Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ آذر ۲, پنجشنبه

تعهد کشور و نیروهای دفاعی اسرائیل، نسبت به قوانین بین المللی



تعهد کشور و نیروهای دفاعی اسرائیل، نسبت به قوانین بین المللی
اسرائیل و نیروهای دفاعی اسرائیل، نسبت به قوانین بین المللی بطور اعم، و قوانین حاکم بر جنگ های مسلحانه، بطور اخص، کاملا و تماما متعهد اند. رفتار و کردار فرماندهان و سربازان اسرائیلی، برابر و مطابق با قوانین بین المللی است. نیروهای دفاعی اسرائیل، تلاش می کنند در آموزش ها و تعلیمات دفاعی خود، اصول 

قوانین بین المللی را مراعات کنند.




دلیل و حقانیت حقوقی برای عملیات
حماس و دیگر سازمان های تروریستی در نوار غزه به ستیزه جوئی های مسلحانه و دیگر انواع فعالیت های ترور و وحشت، علیه اسرائیل توسل جسته اند که طی آن از رگبار موشک و خمپاره به سوی جمعیت غیر نظامی اسرائیل، استقاده می شود.
طبق قوانین و میثاق بین المللی، و ضرورت های اخلاقی، اسرائیل حق آن را دارد که برای دفاع از خود، از شهروندان و ساکنین سرزمین خود دفاع بعمل آورده و از قلمرو خویش، حفاظت کرده و در عین حال، علیه حملات تروریستی از جانب نوار غزه، به عملیات متقابل نظامی متوسل شود.
نقض قوانین بین المللی از جانب حماس و دیگر سازمان های تروریستی
عملیات حماس، نقض بارز اساسی ترین اصول قوانین بین المللی، از جمله، اصول تمایز و تفکیک است، که اقتضا می کند، حماس و دیگر سازمان های تروریستی، نه تنها از معطوف ساختن حملات خود به هدف های غیر نظامی اسرائیلی، خود داری ورزند، که خود را نیز به وضوح، از جمعیت غیر نظامی خویش، جدا نگاه دارند.
این سازمان های تروریستی، با مستقر ساختن تسلیحات و مراکز فرماندهی خود در مناطق پر جمعیت، و آغاز عملیات از همان مناطق مسکونی، و در نتیجه، استثمار غیر نظامیان با قرار دادن آنان در معرض هر گونه گزند، آگاهانه و تعمدا، بطور مکرر، این قوانین و اصول را پایمال می کنند. حماس و دیگر سازمان های تروریستی در نوار غزه، مرتکب جنایات جنگی می شوند.
تعهد کشور و نیروهای دفاعی اسرائیل، نسبت به قوانین بین المللی
اسرائیل و نیروهای دفاعی اسرائیل، نسبت به قوانین بین المللی بطور اعم، و قوانین حاکم بر جنگ های مسلحانه، بطور اخص، کاملا و تماما متعهد اند. رفتار و کردار فرماندهان و سربازان اسرائیلی، برابر و مطابق با قوانین بین المللی است. نیروهای دفاعی اسرائیل، تلاش می کنند در آموزش ها و تعلیمات دفاعی خود، اصول قوانین بین المللی را مراعات کنند، یعنی، مجموعه ای از اخلاقیات و مقررات نیرو های دفاعی، در کارزار.
نیروهای دفاعی اسرائیل، در موارد عملیات گسترده، بطور مستمر، از جانب ستاد فرماندهی، دستورات و اندرزهای حقوقی دریافت می کنند (برای مثال، در ارتباط با هدف گیری ها، بکار بردن اسلحه، و مسائل مربوط به تلاش های بشر دوستانه در مناطق غیر نظامی).
قانونی بودن حملات نیروهای دفاعی اسرائیل
حملات نیروهای دفاعی اسرائیل در غزه، صرفا و تنها، علیه هدف های نظامی، و مراکز عملیات تروریستی، صورت می گیرد. هدف های غیرنظامی، نظیر ساختمان های مسکونی، تنها در صورتی هدف موجه و مشروع، بشمار می روند که مورد استفاده عملیات تروریستی و هدف های نظامی قرار می گیرند.


• نیرو های دفاعی اسرائیل، نهایت تلاش خود را بکار می برند تا در صورت حمله به هدفی که هدف نظامی محسوب می شود، صدمات اتفاقی که ممکن است به غیرنظامیان و یا هدف های غیر نظامی وارد آید، بحد اقل ممکن کاهش یابد. برای مثال:

• مهماتی که برای چنین حملاتی بکار می رود، با دفت و احتیاط انتخاب می شود، و اغلب موشک های هدایت شونده بسیار دقیق بکار می رود تا برای بحد اقل رساندن خطر صدمات غیرنظامیان، هدف ها موشکافی شود.
• نیروهای دفاعی اسرائیل، از ابزار و وسائل و اطلاعات دقیق و پیشرفته، برای شناسائی هدف ها، و تعیین حضور غیرنظامیان در محل، استفاده می کند که در صورت حضور غیرنظامیان بتواند حملات را متوقف سازد.
در جائی که شرایط مقتضی باشد، برای جلوگیری از تهدید و خطر برای غیرنظامیان، پیش از انجام عملیات، اخطار و هشدارهای لازم داده می شود.
http://www.persian.israel.org

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر