Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ آذر ۱۰, جمعه

چرا کردها در سازمان ملل نماینده را نداشته باشند که در حالیکه 55 میلیوند هستند؟


چرا کردها در سازمان ملل نماینده را نداشته باشند که چرا مگر ما یک ملت شناخته شده نیستیم؟ در  حالیکه ملت کرد بیشتر از  55 میلیون میباشند؟ چرا ملت کرد نباید در سازمان ملل نماینده غیر رسمی داشته باشند؟ مگر ملت کرد یک ملت شناخته شده نیستند؟ 

جشن و پایکوبی در سرزمینهای فلسطینی

رای موافق اکثریت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ارتقای موقعیت تشکیلات خودگردان فلسطینی از نهاد ناظر به عنوان «دولت ناظر غیر عضو» سازمان ملل موجی از شادی را در سرزمین های فلسطینی به ارمغان آورد.


در رام الله همزمان با اعلام این خبر هزاران نفر با پرچم های فلسطین به خیابان ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند.
بسیاری از ساکنان این منطقه، موفقیت محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل را یک پیروزی تاریخی می دانند.
یکی از ساکنان رام الله با بیان اینکه به فلسطینی بودن خود افتخار می کند، می گوید: «محمود عباس، تجسم رویاهای فلسطینی هاست. او نماینده واقعی ماست و من به او افتخار می کنم.»
همزمان با اعلام نتیجه رای گیری مجمع عمومی، ناقوس کلیساها در بیت اللحم به صدا درآمد و هزارن نفری که از طریق تلویزیون های نصب شده در سطح شهر جلسه سازمان ملل را دنبال می کردند به جشن و پایکوبی پرداختند.
یکی از اهالی بیت اللحم می گوید: «ما امروز جشن پیروزی برگزار می کنیم. اکنون مانند سایر کشورها در نقشه جهان ظاهر شده ایم.»
مردم غزه هم در شادی سایر فلسطینی ها شریک بودند. یکی از اهالی غزه می گوید: «این یک لحظه تاریخی است. باید در تاریخ نوشته شود که آنها کشور فلسطین را برسمیت شناختند. 29 نوامبر فراموش نشدنی است. به خو می بالیم.»
حماس که کنترل نوار غزه را در اختیار دارد با انتشار پیامی موفقیت محمود عباس را تبریک گفت. خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس نیز در یک گفتگوی تلفنی با محمود عباس، عنوان «کشور ناظر غیر عضو» برای فلسطینیان را یک پیروزی بزرگ برای مردم این سرزمین دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر