Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

پێشنیاره‌کانی 28 پارله‌مانتاری ئه‌وروپی بۆ چاره‌سه‌ری پرسی کورد

پێشنیاره‌کانی 28 پارله‌مانتاری ئه‌وروپی بۆ چاره‌سه‌ری پرسی کورد
ewrupa
به‌ر له‌ کۆتایی هاتنی بڕیاری بێچالاکی که‌جه‌که‌، ئه‌و مژاره‌ که‌وته‌ مه‌جلیسی پارله‌مانتارانی کۆنسه‌ی ئوروپا.
28 پارله‌مانتاری مه‌جلیسی کۆنسه‌ی ئه‌وروپا، له‌پێناو هاتنه‌دی ئاگربه‌ستێکی دوو لایه‌نه‌، پێشنیار ده‌که‌ن کۆمیته‌یه‌کی کۆنتڕۆڵ کردن دابمه‌زرێت.
ئه‌و پارله‌مانتارانه‌ له‌ پێشنیارنامه‌یه‌کدا داوا ده‌که‌ن ده‌رفه‌تی زیاتر بۆ ڕێبه‌ری گه‌لی کورد عه‌بدوڵا ئۆجه‌لان بڕه‌خسێندرێت بۆ ئه‌وه‌ی ئه‌و قۆناغه‌ زیاتر به‌ره‌وپێش به‌رێت.
له‌ پێناو چاره‌سه‌ر کردنی پرسی کوردا، پێشنیارنامه‌یه‌کی گرینگ له‌لایه‌ن 28 پارله‌مانتاره‌وه‌ ئاماده‌ کراوه‌ و پێشکه‌ش به‌ مه‌جلیسی پارله‌مانتارانی کۆنسه‌ی ئوروپا کرا‌.
پێشنیارنامه‌که‌ له‌ ژێرناوی ' وه‌رگرتنی ڕێوشوێنی ئاسایشی به‌ر له‌ هه‌ڵبژاردنه‌کان له‌ تورکیا' ئاماده‌کراوه‌.
پێشنیارنامه‌که‌ ئه‌و خاڵانه‌ له‌خۆ ده‌گرێت:
-1 بۆ ئه‌وه‌ی ئاگربه‌ست ببێته‌ دوولایه‌نه‌، پێویسته‌ کۆمیسیۆنی لێکۆڵینه‌وه‌ دابمه‌زرێت.
-2بۆ ئه‌وه‌ی ڕێبه‌ری گه‌لی کورد بتوانێت سیاسه‌ت به‌ڕێوه‌ به‌رێت، پێویسته‌ ده‌رفه‌تی زیاتری بۆ بڕه‌خسێندرێت.
-3 پێویسته‌ له‌ خوێندگاکانی ده‌وڵه‌تدا، به‌ زمانی کوردیش په‌روه‌رده‌ بدرێت.
---------------------------------------------------
هدف اصلی آ.ک.پ نابودی کردها است
murad.karaylan.qendil3
تنها 3 روز به پایان توقف عملیات نظامی باقی مانده به همین منظور همه نگاهها به اظهار نظرهایی دوخته شده که از مناطق آزاد میدیا انتشار می‌یابد.
شورای رهبری کنفدرالیسم جامعه دمکراتیک کردستان ک،ج،ک طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آ.ک.پ این مرحله را به سوی پرتگاه سوق می‌دهد.
ک.ج.ک تصمیمات شورای امنیت ملی ترک م.گ.ک را همچون تصمیماتی که مانع از حل مسئله کرد می‌گردند، قلمداد کرده و علیه اظهارات جنگ طلبانه و نابودی به شدت اعتراض نمود.
شورای رهبری ک.ج.ک در این بیانیه اعلام نمود که در طول عمر 87 ساله جمهوری ترکیه‌ سیاست انکار و امحای خلق کرد اعمال شده و هنوز نیز ادامه دارد.
ک.ج.ک در این خصوص به موارد زیر اشاره کرد: خلق کرد یکی ستونهای اصلی مرحله آزادی بود، اما بعد از سال 1924 از طریق اعمال سیاستهای انکار و امحاء خواستند کردها را به سکوت واداشته و به زور به ترک تبدیل کنند.
خلق کرد بر اثر این سیاستها رنجهای فراوانی کشیده و می‌کشد و این سیاستها زمینه را برای ایجاد رویدادهای بسیار جنایتکارانه علیه انسانیت فراهم کرده‌اند. اکنون نیز این گونه سیاستها به رهبری آ.ک.پ به سبکی نوین احیا شده‌ و می‌خواهند به آن ادامه داده‌ و کردها را به‌ تسلیم وادارند.
شورای رهبری ک.ج.ک در مورد نزدیکی پایان مهلت توقف عملیات نظامی گفت: همچنانکه مشخص است بر اساس درخواست رهبر آپو به منظور تداوم صلح و حل مسئله دمکراتیک کرد، جنبش ما تصمیم به توقف عملیات نظامی گرفت، که در 3 روز آتی این مهلت به پایان می‌رسد. دولت آ.ک.پ تا کنون پاسخ مثبتی به این درخواست ما نداده است . بلکه با اعمال سیاستهای نابودی و جنگ‌طلبانه خود این مرحله را به پرتگاه سوق داده است. در این مورد جنبش آزادیبخش خلقمان تصمیم خود را در روزهای آتی گرفته و برای اطلاع افکار عمومی اعلام خواهد کرد.
ک.ج.ک اعلام نمود که مسئله کرد زخم عمیق دوران جمهوری می‌باشد، حل مسئله کرد و دمکراتیزاسیون جمهوری از وظایف اصلی می‌باشد.
ک.ج.ک در خصوص نشست شورای امنیت ملی ترکیه‌ که روز گذشته برگزار گردید این گونه ادامه داد.
اظهارات و تصمیمات این نشست در پاسخ به مرحله‌ای که رهبری و جنبش خلق کرد آفریده بودند منفی بود.
به جای اینکه این نشست حامل پیام صلح باشد بیشتر پیام نابودی و جنگ را به همراه داشت. این نشست نه تنها در داخل بلکه در سطح بین‌المللی نیز توطئه نابودی را در صدر کار خود قرار داده است.
ک.ج.ک در اعتراض به نتایج نشست شورای امنیت ملی ترک م.گ.ک اظهار داشت: حکومت ترکیه همواره در کوچه و خیابانها در مقابل زنان و فرزندان کرد اقدام به اعمال وحشیانه و دور از شئون انسانی نموده و اکنون می‌خواهد ما را عامل این جنگها و کشتارهایش معرفی نماید.اینها، جهت واژگونه نشان دادن واقعیات است، هر کسی بر این امر واقف است که کودکانی همچون اوگور، انس، جیلان، توران و صدها کودک دیگر کرد به دست نیروهای حکومت ترک به قتل رسیدند. اکنون نیز از طریق ژیتم همان سیاست اعمال می‌گردد و می‌خواهند ما را مسئول این کشتارها اعلام کنند.
ک.ج.ک در خصوص اتهام معاملات مواد مخدر از تمام سازمانهای مربوطه بین‌المللی خواست که به منطقه آزاد میدیا آمده و در مورد این اتهامات به تحقیق بپردازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر