Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ مرداد ۷, سه‌شنبه

دستگیری شش نفر از پیروان یارسان در همدان و وضعیت حاد جسمی معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی در زندان مرکزی زاهدان



دستگیری شش نفر از پیروان یارسان در همدان و وضعیت حاد جسمی معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی در زندان مرکزی زاهدان

شش تن از پیروان یارسان (اهل حق) در شهر همدان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

بنا به گزارشات رسانه های خبری روز دوشنبه شش مرداد ماه نیروهای امنیتی شهر همدان ابتدا با مراجعه به منزل عین الله یاری، وی و دو فرزندش به نام‌های پگاه یاری ۲۳ ساله و امیرحسین یاری ۱۴ ساله را دستگیر کرده و به مکان نامعلومی انتقال دادند.
در ادامه دستگیریها مجتبی نوروزی و بحرعلی فرهادی و همسرش سحرناز افروزی نیز دستگیر شده‌ و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
تا لحظه تنظیم این خبر از علت این دستگیریها و سرنوشتدستگیر شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست.
……………………………………………………

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی از بیماری حاد جسمی رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان نظامی زاهدان مانع درمان وی هستند.
محمد امین آگوشی معلم بازنشسته زندانی که از تاول دهانی شدیدا رنج می برد. این تاول ها تمامی دهان او را فرا گرفته است و زبان وی سفید شده است این مسئله باعث دردهای شدید، بطوری که به سختی قادر به حرف زدن و نوشیدن آب است.
او تا به حال چندین بار به بهداری زندان مراجعه نموده است اما به وی گفته شد که بدستور وزارت اطلاعات ، خسروی رئیس زندان و دادستان نظامی استان، بهداری زندان تا اطلاع ثانوی از ویزیت وی خوداری کند.
معلم بازنشسته وقتی از آنها پرسید علت محرومیت من از درمان چی است؟ به او گفته شد :که تو گفتی جمهوری اسلامی به زور سرکار آمده است و به زور هم از بین خواهد رفت و به این دلیل هم از ویزیت پزشکی محروم شده اید.
معلم بازنشسته زندانی حتی به آنها پیشنهاد داده است که خود حاضر است پول دارو را تقبل نماید اما بازهم از درمان وی خوداری می کنند. خسروی رئیس زندان خطاب به آقای آگوشی گفته است که شما ما را اذیت کرده اید ما هم شما را اینگونه اذیت می کنیم.
از طرفی دیگر خانواده معلم بازنشسته زندانی داروهای گیاهی وغیره برایش ارسال کرده اند اما اطلاعات زندان از تحویل دادن این داروها به ایشان خوداری می کند

#ایران #دستگیری_پیروان_یارسان #همدان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر