Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۱۶, شنبه

پیام پژاک به مناسبت سالگرد اعدام رفقای گریلاهای مدافع خلق «حسین خضری و فصیح یاسمنی»


پیام پژاک به مناسبت سالگرد اعدام رفقای گریلاهای مدافع خلق «حسین خضری و فصیح یاسمنی»

ANF
11:19 / 05 ژانویه 2013
مرکز خبر - کوردیناسیون «حزب حیات آزاد کردستان, پژاک» به مناسبت سالگرد اعدام دو تن از کادرهایشان توسط رژیم ایران, «حسین خضری(هیمن ارومیه)» و «فصیح یاسمنی» بیانیه‌ای صادر کرد. هم‌اکنون دو سال از اعدام «حسین‌حضری» می‌گذرد و در چنین روزی و یک سال قبل از اعدام حسین حضری, فصیح یاسمنی هم توسط رژیم ایران اعدام گردید. پژاک می‌گوید:« جوانان بایستی به شیوه‌ای حقیقتی و واقعی از شهید فرمانده, حسین خضری و فصیح یاسمنی صاحبداری کنند.»



کوردیناسیون حزب حیات آزاد کردستان, پژاک, به مناسبت سالگرد اعدام «حسین حضری و فصیح یاسمنی» بیانیه‌ای صادر کرد. فصیح یاسمنی در 16 دی 1388 و حسین حضری در 25 دی 1389 اعدام گردیدند.

در بیانیه کوردیناسیون پژاک آمده:«دو سال از اعدام شهید فرمانده, حسین خضری با نام انقلابی «هیمن ارومیه» گذشت. در حقیقت رفیق هیمن الگوی یک جوان کرد مقاومت‌گر بود که در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران به این شعار خود «ما جوانان کورد برای اعدام آماده‌ایم, اما هیچ گاه سرافکندگی و بردگی را نمی‌پذیریم» پایبند ماند.

شهید حسین حضری در طول 11 سال حیات انقلابی خود حتی برای یک لحظه هم بدون اندیشه یک حیات آزاد بسر نبرد و تمامی تلاش‌ها و مبارزاتش برای این بود که چه به لحاظ فعالیت‌های سازمانی و سیاسی و چه فعالیت دفاعی, انتقام همه خلقش در شرق کردستان را بگیرد. برای این مهم به ازخودگذشتگی و فداکاری بی‌نظیر نیاز بود. رفیق هیمن این رسالت خود را سرافرازانه و در کمال پیروزی به انجام رساند. زیرا مهم این است که آزمون‌های تو در قلب دشمن یعنی زندان که مکانی برای تسلیم‌پذیری اراده آزادیخواهانه است, به موفقیت بیانجامد و زندان را به عرصه‌ای برای مبارزات آزادیخواهانه مبدل سازی».

پژاک می‌افزاید:«حضری می‌گفت مهم این است که اعدام من برای میهن و خلقم دستاوردی داشته باشد, لذا نه تنها یک بار بلکه هزار بار آماده‌ام که مرگ را به قیمت جان بخرم. آزادی نزد آن شهید از ارزشی بالا برخوردار بود.»

در ادامه بیانیه پژاک ضمن اشاره به نقش فعالانه فصیح یاسمنی در مناطق خوی و قطور می‌گوید:«رفیق فصیح یاسمنی هم یکی از کادرهای پایبند بود که در زندان اشغالگران کردستان در چنین روزی ولی یک سال قبل از رفیق هیمن اعدام گردید. خود وی می‌گوید:«رفقا, این جهان گذراست, پس برای خلقمان کاری بکنیم». در حقیقت رفیق فصیح با جسارت و اعتقادی راسخ در فعالیت‌های سازماندهی جوانان در شهر قطور و همه روستاهای آن و شهر خوی, نقشی مؤثر داشت. همین فعالیت‌هایش در زمینه سازماندهی جوانان موجب خشم دشمن شد و دشمن هم طی اقدامی غیرانسانی و سیاسی حکم اقدام وی را صادر کرد.»

پژاک در خاتمه آورده:«ما همچو پژاک در سالگرد شهادت این دو رفیق گرانقدرمان, نخست شهادت شان را به همه خلق‌مان و خانواده محترمشان تسلیت می‌گوییم و اعلام می‌کنیم که ادامه دهنده راه و پیرو خط‌مشی رفیق هیمن و رفیق فصیح خواهیم بود. همانطور که خلق‌کرد در موقع اعدام رفیق هیمن در کردستان و حتی اروپا یکصدا آن عملکرد دشمن را محکوم ساختند, باید هم‌اکنون هم این روح آزادیخواهی و مواضع‌ خود را همچو گذشته زنده‌نگه‌دارند. بویژه جوانان بایستی به شیوه‌ای حقیقتی و واقعی از شهید فرمانده, حسین خضری و فصیح یاسمنی صاحبداری کنند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر