Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ آبان ۵, جمعه

Dr Copy S6 Ep11 / دکتر کپی سری ششم قسمت یازدهم


Dr Copy S6 Ep11 / دکتر کپی سری ششم قسمت یازدهم



در برنامه این هفته دکتر کپی به بررسی دلایل عنوان شده در نوسانات ارز میپردازیم و همچنین نگاهی داریم به نامه های جنجالی رد و بدل شده در هفته گذشته.

----------------------------------------------------


بیخبری مطلق از وضعیت ۵ زندانی سیاسی کُرد

از وضعیت پنج تن از زندانیان سیاسی کرد در زندان ارومیه که از تاریخ ۲۰ مهرماه به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند، خبری در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۰ مهرماه سال جاری ۵ تن از زندانیان سیاسی کرد زندان ارومیه بنامهای جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده، احمد تمویی، یوسف کاکه ممی، علی احمد سلیمان و مصطفی علی احمد از بند سیاسی زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شدند و تا کنون خبری از ایشان در دست نیست.
طبق خبری که از سوی یکی از هم بندیان این پنج نفر به گزارشگر هرانا رسید، این افراد به حفاظت زندان احضار و از آنجا به مکانی خارج از زندان منتقل گردیدند. احتمال می‌رود ایشان را برای پرونده سازی مجدد به اداره اطلاعات ارومیه منتقل نموده باشند.
همچنین دختر جهانگیر بادوزاده هنگامی که به درب زندان ارومیه و اداره اطلاعات ارومیه مراجعه می‌کند موفق به کسب هیچ نوع خبری از ایشان نمی‌شود.
گفتنی است، پس از انتقال این پنج زندانی سیاسی مامورین زندان وسایل شخصی این افراد را نیز جمع می‌کنند و با خود می‌برند.
جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده، احمد تمویی، علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد و یوسف کاکه ممی به اتهام همکاری با پژاک قبلا از سوی دادگاه انقلاب شهرهای ارومیه و مهاباد به به ترتیب به ابد، ۱۵ سال، ۵ سال، ۱۰ سال و ۷ سال زندان محکوم شده‌اند.
-------------------

نخست وزیر سابق ایتالیا به ۴ سال زندان محکوم شد

بی بی سی: دادگاهی در ایتالیا سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا را به خاطر فرار مالیاتی به چهار سال زندان محکوم کرده است.
این پرونده با خرید حق پخش تلویزیونی فیلم‌های آمریکایی ارتباط دارد و به گفته دادستانی، بنگاه رسانه‌ای آقای برلوسکونی قراردادهایی امضا کرده که به موجب آنها میلیون‌ها دلار درآمد غیرقانونی و بدون پرداخت مالیات عایدش شده است.
انتظار می‌رود که آقای برلوسکونی به این حکم اعتراض کند. او در سال‌های گذشته با موارد مشابهی در فعالیت‌های اقتصادی خود روبرو بوده است. البته همه این پرونده‌ها یا به تبرئه او منجر شده یا با اطاله دادرسی رسیدگی به پرونده منتفی شده است.
نخست وزیر سابق ایتالیا پیشتر درگیر رسوایی‌های جنسی نیز بوده است. آقای برلوسکونی متهم شده بود با دختران جوان، از جمله دختری زیر هجده سال، که مطابق قوانین اروپا کودک محسوب می‌شده، در ازای پرداخت پول رابطه جنسی برقرار کرده است.
او این اتهامات را "بی‌معنی" خوانده و در توضیح رابطه خود با دختر مورد بحث، ملقب به "روبی"، گفته بود که فکر می‌کرده است او نوه حسنی مبارک، رییس جمهور پیشین مصر است.
نخست‌وزیر پیشین ایتالیا همچنین یک پرونده رشوه نیز داشت که رسیدگی به آن متوقف شد.
آقای برلوسکونی سال گذشته با کناره گیری از پست خود اعلام کرده که دیگر قصد بازگشت به قدرت را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر