Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

ئۆفیسی دەزگای ئیسرائیل-كورد لە ئۆرشەلیم بە فەرمی كرایەوە،( بە وێنەوە)




Kurdistan-Israel Friendship Association

کۆمه‌ڵه‌ی دۆستایە تی کوردستان- ئیسڕائیل

כורדיסטן - ישראל אגודת הידידות

جمعية الصداقة الكوردستانية -الاسرائيلية

Kurdistan-Israel Freundschaftsverein

Asociación de Amistad Kurdistan - Israel

Курдистан-Израильская ассоциация дружбы

Association d'amitié Kurdistan-Israël

Kürdistan-İsrail Dostluk Derneği


News image
P1040510
دوای دوو ساڵ لە تەمەنی دەزگای ئیسرائیل-كورد لە كوردستان و دەركردنی 16 ژمارە لە گۆڤاری ئیسرائیل-كورد، بە سەردانێكی فەرمی (سەرۆكی دەزگای ئیسرائیل -كورد)داود باغستانی بۆ، ئیسرائیل لە ئۆرشەلیم بارەگای دەزگای ئیسرائیل-كورد بە ئامادەبوونی كۆمەڵیكی زۆر لە كوردە جوویەكانی ئیسرائیل و هەر وەها رێكحراوی نیشتمانی جوویەكانی كوردستان لە ئیسرائیل بۆ یەكەم جار لە مێژوویی پەیوەندی نێوان كورد و ئیسرائیل دا، بە شێوەیەكی فەرمی دەزگای ئیسرائیل-كورد ئۆفیسی خۆی لە شاری ئۆرشەلیم كردوە.


----------------------------------------------------------

ثبت آزار جسمی ۴۴ درصد از کودکان

بر اساس گزارش واحد مددکاری انجمن حمایت از حقوق کودکان در شش ماه نخست امسال یک‌هزار و ۶۶۱ تماس با صدای یارا برقرار شده که از این میان ۵۶ درصد از کودکان تنبیه روانی و مابقی تنبیه بدنی شده‌اند.
بیشترین مسایل مطرح شده به گروه سنی ۱۱ ـ ۴ سال که اکثرا در مقطع پیش دبستانی و دبستانی مشغول به تحصیل بوده‌اند، مربوط بوده است.
بر اساس اعلام صدای یارا، مواردی مانند عدم آگاهی به شیوه فرزند پروری، بلوغ، تحصیل و برخی اختلالات رفتاری از جمله عدم اعتماد به نفس، پرخاشگری، تنبلی، زود رنجی و ترس از جدایی، از دیگر مسایل مطرح شده از سوی تماس گیرندگان بوده است.
همچنین ۹۵ درصد تماس‌ها از طرف خانواده‌ بوده و تنها پنج درصد از کودکان با یکی از والدین زندگی می‌کردند و در خانواده آن‌ها طلاق واقع شده است.
لازم به ذکر است، بیشترین تماس‌ها به ترتیب فراوانی، از مناطق ۲۰، ۱۴، ۸، ۷، ۶، ۵، ۴ و ۲ تهران و شهرستان کرج بوده است.
نحوه آشنایی تماس گیرندگان با صدای یارا به ترتیب فراوانی، از طریق دوستان و اقوام، تلفن ۱۴۸ و در نهایت تلفن ۱۱۸ بوده‌ است.
------------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر