Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه

زبیر آیدار توطئه ترور زنان کرد در پاریس را افشا کرد


زبیر آیدار توطئه ترور زنان کرد در پاریس را افشا کرد
اولین افشاگری یک مقام رسمی پ.ک.ک در مورد ترورها در پاریس:

زبیر آیدار توطئه ترور زنان کرد در پاریس را افشا کرد
ANF
09:25 / 15 ژانویه 2013
پاریس - زبیر آیدار, عضو شورای رهبری «کنفدرالیسم دموکراتیک کردستان, ک.ج.ک» در مورد گروه‌های تروری که توسط دولت‌های ایران و ترکیه در سال 2011 به اروپا فرستاده‌اند و در سال 2012 هم از طریق یک کشور دیگر اروپایی به بلژیک رفته‌اند, مسایلی را بیان کرد.



سکینه جانسز(سارا), فیدان دوغان(روژبین) و لیلا شایله‌مز(روناهی) در 9 ژانویه در پاریس ترور شدند. زبیر آیدار عضو شورای رهبری ک.ج.ک هم طرح توطئه ترور را که پیشتر هم علیه آنها درجریان بوده را در مصاحبه با خبرگزاری فرات افشا نمود.

آیدار گفت:«پس از واقعه ترور رفقایمان در پاریس این پرسش را مطرح ساختیم که چرا این رفقای ما را مورد هدف قرار دادند؟ نمی‌توانیم این واقعه را به ترکیه و دشمنان کرد ربط ندهیم. همان طرفی که امروزه به قتل‌عام کردها می‌پردازد, به این ترور هم دست زده است. تروریست‌هایی در میهن ما به کشتار دست می‌زنند, در پاریس هم عامل این جنایت هستند. شاید آنها افرادی مختلف باشند, اما دارای یک ذهنیت مشابه هستند».

آیدار در پاسخ به این پرسش که «چرا پاریس؟» گفت که شاید این مکان برای آنها سهل تر بوده باشد و افزود:«حکومت سابق, نیکلا سارکوزی اقداماتی ناشایست انجام داد و کردها را کریمینالیزه و متفرق می‌ساخت. امروزه هم در فرانسه 9 پرونده قضایی گروه‌های فعال کرد بصورت متفاوت در جریان است. بیش از 200 شهروند کرد امروزه در فرانسه محاکمه می‌شوند. به همین خاطر پاریس را انتخاب کرده‌اند. این امر اثبات می‌کند که روابطی مستحکم با هم دارند و در پاریس احساس آرامش و راحتی می‌کنند».

آیدار همچنین یادآور شد بخوبی می‌دانند که سازمان استخبارات ملی ترکیه و فرانسه روابطی بسیار مستحکم و گسترده با هم دارند و به تبادل اطلاعات می‌پردازند. وی افزود:«در این زمینه اسنادی در دست داریم. هم‌اکنون دولت ترکیه دیالوگی را پیشبرد داده است. این اقدام آنها به معنای انکار کردهاست, اما به نظر من باید در این خصوص فراتر از امورات هر دو سازمان استخباراتی آن دو کشور فراتر رفت تا برخی مسایل را دید. امروزه ترکیه و فرانسه رابطی مستحکم دارند که با مسئله ترور کنونی بی‌ربط نیست».

فرانسه نقشی بسیار پلید ایفا کرد

زبیر آیدار ضمن اشاره به همکاری‌های نظامی که علیه کردها میان پاریس و آنکارا صورت می‌گیرد, گفت:«در شش سال گذشته, حکومت‌های پیشین فرانسه علیه کردها نقشی بسیار پلید ایفا کردند. هم‌اکنون در زندان‌های فرانسه زندانیان سیاسی کرد بسر می‌برند. «رفیق آدم اوزون, عضو کنگره ملی کردستان» که در اکتبر 2012 در پاریس» در پی یک توطئه بازداشت شد و هم‌اکنون در زندان بسر می‌برد. فرانسه تمامی اطلاعات در خصوص سیاستمداران کرد از قبیل آدرس‌ محل سکونت, عکس‌ آنها را به ترکیه می‌دهد. این امر بسیار تأثیرگذار است. دقیقا نوعی همکاری در این سطح با هم دارند. ما از دولت سوسیالیستی فرانسه می‌خواهیم که سیاست‌های دوران سارکوزی را ترک کند و زندانیان سیاسی را آزاد کند. باید دست از تعقیب و نظارت جاسوسی بر کردها بردارد. نباید در قتل‌عام کرد نقشی بر عهده گیرد. باید قتل‌عام پاریس را آشکار کنند. باید بخوبی بدانند که برخی از طرف‌های فرانسه هم در این قتل‌عام دست دارند».

توطئه ترور ترکیه و ایران از 2.5 سال قبل آغاز شده

آیدار در خصوص توطئه‌های ترور و سوءقصد که پیشتر هم علیه آنها تدارک دیده شده بود هم جزئیاتی برزبان راند و گفت که دو سال و نیم قبل اطلاعاتی از منابع رسمی کشورهای اروپایی به دستشان رسیده و گفت:«به ما گفتند که سه نفر مورد هدف هستند. حاجی احمدی رئیس پژاک, رمزی کارتال رئیس کنگره خلق و من , زبیر آیدار. به ما گفتند که هر سه شما مورد هدف اقدامات تروریستی آن گروه‌ها هستید. اعلام شد که ترکیه و ایران این کار را بصورت مشترک برنامه‌ریزی کرده‌اند و قرار است دست به سوءقصد بزنند».

آیدار همچنین گفت که این اطلاعات موجود را با سرویس امنیتی بلژیک در میان گذاشتند و در این زمینه تدابیری اتخاذ کردند. وی افزود:«حتی در آلمان هم تدابیری اتخاذ شد. بلژیکی‌ها این مسله را با آلمان مطرح ساختند. آلمان هم حاجی‌احمدی را احضار نمود و با وی حرف زدند و گفتند که تدابیری اتخاذ کنند.

پیش از آن هم یک جاسوس ترکیه در آلمان بازداشت شده بود که عکس رفیق جاجی‌احمدی و شماره تلفن و آدرس محل اقامت وی در جیب آنها پیدا شده بود.»

گروه‌های سوءقصد سال 2011 به اروپا آمدند

وقتی که مذاکرات اسلو خاتمه یافت و درگیری‌ها از سرگرفته شد, در اواخر سال 2011 ما از داخل ترکیه گزارش‌هایی را دریافت کردیم. منبعی که این اطلاعات را به ما داد روابطی مستحکم با دولت آ.ک.پ ترکیه دارد. اما محلی که گزارش از آن به دست ما رسید, فرانسه بود. گفتند که آنها گروه‌های سوءقصد را به اروپا می‌فرستند و قرار است که رفقای جنبس کردی را ترور کنند. این اطلاعات فورا به دست من رسید. ما هم آن را با نیروهای امنیتی بلژیک در میان گذاشتیم».

گروه سوءقصد از انگلیس وارد بلژیک شد

سال گذشته (2012) ما از پلیس بلژیک اطلاعاتی دریافت کردیم. پلیس در آکادمی تحقیقات اجتماعی مزوپوتامیا در «جاهرلوری» گفتند«ما از شما محافظت کردیم. فردی از انگلیس آمد و خواست به جان شما سوءقصد کند, ما او را دستگیر کردیم». هم‌اکنون ما نمی‌دانیم نام آنها چیست و یا چند نفر هستند, اما به رفقای ما گفته بودند:«ما از شما در مقابل سوءقصد محافظت کردیم. فردی که می‌خواست رهبران کردها را ترور کند را دستگیر کرده‌ایم».

از سال 2007 تاکنون رفقای بخش رهبری جنبش ما را مورد هدف قرار می‌دهند, بویژه رفقایمان در کردستان. می‌خواهند یکی یکی آنها را ترور کنند. می‌خواهند با استفاده از هواپیمای جنگی, هلیکوپتر و بویژه هواپیماهای بدون سرنشین به ترور رهبران دست زنند. اما هم‌اکنون هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به سلاح نیستند و ترکیه مدام درصدد است از آمریکا بخرد».

می‌خواهند در کوهستانهای کردستان با استفاده از هواپیما و در اروپا هم با توسل به ترور به این اقدامات دست زنند. ما این گزارش‌ها را جدی گرفتیم. اسامی رفقای زن در لیست نبود, اما رفقای دیگر اسامی‌شان در لیست ترور آمده بود».

ترور سکینه جانسز امری تصادفی نیست

آیدار خاطرنشان ساخت که بخاطر تدابیر موجود توطئه‌ علیه آنها به نتیجه نرسید, به همین خاطر رفقای زن را مورد هدف قرار دادند. وی افزود:«رفیق سکینه, روژبین(فیدان دوغان) و لیلا را مورد هدف قرار دادند که امری تصادفی و اتفاقی نیست. توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده است. معنی آن این است که رفقای بخش رهبری جنبش را مورد هدف قرار می‌دهند. هفت سال است برای این کار تلاش می‌کنند و ترور در پاریس هم جدای از آن نیست. هم‌اکنون همه رفقای بخش رهبری مورد هدف قرار دارند. اسامی همه ما را به پلیس اینترپول و بولتن سرخ داده‌اند. به همین خاطر هم افرادی بازداشت و زندانی می‌شوند. رفیق سکینه هم در آلمان پیشتر بازداشت شد, اما نتوانستند وی را به ترکیه تحویل دهند. امروزه او را ترور کردند. این امر کاملا با مرحله کنونی در ارتباط است».

دولت پنهانی ازمیان نرفته

آیدار در ادامه تأکید کرد که دولت پنهانی ترکیه هنوز از میان نرفته. وی افزود:«آنچه در ترکیه آن را «گلادیو و ارگن‌اکون» می‌نامند, هنوز در ترکیه از میان نرفته‌اند. تنها جناح ملی‌پرست آن نابود شده, اما پس از آن «گلادیوی سبز» شکل گرفت. شاید ترور پاریس در راستای منافع حکومتی که هم‌اکنون به گفتگو با امرالی دست زده, نباشد, اما ما بخوبی می‌دانیم که نیروهایی که در داخل دولت مخالف صلح هستند, در این ترورها دست دارند. شاید هم در چارچوب برنامه‌های توطئه‌گرانه خود این گروه تروریستی را به اروپا روانه کرده‌اند. باید بدنبال ریشه‌های آن گشت».

ترورها در حین انجام گفتگوها با اوجالان معانی‌ای جداگانه در بر دارد

آیدار اذعان داشت که حملات تروریستی پاریس در موقعی انجام شده که در امرالی با رهبر ملت‌کرد, عبدالله اوجالان مذاکراتی صورت می‌گیرد. وی گفت:«در چنین مرحله‌ای که گفتگو‌های ترکیه با رهبر آپو در امرالی درجریان است و امیدها به صلح و آشتی افزایش یافته, رفقای ما را مورد هدف قرار دادند. این امر معانی‌ای جداگانه در بر دارد و مسلما با مرحله کنونی سیاسی در ارتباط است».

زبیر آیدار خاطرنشان ساخت که این حملات تأثیری منفی بر گفتگوها نخواهد داشت. وی افزود:«همه ما بخوبی می‌دانیم که چنین واقعی امیدهای صلح‌جویی را به باد می‌دهند. می‌خواهند بگویند که هرکجا شما را بیابیم می‌کشیم. تازه پیشتر هم خود اردوغان گفته «یا باید تسلیم شوید, یااینکه ما وارد غارها خواهیم شد و شما را خواهیم کشت».

برخورد با مسئله صلح و آشتی بسیار صمیمانه و صادقانه است. ما تلاش می‌کنیم که کسانی که می‌خواهند مرحله کنونی را به شکست بکشانند, به اهدافشان نرسند. چه‌بسا این برخورد آنها به معنای برهم زدن گفتگوها و پیشبرد جنگ است. هر آنچه از دست ما هم برآید برای پیشبرد صلح و چاره‌یابی انجام خواهیم داد. فعالیت‌هایمان را تسریع می‌بخشیم. اما خوب همه چیز هم به دست ما نیست. اگر برخی‌ها بخواهند ما را ترور کنند, ما هم ناچار می‌شویم از خود دفاع کنیم».

همه رفقای سرشناس ما مورد هدف هستند

آیدار در ادامه گفت:«کسانی که رفیق سکینه, روژبین و روناهی را ترور کردند, می‌خواهند کسان دیگری را هم ترور کنند. آنها چند نفر معدود نیستند. کاری سازماندهی شده است. می‌خواهند همه رفقای سرشناس ما را مورد هدف قرار دهند. ما هم مطابق آن تدابیری اتخاذ می‌کنیم».

عضو شورای رهبری ک.ج.ک , زبیر آیدار ادعاهای مقامات ترکیه مبنی بر اینکه «ترور بخاطر اختلافات داخلی بود» را «بی‌اخلاقی» توصیف کرد و اذعان داشت که رفیق سکینه جانسز در مذاکرات اسلو جای نگرفته بود.

وی افزود:«رفیق سکینه از روزی که جنبش پ.ک.ک تأسیس شد تا به امروز عضو رهبری جنبش بود. هم عضو رهبری کل جنبش و هم جنبش زنان بود. او یک الگوی بسیار عظیم بود. بویژه وی در زندان شهر آمد مقاومتی عظیم نمود. دشمنان می‌خواهند این پیام را به ما بدهند که «از ریشه نابودتان می‌کنیم». ما هم با آنها به مقابله و مقاومت دست خواهیم زد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر