Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

سه دانش آموز پیرانشهری برای مداوا باید به خارج اعزام می شوند


سه دانش آموز پیرانشهری برای مداوا  باید به خارج اعزام می شوند

امروز نماینده های آذربایجان غربی، درخواست اعزام دانش آموزان پیرانشهری به خارج از کشور را مطرح کردند.


به گزارش خبرآنلاین؛ نادر قاضی پور، نماینده ارومیه امروز در صحن علنی مجلس در تذکری با اشاره به وخیم بودن حال 3 دانش آموز حادثه دیده آتش سوزی مدرسه ابتدایی پیرانشهر، گفت: 3 نفر از دختران آسیب دیده در حادثه آتش سوزی وضعیت وخیمی دارند و باید برای مداوا به خارج از کشور اعزام شوند.
او خواستار دستور رییس مجلس به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برای رسیدگی به این موضوع شد: شما به عنوان رئیس مجلس و من به عنوان رئیس مجمع نمایندگان ارومیه باید با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی زمینه اعزام به خارج این سه دختر دانش آموز را فراهم کنیم.


همچنین رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر از لزوم اعزام 3 دانش‌آموز حادثه‌دیده پیرانشهر به خارج از کشور خبر داد و گفت: طی نامه‌ای امروز این موضوع با رئیس‌جمهور مطرح می‌شود.

او به فارس گفت: طی بررسی‌هایی که از وضعیت دانش‌آموزان حادثه‌دیده پیرانشهر داشتیم، مقرر شد که طی نامه‌ای به رئیس جمهور، شرایط 3 دانش‌آموز برای اعزام به خارج از کشور فراهم شود.

به گفته خضری، 2 دانش‌آموز بستری شده در بیمارستان اصفهان و یک دانش‌آموز بستری شده در مشهد نیازمند اعزام به خارج از کشور هستند.

او اظهار امیدواری کرد که مراحل قانونی انجام اعزام این دانش‌آموزان به خارج از کشور به سرعت فراهم شود.
///////////////

کارگران قند اهواز امروز هم تجمع کردند

۷۰ کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، صبح امروز -۱۷دی ماه- برای چندمین بار طی سال جاری در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و سایر مطالبات ۲۵ ماهه خود در مقابل درب ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، هوشنگ طاهری، عضو شورای اسلامی کار کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که در این تجمع حضور یافته است، با اعلام این خبر به ایلنا گفت: بیش از ۷۰ کارگر این کارخانه بیش از ۲۵ ماه است که به سبب بلاتکلیفی کارخانه و تعطیلی خط تولید، حقوق نگرفته‌اند.
او افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های این کارگران، عدم پرداخت حق بیمه‌ و تمدید نشدن دفترچه‌های درمانی‌ خانواده‌های‌شان است.
به گفته این فعال کارگری، معوقات بیمه‌ای این کارگران در سال گذشته به مدت هشت ماه و در سال اخیر (۹۱) به دو ماه رسیده است.
طاهری ادامه داد: ۳۰ نفر از کارگران این واحد تولیدی که در آستانه بازنشسته شدن هستند نیز به جهت اینکه لیست بیمه‌ای معوقه و جاری‌شان به تامین اجتماعی پرداخت نشده است در این خصوص دچار مشکل شده‌اند.

او با اشاره به اینکه تا کنون کارگران این کارخانه چندین بار جهت دریافت مطالبات قانونی خود دست به تجمع زده‌اند، اظهار داشت: با اینکه تجمع و اعتراضاتی در خصوص حل مسائل صنفی‌مان انجام داده‌ایم متاسفانه تاکنون با بی‌توجه‌ای مسئولان مواجه شده‌ایم.
///////////////

شکایت دختر جوان از یک نماینده مجلس علیرغم تهدید

روز دوشنبه 18 دی ماه زمان رسیدگی به شکایت یک دختر جوان از یک نماینده مجلس خواهد بود.

به گزارش بولتن نیوز چندی پیش دختر جوانی با هویت "ل.م" از یک نماینده مجلس به اتهام "تجاوز به عنف" به مقامات قضایی و امنیتی شکایت کرد و پرونده ای در این خصوص تشکیل و حتی در محافل سیاسی و برخی رسانه ها نیز این خبر منتشر شد.دختر جوان البته مدعی است که پس از طرح شکایتش، نماینده مذکور تمام تلاش خود را انجام داده است که با تطمیع و تهدید او را از ادامه پیگیری‌هایش منصرف کند اما وی زیر بار این مسئله نرفته و رسما شکایت خود را از طریق مرجع قضایی دنبال کرده است.
وی در عین حال ادعا می‌کند که به جهت رعایت حفظ مصالح و وجهه مسئولین، از طرح شکایت کیفری از نماینده مذکور صرف نظر کرده و دادخواست حقوقی با عنوان "اثبات علقه زوجیت" را به دادگاه ارائه داده که این پرونده قرار است در ساعت 10:30 روز 18 دی ماه در محکمه حقوقی یکی از مراکز استان‌ها رسیدگی شود.

بولتن نیوز، به جهت منع انتشار اسامی متهمان تا پیش از صدور رأی قطعی دادگاه و همچنین از آنجایی که معلوم نیست ادعای دختر جوان تا چه اندازه صحت داشته باشد، از انتشار نام متشاکی و جزئیات بیشتر این پرونده معذور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر