Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

آمریکا حمله به ایران را بررسی کند

آمریکا حمله به ایران را بررسی کند
senatorسناتور آمریکایی، جوزف ليبرمن می‌گوید، شايد بهتر باشد از تلاش برای تغيير رفتار دولت ايران دست برداشته و در پی تغيير رژيم در اين کشور بود.
سناتور ليبرمن که روز چهارشنبه در شورای روابط خارجی در واشينگتن صحبت می‌کرد، گفته است: در صورتی که تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران نتیجه بخش نباشد، آمریکا باید حمله نظامی به ایران را بررسی کند.
لیبرمن همچنین با اشاره به تلاش‌های آمريکا برای برقراری صلح در خاورميانه گفت: گرچه آمريکا هرگز تا اين حد در تلاشهای مربوط به استقرار صلح خاورميانه و در پيگيری سياست منع گسترش در منطقه فعال نبوده است اما يک نگرانی ملموسی در مورد آينده آمريکا در خاورميانه وجود دارد.
وی ريشه نگرانی اوباما از گزینه حمله نظامی به ایران را در حضور فعال ايران در خاورميانه دانست و جمهوری اسلامی را کشوری توصيف کرد که سياست‌هايش ترکيبی از افراط‌گرايی و جاه طلبی‌های توسعه طلبانه است.
سناتور ليبرمن همچنين تصريح کرد: شايد بهترين راه حل در برخورد با ايران اين باشد که ما دست از تلاشهای خود برای تغيير رفتار رژيم بر داريم و در پی تغيير رژيم تهران باشيم.
---------------------------------------------------------------------------
فشار و زیندانی کردنی کردها

2q0itzlپنج دانشجوی دانشگاه یزدان‌پناه سنه که متهم به برگزاری مراسم برای اعدامیان 19 اردی بهشت هستند هر یک به دو سال حبس تعلیقی محکوم شدند.
این پنج دانشجوی کرد کامیارانی که به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی دانشکده یزدان‌پناه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند و سپس با تودیع وثیقه آزاد شده بودند هریک به دو سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شده‌اند.
گفتنی است آزاد کمانگر دیگر دانشجوی این دانشگاه نیز هم اکنون در بازداشت وزارت اطلاعات قرار دارد و در قرنطینه زندان مرکزی سنه نگهداری می‌شود.

احضار و بازجویی حیدر زمان معلم سنه‌ای
روز گذشته حیدر زمان معلم سنه‌ای و عضو کانون صنفی معلمان ایران، که روز گذشته به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان ،طی این بازجویی که 4 ساعت به طول انجامیده برخورد مأموران امنیتی با این فعال صنفی نامناسب بوده است.
شایان ذكر است حیدر زمان پیشتر نیز، بارها از طرف ستاد خبری و حراست آموزش و پرورش استان کردستان احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.
------------------------------------------------------
سفر آتالای به‌ کردستان و تهدید کردها
atalayiوزیر داخلی ترک بشیر آتالای تلاش می‌کند به‌ وسیله‌ی پلیس و ژاندارمری بار دیگر جولمیرگ و شرناخ را تسخیر کند. آتالای تحت حفاظت و اسکورت نیروهای پلیس و یگان ویژه ‌به‌ جولمیرگ رفت. آتالای در پایگاه ‌پلیس از دمکراسی سخن گفت و در شرناخ مردم را تهدید کرد و ب. د. پ را هدف قرار می‌دهد.
آتالای در پاسخ درخواستهای اصناف مبنی بر حل دمکراتیک مسئله‌ کرد تنها به‌ گفتن انشاالله‌ اکتفا کرد.
پس از اینکه‌ نخست وزیر ترک اردوغان گفت ما برای جولمیرگ و شرناخ تدابیر ویژه‌ای داریم ،بشیر آتالای تحرکات خود را آغاز کرد.
آتالای در دو روز گذشته‌ تحت حفاظت پلیس و نیروهای ویژه‌ با هلیکوپتر نظامی به‌ منطقه‌ جولمیرگ رفت. وی در این سفر قول افزایش دوربینهای کنترل امنیتی را داد.
آتالای سپس به ‌منطقه‌ شرناخ رفت و در آنجا نیز پیامهایی مشابه‌ جولمیرگ داد. آتالای در بازدید از پایگاه‌ پلیس و سازه‌های حکومتی، از دمکراسی آ. ک. پ تعریف و تمجید کرده ‌و ضمن تهدید مردم، ب. د. پ را مورد هدف قرار داد. آتالای از قتلهای پنهان و شکنجه‌ و بی‌عدالتی صحبت کرد. این سخنان بشیر آتالای در حالیست که ‌حزب آنها 8 سال حکومت را در اختیار داشته و علیرغم این واقعیت وی از علت عدم اقدام در برابر مسئولان سابق، چیزی نگفت.
آتالای پس از نشست خود با دست اندرکاران حکومتی ،تحت حفاظتی گسترده‌ به‌ دیدن اصناف رفت. آتالای در مقابل درخواست اصناف برای حل مسئله‌ کرد و در پاسخ آنها تنها به‌ گفتن انشاالله‌ اکتفا نمود.
دیدار آتالای از ‌جولمیرگ و شرناخ تحت حفاظت گسترده‌ پلیس وتیم ویژه‌ کماندویی و چندین هلی‌کوپتر نظامی صورت گرفت،‌ با این اقدامها، آتالای تلاش دارد شرناخ و جولمیرگ را به‌ وحشت انداخته‌ و این مناطق ‌را مجددا به ‌تسخیر درآورد.
-----------------------------------------
بیانیه مطبوعاتی ک.ج.ک
murad.karaylan.qendilکنفدرالیسم جامعه دمکراتیک کردستان ک.ج.ک روز گذشته جهت حل مسئله کرد به صورتی صلح آمیز یک گام تاریخی برداشت. ک.ج.ک مهلت توفق عملیات نظامی را یک ماه دیگر تمدید نمود.
این تصمیم روز گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی برای اطلاع افکارعمومی اعلام گردید.
ک.ج.ک اعلام نمود که اگر تلاشهای صلح‌ طلبانه دو جانبه انجام گیرد، آنموقع میتوان از صلحی دائمی بحث به میان آورد.
کنفرانس مطبوعاتی ک.ج.ک در مناطق آزاد میدیا با حضور تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران برگزار گردید. مراد کارایلان مسئول شورای رهبری ک.ج.ک بیانیه را قرائت نمود.
کارایلان با یادآوری مراحل قبلی توقف عملیات گفت: موضع دولت آ .ک .پ موجب آشفتگی بیشتر اوضاع شده ‌است.
کارایلان همچنین با اشاره‌ به ‌تلاشهای اخیر حکومت آ .ک پ گفت: تحرکات نظامی و تمدید مهلت اپراسیونها در خارج از مرز، تردید ما را نسبت به ‌موضع آ .ک .پ افزایش داده‌ است.
همچنین تاکید گردید که مانع حد نصاب 10 در صدی برای ورود احزاب به مجلس از سر راه برداشته نشده، وضعیت رهبر ملت کرد عبدالله اوجالان هیچگو‌نه بهبودی نیافته ،علیه گریلاها و خلق کرد خصوصا در شهر جولمیرگ کشتار جمعی به انجام رسیده است.
کارایلان دلیل تعیین محدودیت زمانی برای توقف عملیات نظامی به مدت یک ماه را تشریح نموده و گفت ترافیکهای فشرده دیپلوماسی اخیر ترکیه و این رفت و آمدهای گشترده دیپلوماسی آنان را به شک و تردید انداخته است.
مراد کارایلان مسئول شورای رهبری ک.ج.ک در خصوص برنامه‌های آتی نیز نظرات خود را اعلام کرده و گفت: اگر تلاشهای صلح‌طلبانه دو جانبه انجام گیرد، آنموقع میتوان از صلحی دائمی و پایدار بحث به میان آورد.
وی شروط صلح پایدار را که هم شامل نیروهای گریلا میگردد و هم وظایف حکومت را در بر می‌گیرد اینچنین برشمرد: نیروهای گریلا به غیر براورد کردن مایحتاج خود هیچ گونه تحرکات دیگری انجام ندهند.
در صورتی که به نیروهای گریلا حمله گردد از حق دفاع مشروع خود استفاده خواهند کرد.
کارایلان در خصوص وظایفی که حکومت ترکیه بر عهده دارد به موارد زیر اشاره نمود.
لازم است حکومت ترکیه به اپراسیونهای نظامی خود علیه نیروهای گریلا پایان دهد، به دلیل اینکه عملیات نظامی زمینه صلح را از بین برده و از مفهوم خود خارج میکند.
باید به فشارها، تهدیدات ،دستگیریهای بی دلیل خاتمه داده شود ،لازم است حکومت به اپراسیونهای سیاسی علیه خلق کرد پایان دهد.
لازم است جهت تدوین قانون اساسی دموکراتیک که حل مسئله کرد را نیز در بر گیرد گامهای لاز برداشته شود.
موضوع دیدار و مذاکره با رهبر ملت کرد از اصول استراتژیک میباشد، جهت حل مسئله کرد و حفظ امنیت مهم است که مذاکرات و دیدارها با رهبر ملیمان تداوم یابد. همچنین لازم است که جهت بحث در باره موارد حقوق بشر،حقوق دموکراتیک و قانون اساسی دیدارها و نشستها با کنگره جامعه دموکراتیک کردستان ک.ج.د و حزب صلح و دموکراسی ب.د.پ ادامه داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر