Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

بیانیە سازمان دمکراتیک یارسان در مورد انتخابات فرمایشی رژیم جمهوری اسلامی ایران


بیانیە سازمان دمکراتیک یارسان در مورد انتخابات فرمایشی رژیم جمهوری اسلامی ایران

هموطنان گرامی،

یارسانیان گرانقدر،
مردم کردستان و  ایران،
رژیم نظام ولایت فقیه‌ حاکم بر ایران،قرار است  مورخ 24 خرداد 1392 ،باردگر مردم را به‌ صحنه‌ “انتخابات نمایشی برای پر کردن  مقاعدریاست جمهوری و  شورای شهر” بکشاند.

از آنجا که‌ این اولین “انتصابات” در نظام ملایان حاکم بر ایران نیست و نتائج انتصابات سالهای قبل نیز بر همگان روشن بوده،اما  رژیم این بار  نیاز مبرم به‌ حضور مردم در پای صندوقهای رای دارد ،زیرا تقسیم کرسیهای قدرت و کسب سهم بیشتر از خوان یغمای ملل محروم ایران، تنها به‌ یک باند مشخص محدودنمی شود و باندهای مختلف رژیم اعم از باصطلاح محافظه‌کار،اصلاح طلب،هواداران دولت ،اصولگرایان،پیروان خط خمینی،ایثارگران و غیره‌ به‌ رقابت درچپاول سرمایه‌ های ملی پرادخته اند.‌ رژیم جمهوری اسلامی با ایجاد طیفها و گروه‌ های وفاداربه‌ نظام ،درصدد فریب گسترده‌ مردم و کشاندن آنها به‌ مراکز اخذ رای است.
کاملا عیان است که‌ این تغییر و جابه‌جایی کرسیهای قدرت همچنان که‌ در سه‌ دهه‌ گذشته‌ شاهد آن بوده‌ ایم،نه‌ درراستای خدمت به‌ ‌ مردم محروم وطن ،بلکه‌ برای پر کردن کیسه‌های گشاد رانت خواران،عوامل اختلاس وسیع از اموال مردم و گماشتگان و منصوبین حاکمیت می باشد.
 وضعیت رژیم بر خلاف سالهای قبل،از یک ویژگی  برخوردار است، آن اینکه‌ مردم دست عوامل و گماشتگان آنرا خوانده‌ و دیگر حاضر نیستند تحت لوای  شعارهای مردم فریب رفرمیسم،سردار سازندگی و… به‌ تمدید حیات این رژیم کمک کنند.
دراین اثنا،هاشمی رفسنجانی روباه‌ مکار  که‌ هشت سال قدرت اجرائی کشور را در دست داشت و توسط نظام آخوندی لقب” سردار سازندگی” گرفته‌ بود،مجددا در یک هماهنگی با بیت ولایت به‌ میدان انتخابات دورن نظام وارد شده ‌تا با خیال واهی خود،نظام را از رکود و عزل موجود که‌ نتیجه‌ سرکوب و عدم استقبال مردمی از آن که- ‌ لاجرم به‌ درگیری نهایی بین رژیم ومردم منتهی میشود- ،جلوگیری کرده‌ و با حفظ شالوده‌  نظام که‌ همان ولایت فقیه‌ که‌ حاکم و ناصح اصغار تلقی می کنند، را بر این مملکت حفظ کند.
باندهای اصلاح طلب که‌ امروزه‌ دیگر حنایشان رنگ باخته‌،می خواهند از طریق کارت سوخته‌ای مثل رفسنجانی دوباره‌ به‌ دهلیز و  کوریدورهای تقسیم قدرت درون نظام بازگردند.
باند احمدی نژاد- مشایی با روشهای عوام فریبانه‌  و با خدعه‌  رونمایی چند باره‌ از “استوانه‌ کوروش کبیر” ، تبلیغ  فرمول پوشالی “مکتب ایرانی” به‌ جای “مکتب اسلامی”، با القای ناسیونالیسم کاذب و برانگیختن احساسات ملی گرایانه ی عوام الناس ،خود را به‌ صورت فرمالیستی  در چالش با ولی فقیه‌ و بیت خامنه‌ ایی نشان داده‌ تا از این طریق و با توجه‌ به‌ تنفر مردم از این لانه‌ عنکبوت ،برای هشت سال دیگر خود را به‌ کرسی قدرت بچسپانند.
هموطنان گرامی،
یارسانیان ارجمند،
مردم استان های غرب کشور،
همین چند روز پیش بود که‌  مطبوعات وابسته‌ ‌ به‌ رژیم از کشف ذخائر و منابع عظیم نفتی و گازی در استانهای کرماشان وایلام خبر دادند،خبری که‌ قاعدتا می بایست مایه‌ خوشحالی و به‌ تبع آن بالابردن رفاه‌ مردم این نواحی باشد،اما واقعیت این است که‌ مراکز وابسته‌ به‌ دستگاه‌ چپاول و غارت رژیم ،دست روی این منابع گذاشته‌ و با توقیع قرادادهای ننگین،محصولات کشف شدە‌ و کسب شدە‌ از این منابع را نه‌ در جهت تامین رفاه‌ جامعه‌، بلکه‌ به‌ کیسه‌ اختلاس گرایانی می رود که‌ رژیم ناگزیر گهگاهی برای فرونشاندن خشم و عتراضات مردمی،  تعدادی از آنها  را ولو به‌ ظاهر به‌ محکه‌ می کشاند،گرچه‌ این محاکمات کاملا صوری و فرمایشی هستند.
فراتر از این،نظام انتخاباتی رژیم به‌ گونه‌ا یی وضع شده‌ است که‌ کسی به‌ غیر از نیروهای وفادار به‌ خود همین رژیم و سرسپردگان به‌ نظام ولایت فقیه‌،قادر به‌ مشارکت در آن نخواهند بود.
برای روشن ساختن این حقیقت که‌ این انتخابات نیست و  در واقع انتصابات است،توجه‌ شما را به‌ ماده‌ 35  قانون اساسی رژیم ولایت فقیه‌ و بندهای مختص به‌ قوانین کاندید شدن در آن ، جلب می کنیم.
ماده 35 ـ انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند :
 1- از رجال مذهبی،سیاسی .( یعنی مردی  که‌ پیرو  مذهب حاکم و کار گماشته‌ در سیاست همین رژیم باشد.بر پایه‌ اصول فقه‌ این نظام،زن ظرفیت و استعداد  ذهنی و عقلی مرد ندارد)
2- ایرانی الاصل. ( یعنی مردی که‌ رژیم تشخیص بدهد که‌ به‌ قوم حاکم منسوب است.ورود زن ممنوع است)
 3- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.( یعنی مردی که‌ رژیم ولایت فقیه کارت هویت وی را صادر کرده‌ باشد و از نظر رژیم عاری از هر گونه‌ تضاد فکری و عقیدتی با نظام ولایت فقیه‌ باشد.باز زن جائی ندارد)
 4- مدیر مدبر.( مردی که‌ در دستگاه‌ های سرکوب رژیم  آزمون وفاداری داده‌ باشد.باز زن جائی ندارد)
 5- دارای حسن سابقه‌ و امانت در تقوی.( یعنی مردی که‌  در دستگاه‌ های سرکوب مردم عضویت داشته‌ و اسرار جنایات نظام را افشاء نکند.زن  جائی ندارد)
6. مؤمن و معتقد به‌ مبانی جمهوری اسلامی و ایران و مذهب رسمی کشور.( یعنی مردی که ایمان دارد که‌ ‌  تمام جنایات و قتل وکشتاری که‌ جمهوری اسلامی  در 3 دهه‌ گذشته‌ مرتکب شده‌،حق بوده‌ و التزام خود را به‌ نظام ولایی آخوندی نشان داده‌ و پیرو مذهب شیعه‌ی اثنی عشری باشد. بدین معنی که حتی ‌ شیعه‌ مخالف ولایت فقیه ولو مسلمان شیعه‌ اثنی عشری ‌ و اهل تسنن که‌ به‌ اسلام اعتقاد دارند،نمی توانند در این نظام مشارکت داشته‌ باشند. پیروان آیین یاری،مسیحیان،زردشتیها و ادیان و مذاهب دیگر که‌ اصولا  در معادلات ایدئولوژیک حکومتی این رژیم،کفار محسوب می شوند.)
علیرغم تمامی موانع و سدهایی که‌ این رژیم ساخته‌ تا از ورود “غیر خودی” به‌ درون دستگاه‌ حاکمه‌ جلو گیری شود، فیلترهای دیگری منجمله‌ شورای نگهبان نیز  قبل از آغاز فرایند  انتخابات وضع کرده‌ که‌ کاندیداهای ثبت نام کنندە بایستی از آن عبور کنند‌ تا به‌ مرحله‌ نامزدی رسمی برسند.
نمونه‌ بارزی از این فیلتیرنگ ایدئولوژیک توسط شورای نگهبان رژیم، می توان به‌ عدم احراز صلاحیت کلیه‌ کاندیداهای شهر مریوان  در  کردستان نام برد.کاندیداهای رد صلاحیت شده‌ این شهر،از  اصلاح طلبان باند “جبهه متحد کرد” بودند که‌ پادویی آنها برای رژیم بر کسی پوشیده‌ نیست و اینها همان کسانی هستند که‌ در 3 دهه‌ گذشته‌ ابتداء  در‌ قتل وکشتار نیروهای پیشمرگ کرد در مبارزه‌ رهایی بخش ملی بعد از جهاد ضد انسانی خمینی علیه‌ ملت کرد و بعدها  فعالان مدنی ،درخدمت رژیم بوده‌ اند.
پیروان آیین یاری( یارسان) با توجه‌ به‌ اینکه‌ بر اساس قانون اساسی رژیم  به‌ رسمیت شناخته‌ نشده‌ اند،حتی حق موجودیت فرهنگی-اجتماعی از آنها سلب شده‌ است و از تمام پروسه‌ های حیات سیاسی سراسری نه‌ تنها محروم بوده‌ ،بلکه بر پایه‌ی برخی بندهای قانون ا ساسی همین رژیم و واعظان  ولایت فقیه‌ و آخونهای مرتجع ،حق رای هم ندارند.
با توجه‌ به‌ نکات فوق الذکر و بازخوانی بندهای قانون اساسی رژیم، به‌ اعتقاد سازمان دمکراتیک یارسان تنها یک راه‌ باقی می ماند،آنهم تحریم تام وتمام این انتخابات نمایشی و تلاش برای برهم زدن آن ، تبدیل فضای انتخاباتی ساخته‌ رژیم به‌ اعتراضات مردمی و  ترغیب جامعه‌  برای آمادگی قیام سراسری در جهت سرنگون  ساختن این نظام پلید و استبدادی.
سازمان دمکراتیک یارسان بنا به‌ رسالت خود که‌ دفاع از آرمانهای آزادیخوهانه‌ مردم و جامعه‌ یارسان است، جامعه‌ یارسان در درونمرز را فرا می خواند فعالانه‌ در افشای جنایات رژیم بکوشند  و آگاه‌ ساختن مردم و پرهیز دادن آنها  از رفتن به‌ پای صندوقهای درنگ نکنند.
رژیم جمهوری اسلامی غرق در بحرانهای داخلی تحریم جامعه‌ جهانی به‌ سبب اصرار بر غنی سازی اورانیوم برای ساخت بمب اتم، تنفر عمومی و عدم مشروعیت سیاسی ،می خواهد با راه‌ اندازی شوهای انتخاباتی مردم را بار دگر به‌ میدان بکشاند. هدف رژیم ازاین خیمه‌ شب بازی کسب مشروعیت و استمرار حاکمیت ننگین خود که‌ ثمره‌ای جز فقر روزافزون مردم و گسترش سرکوب به‌ همراه‌ نداشته‌ است.
این رژیم باهمه‌ دستجات آن محافظه‌کار،بنیادگرا،اصلاح طلب و غیره‌ در تخاصم روزانه‌ با مردم به‌ سر می برند و برای رهایی از این رژیم،باید با همه‌ توان به‌ مقابله‌ با آن رفت و آنرا در تمامیتش ساقط نمود.
پیش به‌ سوی تحریم قاطع انتخابات فرمایشی رژیم.
متحد باد صفوف مبارزه‌ حق طلبانه‌ جامعه‌ یارسان.
سازمان دمکراتیک یارسان
14.5.2013

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر