Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

اطلاعات رژیم یک دلال نفتی را ربود و کشت


اطلاعات رژیم یک دلال نفتی را ربود و کشت

بنگاه خبری بی‌بی‌سی می گوید، مطلع شده است که جسد عباس یزدان‌پناه یزدی، بازرگان ایرانی-بریتانیایی که بیش از یک ماه پیش در امارات ناپدید شده بود، روز یکشنبه این هفته در فجیره، از شیخ‌نشین‌های امارات پیدا شده است.


یزدان‌پناه یزدی، روز ۴ تیر در دبی ناپدید شده بود.
گفته می‌شود او یک روز بعد از آن که از دفتر خود در دبی از طریق ارتباط ویدئویی به عنوان شاهد در پرونده اختلاف بین دو شرکت نفتی گواهی داد، ناپدید شده است.
در هفته‌های گذشته اتهام‌هایی مطرح شده بود مبنی بر این که این بازرگان ۴۵ ساله ایرانی که دارای تابعیت بریتانیا هم هست، احتمالا توسط نیروهای امنیتی ایران ربوده شده‌ است.
وزارت خارجه بریتانیا، هفته گذشته این اتهام‌ها را "قابل تامل" توصیف کرد.
چهارشنبه هفته گذشته، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در مورد سرنوشت عباس یزدان پناه یزدی اظهار نگرانی کرد.
دستگاه های اطلاعاتی یا گروه های ذینفوذ در حکومت ایران به ربودن یزدی متهم شده‌اند، اما وزارت امور خارجه ایران دست داشتن نهادهای ایرانی در هرگونه اقدام غیرقانونی در امارات را تکذیب کرد.
همسر یزدان‌پناه یزدی هم اکنون در بریتانیا به سر می‌برد و اطلاعات رسیده به بی‌بی‌سی حاکی‌است پلیس امارات، خبر یافته شدن جنازه همسرش را به او خبر داده است.
نام یزدان‌پناه یزدی در چند پرونده مربوط به معاملات نفتی شرکت های خارجی با رژیم ایران به عنوان دلال و واسطه مقام های وقت و افراد صاحب نفوذ در ایران مطرح بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر