواست تلویزیون نکرده. اوجالان گفته که مدیریت زندان به زور یک دستگاه تلویزیون را در اتاق وی جای داده‌اند.

همچنین بایرام کایماز که در همان زندان بسر می‌برد, بخاطر کم‌کردن مدت‌زمان ملاقاتش از سوی مدیریت زندان, آن را محکوم ساخته و ملاقات با مادرش را رد کرده است.

از طرف دیگر اعلام شد که صبح امروز 4 عضو کمیته نظارت بر زندان‌ها به امرالی رفته و تحقیقاتی انجام داده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر