Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۲۶, چهارشنبه

متهم ترور سفیر عربستان، اتهامات خود را پذیرفت


متهم ترور سفیر عربستان، اتهامات خود را پذیرفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، یک تبعه ایرانی - آمریکايی که به اتهام توطئه برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن محاکمه می شود، امروز در دادگاه اتهامات خود را پذیرفت.


وی که "منصور ارباب سیر" نام دارد، روز چهارشنبه با حضور در دادگاه فدرال نیویورک پذیرفت که با هدایت نیروی قدس سپاه پاسداران در طرح نافرجام ترور سفیر عربستان دست داشته است.
مقامات آمریکايی پیش تر گفته بودند که این متهم ۵۶ ساله به چیدن توطئه ای یک و نیم میلیون دلاری برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن اعتراف کرده است.
علاوه بر منصور ارباب سیر، یک تبعه ایرانی دیگر بنام "غلام شکوری" نیز به عنوان همدست وی از متهمان اصلی این پرونده هستند، ولی آمریکایی ها می گویند که این فرد احتمالا هم اکنون در ایران است.
این دو که گفته می شود از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران هستند، به توطئه چینی برای اجیر کردن قاچاقیچیان مکزیکی مواد مخدر برای ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، متهم شده بودند.
سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی قدس سپاه پاسداران و حامد عبداللهی و عبدالرضا شهلایی از سرکردگان این نیرو نیز متهم به دخالت در این طرح ترور شده اند.
پاسدار شهلایی متهم است که هماهنگی توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن را به عهده داشته و پاسدار عبدالهی متهم است که بر کار او نظارت می کرده است.
نیروی قدس بخشی از سپاه پاسداران است که از سوی غرب به انجام اعمال خرابکارانه برونمرزی از طریق حمایت نظامی و مالی از گروه های تروریستی متهم شده است.

مقامات آمریکايی می گوید که مقامهای عالیرتبه حکومت ایران در جریان طراحی و هدایت این نقشه دست داشته اند.

پرونده ارباب سیر؛ رژیم کاملا دستپاچه شده است

باشگاه خبرنگاران: اعتراف‌گیری از «ارباب سیر» علیه جمهوری اسلامی
یک شبکه خبری آمریکایی خبر داد منصور ارباب سیر، اتهامات علیه خود درباره مشارکت در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا را پذیرفته است.
به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» خبر داد که «منصور ارباب سیر» شهروند آمریکایی-ایرانی به جرم خود درباره مشارکت در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا اعتراف کرد.
بر اساس این گزارش، مقامات فدرال اعلام کردند منصور ارباب سیر که 57 سال دارد تلاش داشت با به کار گیری یک گروه قاچاق مواد مخدر مکزیکی بمبی را در رستورانی در واشنگتن قرار دهد و زمانی که «عادل الجبیر» سفیر عربستان در واشنگتن در آن رستوران حضور یافت، منفجرش کند.
این مقامات افزودند شخصی که ارباب سیر از طریق وی با گروه مکزیکی در ارتباط بود، یکی از عناصر مخفی دولت بوده و ارباب سیر با وی درباره طرح کشتن سفیر عربستان گفت‌وگو کرده است.
ارباب سیر سپتامبر سال گذشته دستگیر شد. این در حالی است که وکلای مدافع منصور ارباب سیر پیشتر با استناد به معاینات دو متخصص روانپزشکی که می گویند وی به اختلالات روانی مبتلاست خواستار رفع اتهامات علیه وی شده بودند.
سی‌ان‌ان اعلام کرد ارباب سیر روز چهارشنبه در دادگاه فدرال اعلام کرده که وی با اعضایی در داخل ایران در تهیه طرح کشتن سفیر عربستان مشارکت داشته است.
«محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور ایران سال گذشته در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان ضمن رد اتهام دست داشتن ایران در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا گفت:« آیا ما واقعا باید سفیر یک کشور برادر را بکشیم؟ دلیل این اقدام و منافعی که پشت آن وجود دارد چیست؟ ما هرگز این چنین قصدی برای آسیب رساندن به عربستان نداریم. اما ما واقعا می‌خواستیم این اقدام را در آمریکا انجام دهیم؟».
-----------------------------

ريال در سراشيبی سقوط؛ بیش از 4 هزار تومان شد

به رغم تهديدها و بگير و ببندها در بازار تهران آخرين گزارشها از بازار آزاد معاملات ارز در تهران حاکی است که قيمت دلار آمريکا از مرز 4 هزار تومان فراتر رفته است.

صبح امروز در صرافی های تهران (خيابان های جمهوری و فردوسی) دلار بين 3700 تا 3900 تومان معامله می شد که وقتی به ساعتهای ظهر رسيد، قيمت معاملات غيررسمی از مرز 4 هزار تومان گذشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر