Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ بهمن ۴, چهارشنبه

پیام خلبان اسیر سوریه به خانواده اش و نظام سوریه


پیام خلبان اسیر سوریه به خانواده اش و  نظام  سوریه

در گفتگو با العربیه:

یک خلبان سوری: اسد مانند معامله تبادل اسیران ایرانی برای آزادی من تلاش کند

یک خلبان ارتش سوریه که از 100 روز پیش به اسارت نیروهای ارتش آزاد افتاده است از اینکه رژیم این کشور برای آزادی وی تلاش نمی کند اظهار نارضایتی کرد.


رونی راشد در یک پیام ویدیوئی در حالی که بغض گلویش را گرفته بود ضمن اشاره به معامله دولت سوریه با مخالفان برای آزادسازی گروگان های ایرانی تاکید کرد ناظم اسد هیچ اقدامی برای آزادی او نمی کند.

رژیم سوریه ماه گذشته در برابر آزادی 48 تن از اتباع ایران که به اسارت نیروهای ارتش آزاد درآمده بودند بیش از دو هزار نفر از زندانیان سیاسی را آزاد کرد.

خلبان دستگیر شده در گفتگو با " العربیه " گفت:" برای آزادی اسیران ایرانی تلاش های زیادی شد اما من که یک خلبان سوری هستم و علوی مذهب ، هیچ تلاشی برای مبادله من نمی شود." 

او در این مصاحبه که از طریق " اسکایپ" انجام شد ، تاکید کرد ارتش آزاد به شکل بسیار خوبی با من رفتار می کند و از سلامت کامل برخوردار است.

وی در پیامی از همکارانش خواست به شکل مسالمت آمیز تسلیم شوند. او تاکید کرد فرودگاه کویریس از چهار جهت محاصره است و نیروهای آن بهتر است تسلیم شوند.

رونی راشد تاکید کرد من علوی مذهب هستم و ارتش آزاد با من به خوبی رفتار کرد و اگر همکاران من به شکل مسالمت آمیز تسلیم شوند برخورد با آنها بهتر از این خواهد بود.
///////////////////

پس از پیروزی در انتخابات

نتانیاهو: برخورد با برنامه اتمی ایران بزرگترین چالش دولت جدید من است

دبی - العربیه.نت فارسی
نتانیاهو پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی تاکید کرد مقابله با برنامه اتمی ایران در راس سیاست های وی قرار دارد.


بر اساس گزارش رویترز نخست وزیر اسرائیل بین هواداران خود که به مناسبت پیروزی انتخاباتی در مقر حزب راستگرای لیکود جمع شده بودند ضمن اشاره به برنامه اتمی ایران اعلام کرد:" جلوگیری از اتمی شدن ایران اولین چالش دولت جدید من خواهد بود."


او از اینکه برای سومین بار توانسته است " فرصت رهبری اسرائیل " را به دست آورد از هواداران خود قدردانی کرد.
بر اساس نتایج اولیه انتخابات اسرائیل حزب راستگرای لیکود و حزب تندروی "اسرائیل خانه ماست " اغلب آرا را به دست آوردند.



تعداد آرائی که این دو حزب همپیمان در این انتخابات به دست آوردند نسبت به دوره قبل کمتر بوده است.


بر اساس این نتایج حزب لیکود 31 کرسی از 120 کرسی کنیست را به دست آورد و دیگر احزاب همپیمان آن نیز 30 کرسی به دست آوردند که در مجموع 61 کرسی از کل 120 کرسی کنیست در اختیار همپیمانان نتانیاهو است.


در این انتخابات احزاب میانه رو نسبت به دوره های قبل آرای بیشتری به دست آوردند و نتانیاهو تاکید کرده است که یک دولت فراگیر با مشارکت احزاب حاضر در کنیست تشکیل خواهد داد.


او تاکید کرد دولت جدید او فقط در اختیار احزاب راستگرا و مذهبی نخواهد بود و دیگر احزاب میانه رو نیز در آن شرکت خواهند کرد.


نتانیاهو گفت:" بزرگترین چالش دولت جدید او جلوگیری از دستیابی ایران به اسلحه اتمی است."


نخست وزیر اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که برنامه اتمی ایران برای اسرائیل یک خطر جدی است و ممکن است برای جلوگیری از رسیدن این کشور به اسلحه اتمی به اقدام نظامی متوسل شود.


وی تاکید کرد تا تابستان آینده غنی سازی اورانیوم در ایران به نقطه ای خواهد رسید که ایران را قادر خواهد ساخت به سرعت به مرحله تولید بمب اتمی برسد و این برای اسرائیل غیرقابل تحمل خواهد بود.


ایران که به دلیل برنامه اتمی با تحریم های بین المللی گسترده ای روبه رو است ، اعلام می کند که برنامه صلح آمیزی را دنبال می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر