Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

تقدیم روح و روان پاک مادر مهربان یارسانی

Lägg till bild
این ویدئو کلیپ تقدیم به روح وروان پاک مادر مهربانی و انساندوست یارسانی در چند روز پیش در سن 53 سالگی چشم از جهان فروبست و در این دیارغربت که هزاران امید که داشت ما را با غم و اندوهی بزرگ روبرو نمود روحش شاد و من از طرف خودم به بازماندگان و اعضای خانواده این مادر مهربان تسلیت میگویم و خود را عمیقا شریک غمشان میدانم با تشکر ساموئیل کرماشانی




------------------------------------------------------------------------

تشدید فشار بر بهزاد کردستانی و وضعیت وخیم جسمانی وی

با گذشت بیش از دو ماه از بازداشت بهزاد کردستانی ادیب دربند کرد، گزارش ها از وضعیت وخیم جسمانی نامبرده و تشدید فشارها بر وی حکایت دارد.کردیش پرسپکتیو

بهزاد کردستانی

بهزاد کردستانی شاعر و نویسنده کرد که در تاریخ سوم شهریور ماه از سوی ماموران امنیتی در شهرستان مریوان دستگیر و پس از آن به اداره اطلاعات سنندج منتقل شد تحت شدیدترین فشارها به منظور “اخذ اعتراف” قرار دارد.

این فعال کرد که از زمان بازداشت تاکنون در سلول انفرادی به سر می برد، به دلیل اعمال شکنجەهای جسمی و روحی و همچنین ابتلا به بیماری‌های گوارشی و کمر درد مزمن ناشی از این فشارها، دچار کاهش وزن شدید شده و در وضعیت جسمانی وخیمی به سر می برد.

آقای کردستانی طی دو ماه گذشته چند بار دست به اعتصاب غدا زده است، که تنها اخبار مربوط به اولین اعتصاب غذای ایشان در رسانەها منتشر گردید و به دلیل محدودیت‌های شدید اعمال شده بر خانوادە و دوستان وی از جزئیات مربوط به این اعتصاب غذاها اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است که دو هفته پیش، قرار بازداشت موقت بهزاد کردستانی به مدت یک ماه دیگر تمدید گردید.

همزمان با تمدید قرار بازداشت ایشان، بازجویان به خانواده وی اعلام نمودند “تا هنگامی که او حرف نزند در سلول انفرادی خواهد ماند.”

به دنبال دور جدید بازداشت فعالان فرهنگی و ادبی در کردستان، مختار هشمند و عزیز ناصری نیز طی چند ماه گذشته از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

مختار هوشمند، نقاش و کارگردان اهل مریوان از سوی دادگاه انقلاب اسلامی این شهر روز دوشنبه ۲۹ شهریور ماه به اتهام جاسوسی، تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروههای مخالف نظام به ۱۶ سال زندان محکوم گردید.

از سوی دیگر عزیز ناصری نویسنده، دبیر دبیرستانهای مریوان و از فعالین سرشناس فرهنگی کردستان ایران ماه گذشته از سوی نیروهای اطلاعات بازداشت و همچنان در وضعیت نامشخصی به سر می برد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر