Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۲۹, شنبه

فوری -- «رحمان دارتاش» عضو حزب دموکرات کردستان ایران پس از دستگیری در ترکیه هم اکنون در قرودگاه آتاتورک استانبول است و پلیس ترکیه قصد دارد وی را به ایران دیپورت کند.


فوری -- «رحمان دارتاش» عضو حزب دموکرات کردستان ایران پس از دستگیری در ترکیه هم اکنون در قرودگاه آتاتورک استانبول است و پلیس ترکیه قصد دارد وی را به ایران دیپورت کند.
----

مەترسیی دیپۆرتكردنەوەی رحمان دارتاش لەلایەن پۆلیسی توركیاوە بۆ ئێران دەكرێ، بەهیوای ئاگەداركرنەوەی لایەنەكانی پێوەندار
 رەحمان دارتاش، پەنابەرێكە لە توركیا، وەك دیارە ئەندامی حدكایە و لە نووسینی شیعر و هۆنراوەدا كەسێكی دیارە، لە هەمووشی گرینگتر ئینسانێكە گیانی كەوتووەتە بەر مەترسیی تورك و رژیمی ئێران.



حمایت از اعتصاب غذای 45 زندانی کرد در زندانهای ترکیه!
هم میهنان ارجمند، هنگامی که ما پشتیبانی خودمان را از اعتصاب غذای وکیل دادگستری ایران خانم نسرین ستوده به درستی و بدون هیچگونه مرز ملیتی یا ایذئولوژیکی اعلام کردیم، بنده که امضاء کرده بودم، شخصا دهها نامه دریافت نمودم. که از این پشتیبانی قدردانی کرده بودند. در چند نامه نیز بدرستی آمده بود. خوشبختانه صدای پشتیبانی از آقای فتاح سلطانی و خانم نسرین ستوده به کاخ واشنتگتن هم رسیده است. اما صدای صدها کرد ایران که در زندانهای مخوف جمهوری اسلامی در انتظار اعدام و یا زندانهای طویل المدت بسر می برند، هنوز دیوارهای سکوت مبارزان و اپوزیسیون ایرانی را نشکسته اند و کمترکسی از دیگر مبارزان خلقهای ایران، از آنها حمایت می کنند. اکنون یک خانم مبارز و قهرمان کرد، آمار 45 نفر از کردهای مبارز کردستان ترکیه را برایم فرستاده است که 37مین روز اعتصاب غذای خود را در سخت ترین شرایط می گذرانند. بطوری که روزنامه ها نوشته اند، دادگاه ترکیه جمعا 419 سال زندانی برای آنها صادر نموده است. ما بدین وسیله از دولت ناسیونالیست ترکیه

 می خواهیم بوضع این زندانیان اعتصابی برسند و به اذهان عمومی جهان بگویند که آیا بجز کرد بودن گناه آنها چیست و چرا باید 419 سال زندان به این قهرمانان داده شود؟! مردم آزاده جهان باید بدانند که ترکیه کوشش می کند وارد اتحادیه اروپا شود، اما ابتدائی ترین حقوق ملیتها در این سرزمین رعایت نمی شود. اگر چه بظاهر می کوشد مثلا کتاب زبان کردی را برای حدود 20 میلیون کرد که دهها سال است از ابتدائی ترین حقوق انسانی وملی محروم بوده اند، درج نماید، این نکته لایق تقدیر است که گردانندگان ترکیه عاقبت متوجه شده اند که بخش بزرگی از ملتی بنام کرد تحت سلطه دولت آنها زندگی می کند ودارای حقوقی هستند که مبارزین آنهارا بعناوین متفاوت دستگیر و زندانی می کنند. ما این اعمال غیر انسانی را محکوم می کنیم و از دمکراتهای جهان می خواهیم که به دولت ترکیه هوشدار جدی بدهند و محکوم کنند اعمال غیر دمکراتیک آنها را. از طرف جمعی از فعالان و نویسندگان کرد مقیم اروپا دکتر گلمراد مرادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر