Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ تیر ۱۹, پنجشنبه

توپباران حومه کوزیک از سوی سپاه پاسداران و احداث پایگاه برای مزدوران سردشت



توپباران حومه کوزیک از سوی سپاه پاسداران و احداث پایگاه برای مزدوران سردشت
فرات - سردشت
اخیرا سپاه پاسداران رژیم ایران نیروهای بیشمار خود را به مناطق مختلف شرق کردستان روانه کرده و همه روزه به تحرکات و عملیات‌های نظامی دست می‌زند. سپاه در مناطقی از کرماشان و سنه به کمین‌اندازی دست زده, مناطقی از سلماس را توپباران می‌کند و پایگاه‌ جدید برای مزدوران می سازد.


بنا به گفته گزارشگر خبرگزاری فرات, سپاه پاسداران رژیم ایران در مناطق مختلف شرق کردستان از کامیاران و روانسر گرفته تا اورمیه به تحرکات نظامی علیه گریلاهای جنبش آزادیخواهی کرد, ی.ر.ک دست می‌زند. نیروهای سپاه روز گذشته, 8 ژولای مناطق و کوهستان‌های حومه روستای «کوزیک» از توابع شهرستان سلماس در استان اورمیه را بشدت توپباران کردند. بر اثر این توپباران‌ها مراتع دچار آتش‌سوزی شد که امروز هم ادامه یافته و هنوز مهار نشده است.
احداث پایگاه جدید در سردشت
گزارشگر فرات افرود:«نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران در مثلث سه روستای «نسبان, سیسر و گولی»از توابع شهرستان مرزی سردشت مشغول احداث پایگاه جدید نظامی هستند. شماری از مزدوران محلی هم در احداث این پایگاه به سپاه کمک می‌کنند و درنظر دارند که مزدوران محلی مسلح در آن پایگاه مستقر و آموزش نظامی ببینند».
کمین‌اندازی هرروزه در کامیاران و روانسر
گزارشگر فرات از کرماشان گفت نیروهای سپاه رژیم ایران همراه با مزدوران محلی همه روزه در برخی نواحی شهرستان‌های کامیاران و روانسر علیه «یگان‌های مدافع شرق کردستان, ی.ر.ک» کمین می‌کنند. این تحرکات نظامیان رژیم بی‌وقفه ادامه دارد که احتمال وقوع درگیری‌های جدید را افزایش داده است.هدف رژیم ایران, ملیتاریزه‌کردن شدید و ایجاد فضایی امنیتی برای حاکمیت بر مناطق شرق کردستان است.
این تحرکات نظامی سپاه پاسداران درحالی است که در بیست روز گذشته رژیم نیروهای ارتش و سپاه را همراه با فرماندهان عالی‌رتبه به تمامی مناطق مرزی شرق از اورمیه تا قصرشیرین کرماشان اعزام و مستقر کرده است. تحرکات گسترده نظامیان موجب درگیری‌هایی پراکنده در برخی مناطق هم شده است.
در غروب روز 7 ژولای میان سپاه پاسداران و یک گروه مسلح ناشناخته درگیری روی داد که بر اثر آن جنگل‌های حومه روستاهای «دشتی, پارستان, نواوی و پاشبرد» از توابع ربط و سردشت دچار آتش‌سوزی شد.
تحرکات نظامی و تهدید زندگی کولبران
تحرکات گسترده سپاه و مزدوران محلی, گذشته از اینکه احتمال وقوع درگیری با گریلاهای ی.ر.ک را افزایش می‌دهد, جان کولبران و کاسبکاران مرزی را هم به خطر انداخته است.نیروهای سپاه روز گذشته دو شهروند کرد را در مرز پیرانشهر به دلیل حمل چند گالن بنزین در مرز به گلوله بستند که بشدت زخمی شدند. همچنین فرمانده مرزبانی اورمیه از توقیف 1600 رأس احشام در ارتفاعات پیرانشهر خبرداد و گفته است که 5 کاسبکار را در این رابطه بازداشت و روانه زندان کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر