Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

نتانیاهو وارد چین می شود: نخست وزیر اسرائیل امشب در یک مقطع زمانی بسیار مهم رهسپار کشور چین می شود.


خبرهای از رادیو اسرائیل

نتانیاهو وارد چین می شود: نخست وزیر اسرائیل امشب در یک مقطع زمانی بسیار مهم رهسپار کشور چین می شود. علیرغم داغ شدن اوضاع در مرز شمالی، نخست وزیر اسرائیل تنها با یک تأخیر دو ساعته رهسپار ابرقدرت اقتصادی جهان (کشور چین) شد. آقای نتانیاهو از این سفر دو هدف مهم دارد یکی گسترش روابط  اقتصادی با چین و دیگری طرح موضوع برنامه های اتمی ایران و نیز بحران سوریه در دیدار با مقامات پکن.


در نشست هفتگی هیأت دولت که امروز در اورشلیم برگزار شد، آقای نتانیاهو هیچگونه اشاره ای به سوریه و حملاتی که به آن شده و خبرگزاری های خارجی اسرائیل را عامل آن می دانند نکرد.  
آگاهان سیاسی در اورشلیم گفتند: علاوه بر انتظارات سیاسی و دیپلماتیک اسرائیل از چین، به ویژه در رابطه با برنامه های اتمی رژیم ایران، دولت اورشلیم بیش از هر چیز خواهان گسترش روابط  بازرگانی با چین است که اکنون سالانه به حدود هشت میلیارد دلار می رسد. موازنه بارزگانی کنونی بین دو کشور به سود چین جریان دارد و در حالی که کالاها و صنایع چینی بازارهای اسرائیلی را پر کرده، اسرائیل از چینن امتیازی برخوردار نیست و لذا خواهان فروش بیشتر در بازارهای چین است.  
آقای نتانیاهو در سفر به چین همچنین خواهد کوشید کادر رهبری آن کشور را متقاعد سازد که از تحریم های بین المللی شدیدتری علیه حکومت اسلامی ایران حمایت کنند. چین تا این اواخر جلوی هرگونه اقدامی را که موجب تشدید تحریم ها شود می گرفت ولی اخیراً در اثر درخواست پرزیدنت اوباما در این زمینه گرایش خود را تغییر داده زیرا درک کرده است که اگر ایران به بمب هسته ای مجهز شود، چین نیز با یک ابرقدرت اسلامی مجهز به اتم روبرو خواهد یافت.  
در مورد نزاع اسرائیلی – فلسطینی، دولت چین اخیراً مایل به دخالت در برقراری صلح بین دو طرف شده است. سخنگوی دولت پکن پیشنهاد کرده که بین آقایان نتانیاهو و محمود عباس که از نیز هفته آینده وارد چین می شود ترتیب ملاقات دهد تا بتوانند درباره روند صلح گفتگوهای دوجانبه را از سر گیرند.  
منابع خبری اسرائیلی امروز گزارش دادند که ده روز پیش از سفر آقای نتانیاهو به چین، رییس رکن اطلاعات ستاد کل ارتش اسرائیل ژنرال آویو کوخابی از پکن دیدار داشته است. بنابراین گزارش ژنرال کوخابی با هواپیمای "العال" رهسپار فرودگاه پکن شد و در آنجا سوار بر یک خودروی ضد گلوله که در انتظارش بود رهسپار دیدارهای مهم خویش گردید و از جمله با همتای چینی خود به گفتگو نشست. به گفته آگاهان، یکی از موضوع های اصلی این سفر آماده کردن دیدار رسمی بنیامین نیانیاهو بوده است. 
تقویت سیستم دفاع هوایی اسرائیل در مرزهای شمالی: در پی انتشار اخبار مربوط  به حمله نظامی دوگانه به کاروان تسلیحاتی که از دمشق برای حزب الله لبنان در حرکت بود، و منابع خارجی آن را به نیروی هوائی اسرائیل نسبت دادند، تدارکات امنیتی در مناطق شمال اسرائیل که هم مرز سوریه و لبنان است تقویت شد و از جمله چند سیستم دفاع ضد موشکی "گنبد آهنین" در شهرهای حیفا و صفات مستقر گردید. توانائی "گنبد آهنین" در شکار کردن موشکهای کوتاه برد دشمن است.
آقای بنیامین نتانیاهو ساعاتی پیش قبل از آنکه رهسپار سفر چین شود با وزیران کابینه و مسئولان امنیتی کشور رایزنی هایی پیرامون اوضاع در شمال کشور انجام داد.  
انبار موشکهای ایرانی در دمشق منهدم شد: منابع اطلاعاتی غرب امروز تأیید کردند که شب گذشته در حومه شهر دمشق، پایتخت سوریه محموله ای از موشک های "فاتح – 110 اس" ساخت حکومت ایران که بسیار دقیق و مخرب است و می تواند تل آویو را نیز هدف قرار دهد و از جانب ایران برای حزب الله لبنان حمله می شده هدف حمله هوائی قرار گرفته است. این دومین حمله هوائی در دو روز گذشته به هدف هائی در داخل سوریه است.


فیلمی آماتور از انفجارهای بامداد یکشنبه در دمشق
 دولت دمشق نیز رسماً حمله هوائی را تأیید کرده ولی اسرائیل هنوز رسماً مسؤولیت این حمله را به عهده نگرفته است..
 یک مقام اسرائیلی: "حمله‌ی دیشب به حومه‌ دمشق کار جنگنده‌های اسرائیلی بوده است": در عین حال یک مقام بلندپایه اسرائیلی که نامش برده نشد تأیید کرد که این جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل بوده اند که شب گذشته، در خاک سوریه به کاروان موشک های پیشرفته جنگی حکومت ایران که برای حزب الله لبنان فرستاده می شد حمله برده اند. این مقام بلندپایه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: جنگنده ها در مجاورت فرودگاه دمشق به محموله حمله بردند و آن را منفجر ساختند.
 منابع غربی نیز گزارش دادند این کاروان تسلیحاتی شامل موشک های زمین به زمین از نوع "فاتح – 110 اس" بوده ولی تلویزیون سوریه ادعای دیگری را مطرح ساخت و در گزارش خود اعلام کرد مکانی که شب گذشته در شمال دمشق هدف حمله قرار گرفت یک مؤسسه پژوهش های علمی بوده است. ولی یک روزنامه نگار سوری فاش ساخت که در مؤسسه منفجر شده جنگ افزار شیمیایی نیز تهیه می شده است.  
اوباما: "اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند": پرزیدنت اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده حق اسرائیل دانست که در قبال هرگونه خطری از خود دفاع کند. رییس جمهوری آمریکا که برای یک دیدار دو روزه وارد کوستاریکا شده در مصاحبه ای گفت: «به باور من اسرائیل حق دارد نسبت به انتقال جنگ افزارهای پیشرفته برای سازمان های تروریستی نظیر حزب الله از خود دفاع کند». پرزیدنت اوباما در عین حال حاضر نشد بگوید اسرائیل بوده که به سوریه حمله برده است. او همچنین اشاره نکرد که موشک های منهدم شده متعلق به حکومت اسلامی ایران بوده است.
سوریه: " حمله دیشب اعلام جنگ اسرائیل است":  فیصل مقداد معاون وزارت خارجه سوریه ساعاتی پیش حمله به دمشق را قاطعانه اعلام جنگ علیه کشورش دانست و گفت: سوریه در موقعیت و در مکان مناسب به حمله واکنش نشان خواهد داد. دولت دمشق در دو یادداشت که برای سازمان ملل متحده و شورای امنیت فرستاد از اسرائیل شکایت کرد. آگاهان بر این نکته انگشت گذاشتند که تهدید علیه اسرائیل از جانب معاون وزیر خارجه سوریه، و نه از زبان سران یا فرماندهان نظامی آن کشور بیان شد.
 بشار اسد توان پاسخگویی به حملات اسرائیل را ندارد: در اورشلیم، یک عضو بلندپایه حزب "لیکود" که درگذشته ریاست کمیسیون امور خارجی و دفاعی پارلمان اسرائیل را بر عهده داشته است ارزیابی کرد که احتمال آنکه سوریه بخواهد نسبت به این حمله هوائی واکنشی نشان دهد بسیار ضعیف است. صحی هنگبی گفت: حزب الله لبنان خواهان آن است که بتواند اسلحه گردآوری کند و سوریه  نیز نسبت به آن گروه تروریستی تعهد دارد و خود رامسئول می داند که حزب الله را به انواع سلاح های پیشرفته مجهز سازد.
 
هانی زاده یک کارشناس دولتی ایران نیز ارزیابی کرد که علیرغم حمله نظامی شب گذشته و برخلاف تهدیدهای فرماندهان ارتش سوریه و سران آن کشور، دولت دمشق علیه اسرائیل وارد عملیات جنگی نخواهد شد. او گفت سوریه در حال حاضر به علت ادامه بحران در کشور چنین توانائی نظامی را ندارد. در همین حال عبدالحلیم خدام که روزگاری وزیر خارجه سوریه و یکی از مردان پر قدرت آن کشور بود و امروز از رهبران مخالفان بشار اسد گفت: اگر دنیا برای نجات مردم سوریه دخالت فوری نکند، دیری نخواهد پایید که سوریه به مستعمره حکومت اسلامی ایران مبدل خواهد شد.
سفر وزیر امور خارجه حکومت ایران به اردن: در تهران اعلام شد که وزیر خارجه حکومت علی اکبر صالحی فردا رهسپار اردن می شود تا با مقامات آن کشور درباره مسائل منطقه ای و دوجانبه گفت و گو کند. اردن در دو سال اخیر به یکی از مراکز پناهجویی سوری های آواره مبدل گردیده و صدها هزار نفر به آن کشور پناهنده شده اند. در یک گزارش هم آمده بود که واحدهایی از سازمان مجاهدین خلق ایران در مرز اردن با سوریه مستقر شده اند.  
 واکنش نه چندان تند رژیم ایران نسبت به حملات اسرائیل به سوریه: بلندپایگان نظامی حکومت اسلامی ایران امروز بی آن که به تهدید مستقیم جنگی علیه اسرائیل بپردازند – نسبت به بمباران کاروان موشک های ارسالی رژیم ایران از طریق سوریه به حزب الله لبنان واکنش ملایمی نشان دادند. مقامات نظامی رژیم در عین حال همان تهدیدها و ادعاهای همیشگی را تکرار کردند و این حمله را نتیجه تبانی اسرائیل و ایالات متحده دانستند. احمد وحیدی وزیر دفاع رژیم و از متهمان اصلی پرونده انفجار "کانون همیاری یهودیان آرژانتین"، سخنان همیشگی خود را علیه اسرائیل عنوان کرد و گفت: «اقدامات ماجراجویی رژیم صهیونیستی در منطقه عمر این رژیم جعلی را با افزایش موج ضد صهیونیستی در منطقه کوتاه می کند». وحیدی ادعا کرد که اسرائیل با چراغ سبز ایالات متحده به این حمله دست زده است.
رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز این حمله نظامی را محکوم دانست و از کشورهای منطقه خواست در برابر اسرائیل بایستند – و این در حالی که اکثر کشورهای عرب منطقه نیز خواهان برانداختن رژیم پرزیدنت بشار اسد هستند و در مجموع از بمباران اخیر خشنود می باشند.
علی لاریجانی نیز به شیوه همیشگی خود ادعا کرد که هدف از نابود سازی کاروان موشک های ساخت رژیم ایران که قرار بود از طریق سوریه به لبنان برسد و به حزب الله تحویل داده شود آن بود که به "مقاومت" (یعنی ترور عربی و فلسطینی وحزب اللهی علیه اسرائیل) آسیب رسانده شود.  
فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران احمد رضا پوردستان امروز از عنوان کردن تهدید نظامی علیه اسرائیل دوری جست ولی در عین حال گفت: در صورت نیاز ایران آماده است به ارتش سوریه آموزش نظامی دهد. پوردستان همچنین گفت: ایران توانست است که دستگاه شبیه سازی برای بالگرد 214 طراح و تولید کند که قابلیت بالای صنعتگران ایرانی را نشان می دهد.  
دوتن از عوامل سپاه در سوریه کشته شده اند: از گزارش خبرگزاری دولتی ایران چنین برمی آید که دست کم دو تن از پاسداران رژیم ایران در جریان عملیات نظامی در سوریه کشته شده اند که جسد آن ها به ایران انتقال یافت و با تشییع جنازه رسمی به خاک سپرده شد. نام این دو تن امیررضا علیزاده و پاسدار علی کنعانی اعلام شد.  
احمدی نژاد همچنان زیر آماج حملات مخالفین: با گرم تر شدن تب انتخاباتی در ایران، حملات شدید سیاسی و شخصی علیه احمدی نژاد و یاران او ادامه دارد و خبرگزاری "آسوشیتدپرس" در تفسیری پیرامون آن نوشت: احمدی نژاد که به مدت هشت سال در سمت جنجال برانگیز عمده رژیم، دنیا را به آشوب کشید، اکنون خود در معرض حملات شدید مخالفان و رقبای انتخاباتی قرار دارد و نوک حمله به ویژه متوجه اسفندیار رحیم مشایی است که گفته می شود احمدی نژاد قصد دارد او را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری پیش برد.  
ولی علیرغم حملات و اتهامات شدیدی که در هفته های اخیر علیه احمدی نژاد عنوان شده، تصور می رود که جناح خامنه ای دستور داده کمی از آزار رسانی به رییس جمهوری که چند هفته بیشتر به پایان دوران خدمت او باقی نمانده کاسته شود و حملات و انتقادها کاهش یابد.
خبرگزاری دولتی ایران "ایرنا"، گزارش داد که احمدی نژاد و هیأت وزیران او امروز هنگام ورود به آذربایجان غربی با استقبال گسترده مردم ارومیه روبرو شدند. تلویزیون و رادیوی دولتی ایران در روزهای اخیر در گزارش های خود کوشیده بودند چنین وانمود کنند که احمدی نژاد توجه و علاقه مردم ایران را از دست داده و در سفرهای استانی کسی به استقبال او نمی آید.
"ایرنا" در گزارش خود نوشت: خیابان امام خمینی در ارومیه که  محل عبور خودروی حامل رییس جمهوری بود، تا میدان انقلاب که محل سخنرانی او تعیین شده بود، از جمیع موج می زد.
احمدی نژاد:"به زودی بر تحریم‌های بین المللی غلبه می کنیم!": احمدی نژاد در سخنرانی خود در ارومیه ادعا کرد که "ملت ایران تا چهار ماه دیگر بر همه تحریم های بین المللی غالب خواهد شد". ولی توضیح نداد که این ادعا را بر اساس چه اطلاعاتی  و یا چه برنامه ای عنوان می کند. او تأیید کرد که تحریم های بین المللی اقتصاد ایران را فلج کرده، ولی در همان حال، به گفته وی، مخالفانش هنوز سیاست های غلط اقتصادی او را عامل بحران کنونی می دانند.

مخالفان احمدی نژاد می گویند: گرچه تأثیر کمرشکن تحریم های جهانی را نمی توان نادیده گرفت، ولی سیاست های اقتصادی غلط  احمدی نژاد از عوامل اصلی بحران کنونی بوده است.
انک مرکزی فرمانبر کامل دولت": غلامرضا تاج گردون نماینده مجلس امروز در مصاحبه ای گفت: محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی خود را کاملاً مطیع دولت می داند – و این در حالی که چنین مقامی باید در برابر دولت بایستد و استقلال عمل کامل داشته باشد. تاج گردون افزوده گفت: وقتی رییس مجمع بانک مرکزی به دستور رییس جمهوری عمل می کند نشان می دهد که بانک مرکزی هیچگونه استقلالی ندارد – و افزود: بانک مرکزی تا به حال چنین دولتی را به چشم خود ندیده بود.  
"احمدی نژاد تغییر نکرده!": روزنامه "خراسان" امروز نوشت: «آقای احمدی نژاد نسبت به این چند سال اخیر هیچ تغییر نکرده است» و افزود: «چند سال قبل علیه کسانی افشاگری و جسارت و پرده دری می کرد که ما خوشمان می آمد، اما امروز همان کار را در برابر کسانی انجام می دهد که ما خوشمان نمی آید». "خراسان" نوشت: «اگر از روز اول آن شیوه "بگم، بگم" احمدی نژاد نکوهش می شد، امروز کار به این جا نمی کشید».  
تهدید مشایی توسط یک نمانیده مجلس: سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس امروز گفت: اگر رحیم مشایی خود را کاندیدا اعلام کند پرونده‌اش اول به هیأت نظارت و شورای نگهبان فرستاده می شود. پرونده سوء استفاده های کلان مادی در پروژه کیش همچنان در دست بررسی است و نتایج  آن هنوز اعلام نشده است.  در همین حال اسفندیار رحیم مشایی فاش ساخت که اخیراً یک روحانی حکومتی با او دیدار داشته ولی بی نتیجه پایان یافته است. از این  فرد با نام حجت الاسلام م – ن نام برده شد که همان آخوند محمود نبویان است.
 روزنامه "انتخاب" نوشت: نبویان شاگرد آخوند مصباح یزدی می باشد.
انتقادات تند محسن رضایی از احمدی نژاد همچنان ادامه دارد: محسن رضایی از نامزدهای اصلی ریاست جمهوری همچنان به تلاش تبلیغاتی و انجام سخنرانی ادامه می دهد. وی در سخنان امروز خود شیوه باج دادن مالی احمدی نژاد به مردم را نکوهش کرد و گفت: «من به مردم سکه های داغ نخواهم داد».
رضایی همچنین مهلت 25 روزه برای فعالیت تبلیغات رسمی را کوتاه دانست و گفت نامزدها انتخاباتی نمی توانند در این مدت کوتاه برنامه های خود را به مردم ارائه دهند.
محسن رضایی در سخنرانی شدید اللحن روز جمعه نیز بی آن که از احمدی نژاد نام برد، دولت مرکزی ایران را فاقد توانایی لازم برای اداره کردن کشور دانست و گفت: باید در دولت مرکزی نوسازی صورت گیرد.  
پور محمدی منکر نقش خود در کشتار چندین هزار نفره‌ی زندانیان سیاسی شد!: آخوند مصطفی پورمحمدی رییس سازمان کل بازرسی کشور که او هم نامزد احراز مقام ریاست جمهوری است امروز ادعا کرد که در اعدام های دسته جمعی و چند هزار نفره دهه 60 نقشی نداشته است. در آن رشته اعدام ها هزاران نفر از زندانیان سیاسی به قتل رسیدند.
پور محمدی ادعا کرد که در دوران خدمت در وزارت اطلاعات هیچ نقش امنیتی نداشته است.

او با اعلام نامزدی محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی مخالفت ورزید و گفت: «کاندیداتوری آن ها کنترل چرخه قدرت و ثروت را بر هم می زند».
"سی.دی تخریبی علیه رفسنجانی آماده پخش است": قدرت الله علیخانی مشاور پارلمانی رفسنجانی در مقام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک سی دی تخریبی علیه رفسنجانی تهیه شده و آماده پخش است. او فاش ساخت که اگر رفسنجانی و خاتمی بالاخره تصمیم بگیرند از انتخابات ریاست جمهوری کنار بکشند،  جهانگیری به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان پیش خواهد رفت.   
آخرین وزیر دولت احمدی نژاد از مجلس رأی اعتماد گرفت: موافقت نمایندگان مجلس با انتصاب اسدالله عباسی به سمت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوعی پیروزی برای احمدی نژاد در آخرین هفته‌های ریاست جمهوری او تلقی شد. احمدی نژاد امروز خود شخصاً در مجلس حاضر گردید و از کاندیدای خود دفاع کرد و خطاب به نمایندگان گفت: لطفاً مته به خشخاش نگذارید. خبرگزاری "ایسنا" نوشت: نمایندگان مجلس نیز بی آن که مته به خشخاش بگذارند وزارت اسدالله عباسی را تصویب کردند.  
شایعه‌ی قطع یارانه ها تکذیب شد: پس از آن که شایع گردید دولت احمدی نژاد پولی در صندوق ندارد که بتواند به پرداخت یارانه های نقدی به مردم ادامه دهد – و این احتمال مطرح شد که این یارانه ها ممکن است به زودی قطع شود و یا دست کم آن که قشرهایی از مردم ایران از دریافت آن محروم گردند، محمد رضا فرزین دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها همه شایعات را نادرست خواند و گفت: یارانه نقدی نه کم می شود و نه قطع خواهد شد.
بهای هر لیتر بنزین ممکن است به بالای 2000 تومان برسد: فرزین فاش ساخت که به زودی بهای یک لیتر بنزین 1060 تومان می شود و احتمالاً تا 2160 تومان ممکن است بالا رود. شریف حسینی عضو کمیسیون تلفیق نیز با قطع یارانه ها و یا کاهش آن  ها به شدت مخالفت ورزیده است.
 (کاربران گرامی اینترنت، گزارشهایی که در بالا مطالعه کردید، تنها شماری از میان گزارشهای متعددی است که امروز در برنامه رادیویی ما ارائه شد. برای شنیدن همه گزارشها و برنامه های پس از خبر، لطفاً صدای برنامه را بشنوید).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر