Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ مرداد ۱۳, یکشنبه

تفهیم اتهامات سنگین به برادران کردپور


تفهیم اتهامات سنگین به برادران کردپور

فعالان در تبعید: چهارشنبه 14 مرداد ، اولین جلسه دادگاه آقایان ” مسعود و خسرو کردپور ، پس قریب به 4 ماه بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه ؛ جلسه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار میشود.


“مسعود و خسرو کردپور” ، مدیر مسئول خبرگزاری موکریان که روز چهارشنبه 5 تیرماه 92 پس از سپری کردن 111 روز بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده اند ، در تماس تلفنی کوتاه از زندان مهاباد با خبرنگار موکریان ضمن تایید این خبر گفت: بالاخره با گذشت نزدیک به 4 ماه بازداشت روز پنج شنبه 6 تیرماه 92 من و برادرم مسعود توسط بازپرس شعبه دوم دادسرای انقلاب مهاباد بدون حضور وکیل تفهیم اتهام شده ایم.
عباس جمالی یکی از وکلای مدافع برادران کردپور در گفتگو با خبرنگار موکریان گفت: این پرونده برای خسرو کردپور، به اتهام، 1- محاربه و فساد فی الارض از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور 2- توهین به مقام رهبری 3- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و برای “مسعود کردپور” به اتهام، 1- اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور 2- توهین به مقام رهبری 3- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شده است.
جمالی همچنین افزود: اتهام اجتماع و تبانی برای برادران کردپور که به گونه ای کاملا مستقل در حوزه اخبار مربوط به کردستان فعالیت داشته اند، به حیث مصادیق قانونی درست نیست و اثبات آن غیر ممکن است. ما به اتفاق همکارانم به عنوان وکیل مدافع در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات این دو روزنامه نگار، در چارچوب قانون از موکلین خود دفاع خواهیم کرد.
گفتنی است پیشتر جمعی از خانواده زندانیان سیاسی کرد نسبت به طولانی شدن مدت بازداشت برادران کردپور بدون تفهیم اتهام و خودسرانه بودن بازداشت شان اعتراض کرده و از “خسرو کردپور” با عنوان “پدر زندانیان سیاسی کرد” به جهت پیگیری های مکرر وضعیت زندانیان سیاسی و فعالان مدنی و انتشار مداوم اخبار مربوط به آنان تقدیر کردند.
لازم به یادآوری است که خسرو کردپور، مدیر آژانس خبری موکریان، در تاریخ 17 اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود باداشت و به اداره اطلاعات همان شهر منتقل شد دو روز بعد برادر وی “مسعود کردپور”، که برای پیگیری وضعیت خسرو به اداره اطلاعات مهاباد مراجعه می کند بازداشت می شود. برادران کردپور پس از ده روز در اواخر اسفندماه سال گذشته به اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت 100 روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه نگهداری می شوند و از یکماه گذشته به زندان مرکزی مهاباد انتقال داده شده اند.
iranpressnews
----------------------

موج بازداشتها و تعقیب فعالین سیاسی ادامه دارد

گزارش های رسیده حاکی از یورش مامورین اطلاعات به مطب دکتر علی ناظری و دستگیری و انتقال وی به بند 350 زندان اوین دارد. علی ناظری دندانپزشک و از پایه گذاران جامعه سبز مدنی ایران دارای گرایشات ملی و از فعالان جنبش سبز است که در زمینه مسایل محیط زیست و حمایت از فعالین حقوق بشر فعالیت می کرد. وی که ۴۰ سال سن دارد. درتاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ توسط اداره اطلاعات سپاه بازداشت و مدت ۴۰ روز در سلول های انفرادی بند دو الف بازداشت بود که با سپردن وثیقه آزاد شد.
یکی از گزارش های رسیده دیگر مربوط دستگیری یکی از مهندسان پالایشگاه اصفهان و انتقال او به زندان انفرادی شهر اصفهان می باشد. وی که بهنام خدادادی نام دارد به بند الف زندان مرکزی اصفهان که توسط بازجویان وزارت اطلاعات اداره می شود، منتقل گردیده است. در همین ارتباط ماموران وزارت اطلاعات با یورش به منزل پدری نامبرده برخی از اسناد و وسائل شخصی این جوان 28 ساله را جمع آوری و با خود بردند.
دامنه ی بازداشت های خودسرانه طی چند هفته های اخیر موجی از اعتراض های فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران را در برداشته است و آنها خواستار مداخله کمسیر عالی حقوق بشر و گزارش گر ویژه سازمان ملل جهت پیگیری به وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران شده اند.
در همین حال گزارش دیگری حکایت از هجوم ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری یکی از روزنامه نگاران و فعالین حقوق بشر در شهر چالوس را دارد. برپایه این گزارش مامورین وزارت اطلاعات بامداد روز یکشنبه ۹ تیرماه 92 با یورش به منزل پدری آرش عظیم دوست، قصد دستگیری این فعال حقوق بشر را داشتند که با نبود وی در خانه مواجه شدند. آنها پس از جستجوی خانه کامپیوتر و برخی از وسائل شخصی نامبرده را ضبط و با خود بردند. پدر آرش عظیم دوست نیز مدت 2 ساعت مورد بازجویی مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت و سپس آزاد شد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر