Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

نیویورک در مصاف با موجی از سیل و توفان

نیویورک در مصاف با موجی از سیل و توفان



سواحل شرقی آمریکا و به ویژه شهر نیویورک سحرگاه سه شنبه آماج سهمگین ترین پی آمدهای توفان سندی شد. آسیب های این توفان به ویژه خط ساحلی نیویورک و بخش منهتن را دربر گرفت.


دوشنبه شب به دلیل همزمانی با کامل شدن قرص ماه، توفان سندی با مد آب دریا و رودخانه ها درآمیخت و سیلاب را روانه بتری پارک و دیگر مناطق منهتن کرد.
در نیویورک شبکه حمل و نقل شهری متوقف و کمپین های انتخابات ریاست جمهوری مختل شد.

یک ساکن منهتن دعوت به آرامش می کند:

“ هرگز نمی شد چنین اتفاقی را در نیویورک تصور کرد. بنابراین بهترین کاری که می توان کرد پرهیز از وحشت و ایجاد ترس است. پلیس نیویورک هر آنچه می تواند را انجام می دهد. خودروهای گشت زنی پلیس به هر ساختمان جدامانده ای سر می زنند و به افراد کمک می کنند.”

سرعت توفان سندی هنگام رسیدن به سواحل نیوجرسی و نیویورک سیتی یکصد و بیست و هشت کیلومتر درساعت بود و امواجی از آب به ارتفاع چهار متر را وارد خیابان ها، تونل ها، ایستگاه های مترو و شبکه برق وال استریت کرد.
دوشنبه شب بیش از پنج و نیم میلیون نفر از ساکنان سواحل شرقی آمریکا به دلیل مختل شدن شبکه های توزیع انرژی، برق نداشتند. با اینحال آمبولانس ها در گشت بودند و بخشی از بیمارستان ها توانستند بسیاری از مصدومین را تحت درمان قرار دهند.


توفان سندی در آمریکا چند کشته بر جا گذاشت



تاکنون دست کم دوازده نفر جان خود را پس از رسیدن توفان «سندی» در آمریکای شمالی از دست داده اند. کارشناسان هواشناسی می گویند سندی از شدیدترین توفان ها در سواحل شرق ایالات متحدۀ آمریکا بوده است.
به گزارش رسانه‌های این کشور فرماندار ایالت نیویورک از مرگ پنج نفر در این ایالت پس از رسیدن توفان سندی خبر داده است. دو نفر دیگر نیز در ایالت نیوجرسی جان باخته اند.
ادامۀ پیامدهای توفان
روز دوشنبه عملیات تدارک برای مقابله با پیامدهای توفان از جمله در واشینگتن ادامه داشت و مسئولان این بخش از آمریکا سرپناه هایی برای افراد نیازمند در نظر گرفته اند.
این در حالی است که در نیوجرسی بیش از سه میلیون نفر با قطع برق مواجه شده اند.
توفان زندگی روزمره را در مناطق حاشیۀ سواحل شرقی آمریکا با وقفه رو به رو کرده و به باور مسئولان آمریکایی هنوز وخیم‌ترین پیامدهای آن فرا نرسیده‌اند.
به گفتۀ این مسئولان توفان سندی از نظر ابعاد آن، تجربه‌ای بی سابقه در طول زندگی بسیاری از شهروندان خواهد بود.
هشدار شهردار نیویورک
مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک، از شهروندان خواسته تا پایان توفان از ترک محل سکونت خود صرف نظر کنند و از خانه خارج نشوند.
تا کنون زیان های توفان سندی بین ده تا بیست میلیارد دلار ارزیابی شده اند.
توفان سندی دوشنبه به ایالات متحده رسید و پیش از آن در منطقۀ کارائیب باعث مرگ دست کم ۶۰ نفر شده بود.
این توفان سرعتی تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر