Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

گزارش پنتاگون درباره وزارت اطلاعات رژيم ايران


گزارش پنتاگون درباره وزارت اطلاعات رژيم ايران

تحقيقات مشترک کنگره و وزارت دفاع
روشهای نفوذ وزارت اطلاعات به جوامع ايرانی در خارج از ايران




در پاريس يک انجمن به نام «حمايت از پناهندگان ايرانی» جهت استخدام پناهجويان برای جاسوسی عليه ايرانيان در فرانسه به کار گرفته می شود



وزارت اطلاعات افراد حاضر به همکاری را موقتاً به زندان می فرستد تا بعداً به عنوان فعال مخالف جمهوری اسلامی به خارج بفرستد و «مخالف فراری» بنآمد.



وزارت اطلاعات به جوامع ايرانی در خارج از ايران از طريق انواع روشها نفوذ می کند. به عنوان مثال يک انجمن به نام «حمايت از پناهندگان ايرانی» در پاريس جهت استخدام پناهجويان ايرانی برای جاسوسی عليه ايرانيان در فرانسه به کار گرفته می شود. وزارت اطلاعات همچنين مامورانی دارد که افراد را در خارج از کشور ربوده، آنها را به ايران برمی گردانند و سپس آنها را زندانی می کنند يا می کشند.

تاکتيکهای وزارت اطلاعات در نفوذ و ايجاد اختلاف ميان اپوزيسيون در خارج از کشور در مقاله يی در يک سايت اينترنتی وابسته به دولت فعلی ايران مورد بحث قرار گرفته است.
اين مقاله چگونه نيروهای اطلاعاتی ايران در خارج از کشور عمل می کنند. موضوع چگونگی به کارگيری مکانيزمهای مختلف توسط ايران برای نفوذ به اپوزيسيون مستقر در خارج را مورد بحث قرار می دهد.
وزارت اطلاعات از اعضای سابق خود و يا افراد حاضر به همکاری با اين وزارتخانه استفاده می کند. آنها موقتاً به زندان فرستاده شد و به عنوان فعال مخالف جمهوری اسلامی شناخته می شوند، بعد از مدتی کسی از فعاليتهای سياسی گذشته آنها سؤال نمی کند. چون همين که زندانی سياسی باشد کافی است که به عنوان يک چهره مخالف شناخته شود. فعالان خارج کشوری ممکن است در خروج چنين زندانی از کشور با مساعدت يک سازمان بين المللی کمک کنند. يا اين که وزارت اطلاعات زندانی را به خارج بفرستد و او را يک مخالف فراری بنامد. 


يادآوريهايی از کتاب واواک در خدمت آيت الله ها درباره انجمن سازيهای حکومت آخوندی و نقش مأموران وزارت اطلاعات در فرانسه- خرداد 1388



ايو بونه رئيس پيشين سازمان ضدجاسوسی فرانسه د.اس.ت با انتشار کتاب واواک در خدمت آيت الله ها از فعاليتهای جاسوسی و نقش مهره ها و انجمنهای وزارت اطلاعات در فرانسه و ديگر کشورها پرده برداشت. فيگارو ضمن معرفی اين کتاب در صفحه اول خود می نويسد: يک کتاب شوک آور، رئيس سابق د.اس.ت همه چيز در مورد سرويسهای مخفی ايرانی بازگو می کند. ترور، دخالت، شکنجه، اعمالی که غرب بر روی آن چشم می بندد. در کتاب واواک در خدمت آيت الله ايو بونه فاش می کند که در فرانسه فعاليتهای واواک به دليل حضور مريم رجوی در اورسور اواز تشديد شده است.

اين کتاب علاوه بر ميرابوطالبی سفير رژيم در فرانسه به نقش مهره هايی چون عبداللهی، جواديان، احسان نراقی، راست بين، شلالی، ميردامادی و شادانلو می پردازد. ماموريتهای آنها براندن مخالفان و پناهندگان سياسی، تا حذف و همچنين خنثی سازی، زد و بند، شانتاژ و گسترش بنيادگرايی را دربر می گيرد.
کتاب واواک فاش می کند سرويسهای وزارت اطلاعات به انجمنهای پوششی متوصل می شود مثل انجمن فرهنگی و هنری خورشيد، انجمن حفاظت از مهاجرين ايرانی. يک تله برای متقاضيان پناهندگی يا انجمن پارس و آينده. افرادی که در خدمت هدفهای اطلاعات ايران هستند مسيرهای مختلفی را طی کرده اند ولی سرمنزل مشترکی دارند. وزارت اطلاعات.


اولين اين اپورتونيستها نامش احسان نراقی است. مسير او بسيار گويا است. عضو توده در سالهای اول شاه، خيلی سريع به خدمت ساواک در می آيد. بعد از انقلاب دستگير می شود و برای اين که حسن نيت خود را نشان بدهد ترديدی در شرکت در جلسات شکنجه روانی رفقای سابقش نمی کند. او درسهای اجباری به زندانيانی می دهد که در مقابل شکنجه فيزيکی مقاومت کرده اند. ايو بونه بعد از معرفی احسان نراقی به معرفی چهره های متنوعی از ساير مزدوران می پردازد و از جمله می نويسد: علی راست بين به حزب واحدی که محمدرضا شاه تأسيس کرد تعلق داشت. مثل نراقی او هم عفو خود را در مقابل به پيوستن به ساواما و سپس واواک خريد. او در سالهای 90 خيلی فعال شد دورانی که فردی به نام سعيد امامی خود را تحميل می کند تا موقعی که امامی سپر بلايی يک ليبرازاسيون ظاهری می شود و قربانی می گردد. همان طور که بعد خواهيم ديد راست بين تشکيل دهنده چهار انجمن می شود.



جواد فيروزمند چهره کاملاً متفاوتی دارد، او تقريباً نمونه کامل مخالف جعلی به ظاهر توبه کرده ای که در واقع يک نفوذی در سازمان بوده است خود را تحميل می کند و بعد با سر و صدا آن را ترک می کند. تحت عنوان يک بريده او توانست بعد از يک فرار باور نکردنی کمپين شيطان سازی مجاهدين خلق که واواک به جريان انداخته بود سوخت برساند.

کتاب واواک در خدمت آيت الله ها به نقش و مأموريت احسان نراقی و ديگر مزدوارن ديکتاتوری آخوندی برای مداخله در پرونده 17ژوئن نيز پرداخته و از جمله می نويسد: هنگام عبور محمد خاتمی رئيس جمهور اسلامی ايران از فرانسه در سال 1979 اين مأمور سه جانبه دست به سازماندهی کمپينی برای بی اعتبار کردن مقاومت ايران می کند. دخيل بودن اين فرد در کار دروغ پراکنی سرويسهای ايرانی بيانگر يک سطح بالای اعتماد دستگاه واواک به اوست.
احسان نراقی در پاريس منظما مأموران وزارت اطلاعات را به عنوان بريدگان مجاهدين نمايش می دهد. اين افراد از سوی رژيم نفوذ داده شده اند. به طور مثال وی تلاش کرد نزد راديو فرانس کولتور و بعضی روزنامه های سراسری فردی به نام بتول (نسرين ابراهيمی) يک مأمور واواک را غالب کند. اين شخص تنها به اظهارات بسنده نمی کند، او متهم به دخالت در نزد تحقيقات قضايی ضدتروريستی نيز هست. با ارائه حدود يک دو جين مأمور شناخته شده واواک که به عنوان اعضای قديمی مجاهدين ارائه شده اند تا در مورد اقدامات تروريستی سازمان مجاهدين شهادت بدهند. 


يادوآريهايی از گزارشهای اداره حراست قانون اساسی آلمان درباره فعاليتهای اطلاعات آخوندی در اين کشور در سفارت آخوندی و انجمنهای پوششی



در گزارش فعاليتهای اطلاعاتی رژيم ايران در آلمان که توسط هاينس پتر فدريس وزير کشور و هاينس فروم سرپرست سازمان امنيت داخلی آلمان در تابستان 1390 ارائه شد آمده است: سازمان مجاهدين خلق و شورای ملی مقاومت در مرکز فعاليتهای جاسوسی وزارت اطلاعات ايران قرار دارند.

راديو آلمان روز 10تير ماه 1390 خبر داد: هاينس پيتر فردريش وزير کشور و هاينس فروم سرپرست سازمان امنيت داخلی آلمان در روز جمعه 10تير - اول ژوئيه گزارش امنيتی آلمان در يک سال قبل از آن را در برلين ارائه کردند.
در گزارش امنيتی آلمان درباره افزايش فعاليتهای خشونت آميز گروهای افراطی در اين کشور ابراز نگرانی شده است. اين گزارش همچنين به نقش نهادهای اطلاعاتی رژيم ايران در جاسوسی در آلمان پرداخته و خاطرنشان می کند، واحدهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در پوشش فعاليتهای اداری در سفارت برلين نقش مهمی را برعهده دارند. بنا به ارزيابی سازمان امنيت داخلی آلمان حتی کنسولگريهای ايران موظف به پشتيبانی از واحدهای وزارت اطلاعات در آلمان هستند. در ادامه گزارش تحت عنوان جاسوسی در گروهای اپوزيسيون ايرانی آمده است:
بر اساس سازمان امنيت داخلی آلمان، يکی از وظايف وزارت اطلاعات ايران شناسايی و جاسوسی گروه های اپوزيسيون ايرانی در تبعيد است. سازمان مجاهدين خلق و شورای ملی مقاومت در مرکز فعاليتهای جاسوسی وزارت اطلاعات ايران قرار دارند.


در سال 88 مجله تلويزيونی کانال يک آلمان پانوراما گزارش تکان دهنده ای در مورد جاسوسی وزارت اطلاعات رژيم آخوندی در خاک آلمان پخش کرد. متعاقباً مقاومت ايران در اين باره اعلام کرد، مافيای ترور و جاسوسی رژيم ايران در آلمان دارای يک شبکه گسترده و فعال از جاسوسان تحت پوش ديپلومات و يا در غالب شرکتها و انجمنهای پوششی است. بخشهايی از اين شبکه توسط شورای ملی مقاومت افشا شده و در اختيار مراجع ذيربط قرار گرفته است.

دفتر نمايندگی شورای ملی مقاومت و شمار زيادی از اعضا و هوادارن مقاومت در آلمان هدف مستقيم فعاليتهای جاسوسی وزارت اطلاعات قرار گرفته اند. اعضای خانواده های مجاهدين حداقل چهار تن از کسانی که در يک اعتصاب غذا در مقابل وزارت خارجه آلمان شرکت داشتند در ايران مورد بازجويی و تهديد قرار گرفته يا بازداشت شده اند. مأموران اطلاعات بارها در نزديکی تظاهرات هوادارن مقاومت در برلين، کلن، هامبورگ و فرانگفورت به تهيه عکس و فيلم و شناسايی شرکت کنندگان پرداخته اند. اين مأموران برای اين منظور بارها از خودرو ديپلوماتيک استفاده کرده اند. مقامات در جريان تمامی اين موارد قرار گرفته اند. انجمنهايی مانند آوا، ماموريتهای محوله از سوی وزرات اطلاعات را تحت عنوان انجمن فرهنگی پيش می برند. گرداننده اين انجمن سال گذشته به خاطر ظن به جاسوسی پنج هفته در عراق در بازداشت به سر برد. اشپيگل 17 ژوئيه 2008


از اين پيشتر گزارش سالانه اداره فدرال حراست از قانون اساسی آلمان تصريح کرده بود هدف مقدم سرويس اطلاعاتی ايران واواک در آلمان مقابله با فعالترين گروه اپوزيسيون يعنی سازمان مجاهدين خلق ايران و شورای ملی مقاومت ايران می باشد. واواک با به خدمت گرفتن اعضای فعال يا سابق اين سازمان به عنوان مأموران خود تلاش می کند اطلاعاتی در مورد فعاليتهای اين سازمانها عليه رژيم به دست بياورد.

يک پايگاه سرويس اطلاعاتی رژيم ايران در آلمان سفارت ايران در برلين است که در آن بسياری از وابستگان سرويس مخفی در پوش ديپلومات حضور دارند. افسران ارشد اطلاعاتی سفارت و همچنين افسران ارشد مراکز رهبری کننده از ايران افرادی را در آلمان جهت فعاليتهای جاسوسی به خدمت گرفته و به آنها مأموريت واگذار کرده اند و از آنها به شيوه شفاهی، مکتوب تلفنی يا از طريق اينترنت اطلاعات کسب می کنند. 


روزنامه اتريش دی پرسه: جاسوسان رژيم ايران در اتريش



به دنبال انتشار گزارش پنتاگون در مورد فعاليهای جاسوسی وزارت اطلاعات رژيم آخوندی روزنامه اتريشی دی پرسه گزارش داد: وين از جاسوسان رژيم ايران پر شده است. به گزارش دی پرسه:

«کارشناسان امنيتی می گويند: در اتريش بيش از ۱۰۰ نفر برای سرويس مخفی رژيم ايران کار می کنند. مدارک حاکی است وظيفه اين جاسوسان نه تنها زير نظر گرفتن اپوزيسيون در تبعيد و زير فشار گذاشتن آنهاست بلکه در زمينه دور زدن تحريمها و پولشويی نيز برای رژيم ايران فعاليت می کنند.
روزنامه اتريشی دی پرسه خاطرنشان می کند طبق گزارشی که به تفصيل توسط اپوزيسيون ايران، مجاهدين خلق منتشر شده حميدرضا اميری نيا از مشاوران احمدی نژاد، در ماه ژوئن گذشته مرکزی را تحت عنوان مرکز فناوری برای اين گونه فعاليتهای داير کرده است دی پرسه می افزايد شماری از جاسوسان مستقر در وين نيز عراقی هستند. زيرا رژيم ايران در عراق نفوذ دارد و اين عراقيها فعاليتهای مختلف برای رژيم ايران کار می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر