Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۲۹, شنبه

یکی از مقامات بلند پایه نیروهای امنیتی یکی از کشورهای اسکاندیناوی نخواسته نامش فاش بشود گفته است که اگر بخواهند خیلی چیزها را رو کنند بعضی از احزاب مخالف رژیم ایران در اروپا افشا کنند که مستقیم با نیروهای امنیتی رژیم ایران در ارتباط هستند در این نوشته مستقیما به یکی از احزاب کردی و دو تا از احزاب چپ ایرانی اشاره شده است


یکی از مقامات بلند پایه نیروهای امنیتی یکی از کشورهای اسکاندیناوی نخواسته نامش فاش بشود گفته است که اگر بخواهند خیلی چیزها را رو کنند بعضی از احزاب مخالف رژیم ایران در اروپا افشا کنند که مستقیم با نیروهای امنیتی رژیم ایران در ارتباط هستند در این نوشته مستقیما به یکی از احزاب کردی و دو تا از احزاب چپ ایرانی اشاره شده است.




و در ادامه گفت این ارتباطات از راه سفارتخانه های رژیم برقرار نموده اند و بعضی نیز از راه احزاب عراقی دوست رژیم ایران ارتباطات خود را برقرار نموده اند و در اد
امه همین گفتگو گفتند بعضی از افرادی که خود راسیاسی میدانند و مستقیم به ایران سفر نمیکنند بلکه از راه کردستان عراق به ایران سفر میکنند و در همین رابطه گفته است ما اطلاعات کافی در باره این اشخاص در دست داریم که به کردستان عراق سفر میکنند و از راه مرز بین عراق و ایران به ایران سفر میکنند و در این رابطه ما نفرات خود را مطلع نموده ایم که حرکات این اشخاص را در داخل آن مناطق زیر نظر گرفته و اطلاعات در باره تحرکاتشان برای ما گزارش کنند و این افراد زیر نظر نیروهای امنیتی این کشورها قرار دارند این افراد و تمامی تحرکات این افراد به طور دقیق زیر نظر هستند و ما تحرکات مشکوکی از این اشخاص مشاهده نموده ایم در این کشورها مثل ارسال نامه های خصوصی برای ضدیت با افرادی دیگر که مخالف رژیم هستند و به طور روزانه فعالیت میکنند . در ادامه گفتند این اشخاص مرتکب جرایمی شده اند و جرایمی چون جرم اقتصادی و جرایمی چون جاسوسی که هم اکنون در دست تحقیق میباشد جرایم این اشخاص. و در این گزارش محرمانه بیشتر به برادران کرد و 4 احزاب فارس شده است ..

-------------------------------'

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو روابط اسرائیل با چین را به سود هر دو کشور دانست. آقای نتانیاهو که در مراسم روز ملی چین با سفیر آن کشور در اسرائیل خانم گائو یان پینگ گفت و گو می کرد تأکید نمود که در سال های اخیر روابط بین دو کشور در همه زمینه ها و از جمله بازرگانی گسترش زیاد یافته است.
در جشن روز ملی چین رییس جمهوری اسرائیل پرزیدنت شیمعون پرس و شهردار حیفا  (شهر همزاد پکن)  نیز حضور داشتند و پرزیدنت پرس گفت: ملت اسرائیل دستآوردهای انسانی چشمگیری را که چین به آن رسیده ارج می نهد و افزود: چین توانسته است بین فرهنگ باستانی خود و پیشرفت های علمی مدرن همآهنگی ایجاد کند و در این زمینه نیز موفق شود.
*          شمار شهروندان فلسطینی در شرق اورشلیم که خواهان به دست آوردن شهروندی اسرائیل هستند در دهه اخیر بسیار گسترش یافته و دستکم تا کنون 3374 تن از آنها توانسته اند شناسنامه آبی رنگ اسرائیلی دریافت کنند و از همه مزایای شهروندی سیاسی و شهری برخوردار گردند.
بسیاری از فلسطینی های شرق اورشلیم می گویند خواهان آنند که در صورت برپایی کشور فلسطینی همچنان شهروند اسرائیل باشند چرا که اطمینان دارند در فلسطین نخواهند توانست از آزادی و سطح زندگی بالا که در اسرائیل دارند همچنان برخوردار باشند.
*          با پایان گرفتن دوره عضویت غیردایمی پنج کشور شورای امنیت و از جمله آفریقای جنوبی که عملاً از اعراب حمایت می کند، و گزینش پنج کشور دیگر و از جمله رواندا، استرالیا و کره جنوبی که از حامیان اسرائیل به شمار می روند. اسرائیل خرسندی خود را از این امر ابراز داشت.
*        سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، آقای رون پروس اور در واکنش به تغییر اعضای غیردایمی شورای امنیت گفت: کشور اسرائیل روابط دوجانبه گسترده ای با کشورهایی که به تازگی عضو می شوند دارد و افزود: هر یک از پنج عضو غیردایمی تازه در شورای امنیت، در تقویت صلح جهانی نقش خواهند داشت و باید در مورد معضل اتمی ایران، بحران سوریه و اصولاً اوضاع خاورمیانه تصمیم بگیرند.
*          حکومت حماس در نوار غزه یکمین سالگرد آزادی یک هزار و 27 نفر از تروریست های خود را در ازای رهایی یک سرباز ربوده شده اسرائیلی گیلعاد شلیط جشن گرفت و فیلم ساخته شده ای را از جریان ربودن او پخش کرد و اعلام داشت به زودی با ربودن سربازان بیشتر اسرائیلی، بقیه زندانیان خود را نیز از زندان های اسرائیل آزاد خواهد کرد.            
*        تروریست های غزه امروز قصد داشتند شادمانی خود را بیشتر سازند و در جدار مرزی اسرائیل با نوار غزه در نزدیکی یک "کیبوتص" (مزرعه اشتراکی) بمب پر قدرتی را برای وارد آوردن آسیب به سربازانی که در آنجا بودند منفجر ساختند ولی انفجار گرچه به خودرو ارتش و جدار امنیتی زیان وارد ساخت ولی سربازان آسیب ندیدند.
*          نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو نسبت به اولین سالگرد آزادی گیلعاد شلیط و جنجالی که حماس در مورد ان به راه انداخته وجشن گرفته است، واکنش نشان داد و گفت: «در سالگرد آزادی گیلعاد شلیط دشمنان ما همچنان به تقدیس مرگ و ترور ادامه می دهند. ولی ما ضمن آنکه وظیفه خود می دانیم با آنها مبارزه کنیم، به تقدیس حیات و زندگی ادامه می دهیم».
*          با نزدیک شدن کشتی سوئدی "استل" به سوی سواحل اسرائیل و غزه به منظور شکستن محاصره دریایی نظامی غزه و لنگر انداختن در آنجا، ارتش اسرائیل اعلام کرد اجازه نخواهد داد فعالان این کشتی که ظاهراً می گویند قصد کمک بشر دوستانه به فلسطینی ها را دارند، به نوار غزه بروند و از هم اکنون خود را برای تسلط بر کشتی آماده کرده است.
*          امروز در حالی که نبردها در سوریه ادامه داشت و به گزارش اوپوزیسیون تا ساعات ظهر دستکم 30 نفر دیگر درجریان آتشباری های ارتش سوریه در نقاط مختلف آن کشور جان خود را از دست دادند، فرستاده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب لخضر ابراهیمی وارد دمشق شد تا در مورد "هدنه" و آتش بس دو روزه در عید قربان با مقامات سوری به گفت وگو بپردازد.
فعالان اوپوزیسیون سوری شب گذشته گزارش داده بودند که ارتش سوریه در روزهای اخیر از سلاح شیمیایی علیه مخالفان اسد بهره گیری می کند. آنها در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "العربیة" گفتند: نیروی هوایی سوریه نوعی ماده سفید رنگ را بر فراز شهرهای "ادلب" و "حلب" پخش کرده و آنها این مواد را آزمایش کرده و به نتیجه رسیده اند که مواد شیمیایی سمی می باشد.
*        روزنامه انگلیسی "دیلی تللگراف" امروز در گزارشی از ادامه کمک های حزب الله لبنان به نیروهای اسد خبر داد و نوشت: حزب الله از بقاع لبنان با شلیک موشک به خاک سوریه می کوشد مخالفان اسد را تضعیف کند. نبرد بین ارتش های سوریه و ترکیه نیز  که از چند روز پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد و ارتش ترکیه امروز در واکنش به فرو افتادن دو خمپاره از سوریه به خاک ترکیه، به  آتشباری به سوی آن کشور پرداخت. وزیر خارجه ترکیه احمد داود اوغلو در پی شدت گیری تنش بین کشورش و سوریه از همۀ طرف های بحران سوریه خواست در روزهای عید قربان که در پایان این هفته برگزار می شود، آتش بس را رعایت کنند.
*          در اثر انفجاری که در مجله "الاشرفیه" در شهر بیروت پایتخت لبنان رخ داد دستکم دو تن کشته، و هفده نفر دیگر زخمی شدند و به ساختمان های اطراف خسارات زیادی وارد شد. این تنها رویدادی نبود که در لبنان رخ داد: هفده شهروند لبنانی نیز که داخل یک اتوبوس بودند در جریان حمله نیروهای ارتش سوریه در ناحیه مرزی جان خود را از دست دادند.
*          پرزیدنت ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواهان آن شد که زنان مسلمان کشورش حجاب اسلامی را کنار بگذارند و گفت: روسیه یک کشور لائیک است. در پی چند کشورغرب اروپا، پرزیدنت پوتین نیز از مدارس کشورش خواسته اجازه ندهند دختران مسلمان پوشش اسلامی بر تن کنند.
افزون بر روسیه، جمهوری آذربایجان و همچنین فرانسه و بلژیک در اروپا پوشش اسلامی را برای دختران دانش آموز ممنوع کرده اند.
*          دبیرکل سازمان ملل متحد بان گی مون ارسال پهپاد حزب الله به آسمان اسرائیل در هفته گذشته را "خطرناک و تحریک آمیز" توصیف کرد و گفت این اقدام ممکن است موجب ایجاد بحران شود و ثبات لبنان و صلح در خاورمیانه را به خطر بیاندازد.
بان گی مون گفت با آنکه حزب الله اکنون جزیی از دولت لبنان است ولی خود نیز زرادخانه دارد و ادعا می کند که این جنگ افزارها برای دفاع از لبنان در مقابل اسرائیل ضرورت دارد که این امر نقض آشکار قطعنامه 1559 شورای امنیت است. آقای بان گی مون از حزب الله خواست اسلحه خود را زمین بگذارد.
*          در حالی که مقامات حکومت اسلامی ایران از امکان دیدار مستقیم بین سعید جلیلی و خانم کاترین اشتون سخن می گویند، دولت روسیه اعلام داشت که اگر دور دیگری از گفت و گوها برگزار شود – این بار در مسکو نخواهد بود و این در حالی که مقامات حکومت ایران ابراز علاقه کرده بودند که دولت روسیه همچنان میهمان دار گفت و گوهای اتمی باشد. مقامات روسی درباره علت تصمیم خود توضیحی ندادند.
*          روزنامه آمریکایی "لوس آنجلس تایمز" نوشت که دولت های غربی بر این باورند که اقتصاد رژیم ایران تا بهار آینده به کلی درهم خواهید ریخت.
*          محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هشدار داد که هدف جهانی از شدیدتر کردن تحریم ها به فلج کشاندن کامل صنایع نفت حکومت ایران است. محسن رضایی گفت: رویاروئی با این وضع تنها با شعار دادن امکان پذیر نیست بلکه لیاقت و کیاست می خواهد. در تهران، امام جمعه موقت پایتخت آخوند احمد خاتمی درباره تأثیر تحریم ها ادعا کرد که زیان آن بی اهمیت است.
*          احمد  بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: تحریم های گسترده و تازه اروپائی جنبه نقض حقوق بشر علیه ملت ایران را دارد.
*          صادرات گاز ایران به ترکیه دوباره در اثر انفجار بخشی از شاه لوله آن متوقف شد. روزنامه های ترکیه نوشتند که این انفجار روز گذشته (پنج شنبه) رخ داد و برای دومین بار در طرف یک ماه اخیر جریان گاز متوقف گردید. به گفته مقامات ترک، هنگام انفجار 28 سرباز نیز زخمی شدند. دولت آنکارا این انفجارها را به گروه جدائی طلب کرد موسوم به پ.کا.کا نسبت می دهد.
*          اعتراض های حکومت ایران و گروه های دست نشانده آن به ویژه حزب الله لبنان در مورد تصمیم اتحادیه اروپا در مورد قطع پخش ماهواره ای برنامه های تلویزیونی آن ها ادامه دارد. در حالی که خود حکومت ایران به روی برنامه های تلویزیونی که به ایران می رسند پارازیت می اندازد تا مردم ایران را از دیدن آن برنامه ها محروم سازد، قطع انتقال ماهواره ای برنامه های خود در اروپا را لطمه به حق آزادی بیان قلمداد می کند. همچنین حکومت ایران همه توان تبلیغاتی خود را در این راه به کار انداخته است. ولی تنها گروه حزب الله لبنان و نهادهای وابسته به رژیم هستند که به انتشار بیانیه های اعتراضی ادامه می دهند.
*          گروهی که خود را 21 انجمن دانشجویی اسلامی می نامد بیانیه ای علیه این تصمیم اتحادیه اروپا انتشار داد و آن را برخلاف کنوانسیون های بین الململی نامید و این در حالی که خود حکومت ایران پایه گذار اخلال در شبکه های تلویزیونی بین المللی بوده و حتی سلامت جان مردم ایران را به خطر انداخته است. همچنین حزب الله لبنان بیانیه در نکوهش این رفتار کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتشار داد.
*          حکومت ایران هنوز توضیح نداده است که تروریست انتحاری در چابهار چه هدفی داشته و از کدام گروه بوده است. مقامات انتظامی می گویند که این فرد حامل یک کمربند انتحاری بود و قصد ورود به مسجد شیعیان را داشت که مظنون تشخیص داده شد و پا به فرار گذاشت – ولی هدف گلوله قرار گرفت و کمربند انفجاری به کار افتاد و باعث قتل خرابکار و دو تن دیگر گردید. یکی از کشته شدگان شیعه و دیگری اهل تسنن بود. حکومت ایران ادعا کرد که قصد تروریست انتحاری و فرستندگان آن ایجاد شکاف بیشتر بین شیعیان و اهل تسنن بوده است – و این در حالی که سالیان دراز است اهالی سنی مذهب بلوچستان ایران از تبعیض های رژیم علیه خویش شکایت می کنند و در اعتراض به آن بارها به اقدامات تروریستی علیه مقامات حکومت دست زده اند. محمد مرزیه دادستان زاهدان امروز تهدید کرده گفت: پاسخ این عمل تروریستی را خواهیم داد. او توضیح بیشتری در مورد این تهدید نداد.
*          روزنامه های آلمان نوشتند: جمهوری اسلامی تصور نمیکرد، تحریم شبکه‌های تلویزیونی ایران از سوی اتحادیه اروپا با این سرعت و آسانی بمورد اجرا گذاشته شود و بهمین علت چنانچه نشریات آلمانی امروز در اخبار خود آورده اند، جمهوری اسلامی به وحشت افتاده چون از این پس قادر نیست به این سادگی‌ها از شیپور تبلیغاتی خود استفاده کند.
نشریه استاندارد از وین به نتایج این تحریم پرداخته و در گزارش امروز خود آورده است: روز دوشنبه پانزدهم اکتبر دستور اتحادیه اروپا به مدیریت سیستم یوتل ست مبنی بر عدم ارسال شبکه‌های تلویزیونی ایران از ماهواره هات برد ابلاغ و همان روز نیز به مورد اجرا گذاشته شد. نهادی دولتی در جمهوری اسلامی به اجرای این تحریم اعتراض کرده و این عمل را جلوگیری از آزادی بیان و اجرای حقوق بشر خواند.
چند نکته را باید به دولت جمهوری اسلامی تذکر داد: اول اینکه فرستنده های ایران همه کشور های عضو اتحادیه اروپا را به علت دخالت در مورد صرفه جویی در اروپا برای تحکیم ارزش پول یورو به شدت ناراحت کرده و آن را دخالت در امور داخلی این کشور های می دانند.
نکته دیگر جلوگیری از تبلیغات سیستماتیک خطرناک تروریستی رژیم ایران است که در جهان از طریق این رسانه‌ها زهر پاشی می کند.
و در آخر جمهوری اسلامی از اروپایی که مردمش آزدی بیان دارند و حقوق بشر در این کشور ها حمایت و اجرا می شود، انتقادمیکند. حال باید دید چه دولتی، در چه کشوری نه تنها حقوق بشر را رعایت نمی کند بلکه زندان هایش مملو از انسانهایی است که جرمشان انتقاد از رژیم است. این همان تذکری است که جمهوری اسلامی باید به آن بیاندیشد. طبق آمار موجود، رژیم ایران دارای بالاترین تعداد روزنامه نگاران، شاعران و نویسندگان در زندان های خود است.   
و به عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری:
تهدیدهای شعارگونه ای که برخی سران حکومت و فرماندهان سپاه پاسداران بر زبان می آورند – گاهی تا مرز طنز و شوخی پیش می رود.
سردار کاطمینی، فرمانده واحدی از سپاه پاسداران با نام "محمد رسول الله" در تهران بزرگ، به یک رزمآیش سپاه به نام "الی بیت المقدس"  (به سوی بیت المقدس) اشاره کرد و گفت: «این رزمآیش در دل دشمن هراس ایجاد می کند و آن ها باید از این رزمآیش درس عبرت بگیرند و بدانند که سپاهی و بسیجی در هر حال آماده هستند».
آیا فکر می کنید که منظور این آقای کاظمینی از "رزمآیش"، بزرگ ترین مانور دریایی، هوائی و زمینی نیروهای مسلح حکومت ایران بود که باید موجب هراس دشمن شود؟
خیر  و خیر!
آنچه که نامش را "رزمآیش" گذاشته اند و ادعا می کنند که "به سوی اورشلیم" برگزار می شود، در واقع نوعی تمرین واحدهای سرکوبگر سپاه و بسیج در تهران بزرگ به هدف سرکوب ملت ایران است.
آیا وقتی سردار کاظمینی می گوید "دشمنان از این رزمآیش باید درس عبرت بگیرند"، منظورش از "دشمنان"، خود ملت ایران است؟
http://radis.org/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر