Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ آبان ۳۰, سه‌شنبه

نفوذ وزارت اطلاعات در میان برگزار کنندگان کنفرانس پراگ


نفوذ وزارت اطلاعات در میان برگزار کنندگان کنفرانس پراگ
وزارت اطلاعات که بر روی وب سایت خودش بخشی را منتشر نموده است   نوشته است رژیم ایران از نشست پراگ و بروکسل و استکلهم هیچ وهمی ندارد  چرا چون در این نشستها نفوذ قوی دارد و بر تمامی تحرکات آنها یکه در این نشستها شرکت میکنند نظارت دارد. در حقیقت رژیم ایران با این کشورهای که زیر نظر آنها این کنفرانسها تشکیل و برگزار میشود روابط دراز مدت اقتصادی  و منافع دراز مدت دارد در این رابطه  بنابر این  وزارت اطلاعات میتواند از چند راه وارد این کنفرانسها بشود از راه افراد ناشناخته  برای برگزار کنندگان این کنفرانسها و دوم از راه دیپلماتهای این کشورها که بر این کنفرانسها نظارت دارند اطلاعات دقیق را بدست می آورد و یا اطلاعات در باره نحوی برگزاری این چنین کنفرانسها میتواند خرید و فروش بشود. در میان  رژیم و دوستان اقتصادی رژیم و دیپلماتهای این کشورهای که این کنفرانس در آن برگزار میشود.

اطلاعیه؛ حق تحفظ ما در مورد بیانیه‌ پایانی کنفرانس پراگ

در ادامه‌ کنفرانسهای استکهلم و بروکسل، دور سوم نشستهای اتحاد برای پیشبرد دمکراسی در ایران در روزهای 17 و 18 نوامبر 2012 با حضور 120 نفر از فعالین و شخصیتهای اپوزیسیون ایرانی در پراگ انجام شد و در پی دو روز گفتگوی سازنده‌ و بحثهای بسیار ارزنده‌ در فضایی دوستانه‌ به کار خود پایان داد. در آخرین دقایق کار کنفرانس، متنی از طرف کمیته‌ برگزارکننده‌ کنفرانس خوانده‌ شد و اعلام گردید که‌ این متن بعنوان متن پایانی کنفرانس منتشر میشود.

پس از قرائت متن، تعدادی از شرکت کنندگان در همایش به نحوه‌ی ارائه‌ و مضمون چنین متنی بعنوان بیانیه‌‌ی پایانی نشست بدون اینکه‌ حاضران در کنفرانس متن را قبلا دیده‌، در تدوین آن مورد مشورت قرار گرفته‌ باشند و یا اینکه‌ متن لااقل به‌ رای گذاشته‌ شده‌ باشد، اعتراض کردند. با تاکید ویژه‌ بر روال غیر دمکراتیک کار، بدلیل ذیق وقت و لزوم تحویل سالن، قرار گذاشته‌ شد که‌ اعلام شود این بیانیه‌ از طرف برگزارکنندگان کنفرانس ارائه‌ میشود و یا قید خواهد شد که‌ بیانیه‌ مورد حمایت تعدادی از شرکت کنندگان نبوده‌ است.
اکنون که‌ متن در سایت کنفرانس و در رسانه‌ها رویت میشود، استفاده‌ از کلمه‌ اکثریت در کنار اسامی تمام شرکت کنندگان کنفرانس این شبهه‌ را به‌ ذهن متبادر می سازد که‌ بیانیه‌ پایانی مورد حمایت همه‌ کسانی قرار گرفته‌ که‌ اسامی آنها در ذیل متن آمده‌ است. لازم میدانیم اعلام نماییم با وجود اینکه کنفرانس پراگ و مباحث آن در سطحی بسیار ارزنده‌ و پربار بود‌، ولی متن مذکور حتی منعکس کننده‌‌ی وسعت و کیفیت دیدگاههایی نیست که مورد اجماع اکثریت شرکت کنندگان بود.

کاوه‌ آهنگری، گلاله‌ شرفکندی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر