Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۲۶, چهارشنبه

کارایلان: PKK مبارزات مسلحانه خود را گسترده‌تر خواهد کرد


کارایلان:
 PKK 
مبارزات مسلحانه خود را گسترده‌تر خواهد کرد
مرکز خبر - مراد کارایلان رئیس شورای رهبری کنفدرالیزم جوامع کردستان در گفتگویی با روزنامه سویسی لوتام گفت که آنها تاکتیک "حمله کن و مستقر شو" را تداوم بخشیده و گفت که مبارزات مسلحانه خود را گسترده‌تر خواهند کرد. کارایلان اظهار داشت که اردوغان از خصوصیات یک دیکتاتور برخوردار است که یادآور هیتلر می‌باشد.

کارایلان در پاسخ به پرسش‌های روزنامه چنین گفت:

چرا PKK در تابستان امسال حملات شدیدی را انجام داد؟

-مراد کارایلان: مسئولان آنکارا مذاکرات اسلو را متوقف کردند. ما با هیئت دیدارکننده ترک بر سر برخی پروتکل‌ها به توافق رسیده بودیم. بایستی رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه این پروتکل‌ها را تأیید می‌کرد. اما هیچ جوابی نداد. بلکه بلعکس خود را بسیار نیرومند دیده و فکر کرد که می‌تواند ما را به وسیله اسلحه شکست دهد و از هر جبهه حملاتی را آغاز کرد. در زمستان گذشته بسیاری از رفقایمان جان خود را از دست دادند. ما نیز در فصل بهار تدارکات لازمه را ترتیب دیده و در فصل تابستان حملات خود را آغاز کردیم.

آیا شما هم‌اکنون نیرومندتر از گذشته هستید؟

-به همراه انجام تدارکات لازم نیز تغییراتی را در تاکتیک‌هایمان اجرا کردیم. قبلا حمله کرده و در منطقه پراکنده می‌شدیم، اما دیگر در حین حمله پراکنده نمی‌شویم بلکه در منطقه مستقر می‌شویم. ما دیگر به پایگاه‌هایی که به تمامی مستحکم شده و در انتظار ما هستند حمله نمی‌کنیم. ما به مناطقی که نظامیان در آن قرار ندارند رفته و در انتظار ارتش ترک می‌مانیم. در این مناطق مستقر شده و هنگامی که ارتش به این مناطق وارد می‌شود ضرباتی را به آنها وارد می‌آوریم. 

چرا قبلا از این تاکتیک استفاده نمی‌کردید؟

-ما نیز همین سوال را از خود می‌پرسیم. چونکه از نتیجه‌ای که منتظر آن بودیم، نتایج مؤثرتری را در بر داشت. ارتش متحیر مانده است. در تمامی حملات موفق عمل کرده‌ایم. اگر ارتش درصدد حمله به مناطق تحت کنترل گریلا باشد به مانند شمزینان، مجبور خواهد شد در مناطقی به جنگ بپردازد که حاکمیت ما بر آن بیشتر است. اگر واکنشی نیز نشان ندهد بدان معنی است که تمامی منطقه تحت کنترل نیروهای گریلا قرار دارد. این تاکتیک را ادامه خواهیم داد تا مبارزات مسلحانه را گسترش دهیم.

آیا درهای انجام مذاکره را باز خواهید گذاشت؟

-بله، اما هر چیز به موضع حکومت ترکیه بستگی دارد. رجب طیب اردوغان چند هفته قبل اعلان داشته بود که می‌توان مذاکرات اسلو را از سر گرفت. این موضع بسیار شایسته‌ای است،‌ اما تنها در سطح سخن مانده است. در عمل هیچ تلاش و کوششی را انجام نمی‌دهند. درهای‌مان برای تمامی مذاکرات و گفتگوها باز است، اما عملیات‌های مسلحانه خود را متوقف نخواهیم کرد.

شرایط متوقف کردن درگیری‌ها چه چیزی است؟

-حزب کارگران کردستان،‌ احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی برای مذاکره با آنکارا، عبدالله اوجالان را به مانند نماینده خود معرفی کرده‌اند. ما می‌خواهیم که شرایط عبدالله اوجالان در زندان بهبود یابد، در اینباره می‌توان زندان خانگی را نیز در نظر گرفت.رهبریمان در این صورت می‌تواند با حکومت مذاکرات را آغاز کند. این شرط اساسی توقف درگیری‌ها خواهد بود.

آیا به نظر شما شخص نخست‌وزیر مانع انجام صلح است؟

-رجب طیب اردوغان گفت که راه‌حلی را برای این بحران پیدا خواهد کرد و به لطف کردها در انتخابات پیروز شد. موضع او هنگامی که پیروز شد کمی منعطف‌تر بود، اما حقیقت وی بسیار زود آشکار شد. اردوغان از خصوصیات یک دیکتاتور برخوردار است که یادآور هیتلر می‌باشد.

مقامات ترکیه اظهار داشتند که اگر به منافع و امنیت آنها ضربه‌ای وارد شود به منطقه غرب کردستان وارد خواهند شد. در اینصورت موضع شما چه خواهد بود؟
-باید ترکیه از چنین جنگ‌های پرهیز کند، کردها خواهان خودمدیریتی دموکراتیکی هستند، خواهان به رسمیت شناختن حقوق خود هستند. حزب کارگران کردستان از تمامی مطالبات کردها دفاع کرده و ما نیز از کردهای سوریه دفاع خواهیم کرد. اگر ارتش ترکیه چنین حمله‌ای را انجام دهد، در اینصورت در مرزهای ترکیه پاسخ شدیدی را دریافت خواهد کرد.
---------------------------
تحصن زندانیان سیاسی زن در زندان اوین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر