Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

توهین امام جماعت پاوه به شیرکو بی کس


توهین امام جماعت پاوه به شیرکو بی کس

دخالت نهادهای امنیتی برای ممانعت از مراسم یادبود
فعالان در تبعید: مسئول نمایندگی ولی فقیه در شهرستان پاوه در واکنش به مرگ شیرکو بی‌کس گفت: مُرده، به دَرَک، بی‌دین دیگری از جامعه‌ کُردستان کم شد.


بنا بر اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید” ؛ مُلا قادر قادری ، امام جماعت مسجد قبا در واکنش به تکریم این شاعر و تلاش برای برگزاری مراسم یادبود این شاعر پرآوازه توسط فرهنگیان و علاقمندان ؛ گفت: او انسان بی‌دینی بوده و در شب‌های رمضان که شب عبادت و مناجات است هیچ کس حق سخن گفتن درباره‌ وی (شیرکو) را ندارد!
گفته میشود نهادهای امنیتی در شهر پاوه نیز با برگزاری مراسم یادبود شیرکو بی کس در روز چهاردهم مردادماه در این شهر مخالفت کردند.
شیرکو بی‌کس، از سرشناس‌ترین شاعران کرد‌زبان، روز یک‌شنبه (۱۳ مرداد) در بیمارستانی در استکهلم درگذشت. بی‌کس ساکن کردستان عراق بود و از مدتی پیش برای مداوا در سوئد به سر می‌برد.
شیرکو بی‌کس از شاعران برجسته کردستان عراق که در سال 1319 در شهر سلیمانیه به دنیا آمد. در سال 1968 نخستین مجموعه شعر خود را به نام مهتاب شعر به چاپ رسانید.
“شتاب کن مرگ از راه می‌رسد”، نام آخرین مجموعه از آثار منتشر شده‌ نامدارترین شاعر معاصر کرد در زمان حیاتش، و در برگیرنده‌ نوشته‌های سه سال آخر حیات او تا چند ماه پیش از مرگ است.
اشعار شیرکو تاکنون به زبان‌های آلمانی، فرانسه، ایتالیایی، سوئدی، نروژی، عربی، فارسی و غیره ترجمه شده است و بعضی از اشعار او انتخاب شده و در کتاب‌های درسی چند کشور برای تدریس گنجانده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر