Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

جاشه‌کانی سه‌دام ئیستا خه‌ریکن بۆ ئیران ئیش ده‌که‌ن جا له‌ ئه‌روپاش بۆ ره‌ژیمی ئیران ئیش ده‌که‌ن خه‌لکانی دیگه‌ تهدید ده‌که‌ن

جاشه‌کانی سه‌دام ئیستا خه‌ریکن بۆ ئیران ئیش ده‌که‌ن جا له‌ ئه‌روپاش بۆ ره‌ژیمی ئیران ئیش ده‌که‌ن خه‌لکانی دیگه‌ تهدید ده‌که‌ن له‌ ئه‌م رۆژانه‌ دا ناوی جاشه‌کان به‌لاو ده‌بیته‌وه‌-----------------
-----------------------------------

جایزه آزادی برای کاریکاتوریست دانمارکی

به گزارش رادیو آلمان، کورت وسترگارد، کاریکاتوریست دانمارکی تصاویر محمد (پیامبر اسلام)، "جایزه آزادی و آینده رسانه‌‌‌‌‌‌‌ها" را در شهر لایپزیک آلمان دریافت کرد. یک روزنامه‌نگار افغانی و یک گزارشگر بلغاری، دو برنده‌ی دیگر امسال، جایزه ۳۰ هزار یورویی را با وسترگارد تقسیم کردند.

جایزه "برای آزادی و آینده رسانه‌ها" از سال ۲۰۰۱ از سوی بنیاد رسانه‌ای لایپزیک هر ساله به روزنامه‌نگاران، ناشران یا موسسات رسانه‌ای اعطا می‌شود.

لانگن‌فلد، رئیس بنیاد رسانه‌ها، درباره برندگان امسال گفت: «هر سه آنان به‌رغم تمام تهدیدات، با اراده‌ای محکم از آزادی مطبوعات پشتیبانی کرده‌اند.»

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، درباره دلیل اعطای این جایزه به کاریکاتوریست دانمارکی گفت: اگر کسی همچون وسترگارد تنها به خاطر یک نقاشی تهدید به مرگ ‌شود، این وظیفه تمامی دمکرات‌های جهان است که از وی پشتیبانی کنند.

کاریکاتوریست دانمارکی پیش از این، در ماه سپتامبر، در شهر پوتسدام با حضور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، جایزه رسانه‌ای "ام ۱۰۰" را نیز دریافت کرده بود.

گفتنی است کاریکاتوریست دانمارکی در سال 2005 تعدادی کاریکاتور از تصاویر محمد (پیامبر اسلام) منتشر کرده بود که در پی آن از سوی تروریستهای اسلامی به مرگ تهدید شد.

--------------------------------

قطع آب گرم و شیوع شپش در زندان رجایی شهر

قطعی یک ماهه آب گرم و شیوع گسترده شپش در بند 4 زندان رجایی شهر

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: بند چهار زندان رجایی شهر کرج با وجود جمعیت بیش از ظرفیت، هم اکنون نزدیک به یک ماه است که فاقد آب گرم می باشد و در اثر بی توجهی مسئولین این زندان، این مساله مشکلات بهداشتی حادی را برای زندانیان محبوس در این بند ایجاد کرده است.

بنا به گزارش های رسیده به کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، زندانیان بند چهار زندان رجایی شهر کرج که طی ماه های اخیر تنها در ساعات پایانی شب امکان استفاده از آب گرم را داشتند، بیش از 25 روز است که از داشتن آب گرم محروم بوده و این مساله با توجه به افزایش بی رویه جمعیت زندانیان این بند، در روزهای اخیر موجب شیوع شدید شپش و مشکلات عدیده بهداشتی از جمله قارچ های پوستی شدید در میان زندانیان این بند گردیده است.

بنا بر آخرین آمار موجود، تنها تا پایان هفته گذشته، جمعیت سالن 10 بند 4 زندان رجایی شهر که طی ماه های گذشته بالغ بر 170 نفر بود، به 372 نفر و سالن یازده به 480 نفر (و احتمالا بیشتر) افزایش یافته که این تعداد چندین برابر ظرفیت معمول آن که بین ۸۰ الی ۱۰۰ نفر می باشد بوده و هر روز نیز در حال افزایش است.

حق استحمام هر زندانی 1 نوبت در هفته و آن هم به مدت پانزده دقیقه می باشد، و اگر چه بهترین شیوه دفع شپش که اخیرا در این بند بیش از پیش شایع گردیده، رعایت موازین بهداشت فردی، و بویژه استفاده از آب گرم و صابون می باشد، اما به علت نبود آب گرم، برخی از زندانیان و بویژه زندانیان سالخورده و بیمار، به علت ناتوانی جسمانی از آن صرفنظر کرده و یا در حداقل زمان ممکن آن را به انجام می رسانند که این خود موجب شیوع گسترده تر شپش در میان زندانیان این بند گردیده است.

زندان رجایی شهر کرج که در سال های اخیر به تبعیدگاه زندانیان سیاسی مبدل گردیده است، مانند بسیاری دیگر از زندان های کشور با افزایش بی سابقه جمعیت و بی توجهی مسولین آن روبروست. وخامت وضعیت بهداشتی در این زندان طی ماه های اخیر همواره مورد بحث بوده است، تا جایی که چندی پیش نیز تعدادی از زندانیان سیاسی این زندان در نامه ای به عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، نسبت به وضعیت حاکم بر این زندان از جمله وضعیت اسفبار بهداشتی و نگهداری زندانیان سیاسی با زندانیان خطرناک و زندانیان سایر جرایم اعتراض کرده بودند.

طی ماه های اخیر بسیاری از زندانیان سیاسی از جمله حشمت الله طبرزدی، عماد بهاور، داوود سلیمانی، مسعود باستانی، احمد زید آبادی، مجید توکلی، شبنم مددزاده، فرزاد مددزاده، فاطمه ضیایی، عیسی سحرخیز، منصور اسالو، علی تاجرنیا و رسول بداقی، خالد حردانی، مریم اکبری منفرد، مهدی محمودیان و رضا رفیعی فروشان از سوی مقامات امنیتی و با هدف تحت فشار قرار دادن ایشان به این زندان منتقل گردیده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر