Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ آبان ۲۸, یکشنبه

اعلام رسمی در حال آماده باش بودن کامل نیروهای پیشمرگه توسط بارزانی



اعلام رسمی در حال آماده باش بودن کامل نیروهای پیشمرگه توسط بارزانی
يكشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ 


شفق نیوز/ رئیس اقلیم کوردستان«مسعود بارزانی» از بودن نقشه ای بسیار خطرناک که می خواهد، روابط کورد و عرب و شیعه و کورد را بر هم بزند بر زبان آورد و گفت: از قوای پیشمرگه خواسته است در آماده باش کامل در برابر هرگونه حمله ای یا برخوردی خصمانه باشند.
در بیانیه ای که از سوی ریاست اقلیم کوردستان صادر و نسخه ای از آن بدست"شفق نیوز" رسید، مسعود بارزانی اعلام می کند: تلاشی برای از هم پاشیدن شیرازه ی روابط کورد و عرب بطورکل و به ویژه کورد و شیعه وجود دارد و این چنین طرحی خطر بزرگی در پی دارد.
همچنین می گوید: از همپیمان میهنی و برادران شیعه می خواهم بطور جدی از این نقشه مطلع باشند و تمامی تلاششان را در جهت خنثی نمودن آن بکار گیرند.

این بیانیه در پی آن می آید که در روز جمعه 16/11/2011 در شهرستان طوزخورماطو، درگیری در بین قوای پیشمرگه و پلیس فدرال عراق روی داد که سبب کشته شدن یک تن و مجروحیت ده شخص دیگر شد.

در بخش دیگری از این بیانیه، بیان میدارد: از مردم کوردستان می خواهم، آمادگی تمام برای روبرو شدن با هر اتفاقی ناخواسته را داشته باشند و برای خنثی کردن این نقشه هائی که در برابر کورد و در مناطق بریده شده در کوردستان بعمل می آید، هوشیار باشند./ش

--------------------------------




آمریکا به مالکی؛ جنگ با پیشمرگه عبور از خط قرمز است
يكشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ 
شفق نیوز/ منبعی ارشد کورد بیان داشته است: دیپلماسی آمریکائیان در بغداد آغاز و با برقراری ارتباط با نوری مالکی و مسعود بارزانی به منظور خاتمه دادن به مشکلات و رسیدن به توافقی مشترک در اداره ی مناطق بریده شده از کوردستان و بررسی پروسه ی امنیتی و نظامی به ویژه در جهت انتشار و اعزام ارتش عراق در اقلیم کوردستان و نظارت امنیتی بر فرودگاه بین المللی هولیر وسلیمانه را مورد بحث قرار داده اند.

این منبع که نخواسته است نامش فاش شود به روزنامه ی السیاسیة کویتی که"شفق نیوز" از آن با خبر شد، بیان میدارد: یکی از راه حلهای پیشنهاد شده عبارت از بازگشت نیروهای امریکائی و استقرار آنان در مناطق موردمناقشه همچون گارانتی در جهت عدم رویاروئی نظامی در بین ارتش و پیشمرگه است، ولی مالکی این پشنهاد را رد کرده است.


براساس اظهارات این منبع، جوزف بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا که مسائل عراق را سرپرستی می کند، با چنین اقدامی موافق می باشد زیرا، آمریکا اجازه نخواهد داد جنگی در بین ارتش عراق و قوای پیشمرگه روی دهد. زیرا بروز جنگ، سبب وارد کردن لطمه ای به آمریکا خواهد بود که نزدیک به ده سال در حال کمک به پروسه ی سیاسی در عراق می باشد.

این منبع همچنین بیان میدارد: بایدن به مالکی گفته است، رویاروئی نظامی با پیشمرگه خط قرمز و در صورت چنین اقدامی، نیروهای آمریکائی مداخله خواهند کرد.

براساس اظهارات این منبع، مشاوران امنیت ملی آمریکا براین باورند که ایران و سوریه در پس پرده ی تحرکات مالکی برای تسلط نظامی بر اقلیم کوردستان می باشند. به ویژ با تشکیل فرماندهی عملیات دجله که هدف از آن، مانع شدن از نفوذ بیشتر ترکیه و کشورهای خلیج که در عراق با اقلیم کوردستان دارای رابطه ای حسنه می باشند.

این منبع می گوید: مسئولان ایران، فشار زیادی را بر طالبانی وارد کرده اند تا با مسئله اعزام نیروهای نظامی به استان سلیمانیه موافقت نماید و این فرودگاه بین المللی را مورد حمایت خود قرار دهند تا بارزانی همچون رهبری یاغی در عراق مشخص شود و بهانه ای برای این باشد تا نیروهای ارتش عراق به اقلیم کوردستان وارد شوند.

این منبع تصریح می کند: فرمانده سپاه پاسداران ایران از طالبانی خواسته است تا اعلام کند: قوای پیشمرگه ای وابسته به حزبش بخشی از حاکمیت مالکی می باشند و تحت فرمان وی می باشند، ولی طالبانی این چنین خواسته ای را رد کرده است./ش

----------------------


«لیلا قاسم» دختر مبارز کُرد، 33 سال پیش در عراق به چوبه دار آویخته شد.
زنان کُرد از هوشیاری سیاسی والایی برخوردارند 
«لیلا» نمونه بارز و برجسته این نهضت است. او سمبل آزادیخواهی زنان کُرد است و چون اسطوره ای جاودان، برگ های تاریخ کُرد را با خون خود مزین کرد.
« خويشكه لیلا » در 29 آوریل سال 1974 در دانشکده ادبیات بغداد به بهانه فعالیت سیاسی برای حزب دمکرات کردستان عراق دستگیر شد و مدتی در زندان "ابوغریب" در سلول انفرادی رژیم به سر برد؛ اما هرگز لب به سخن نگشود و اسامی افراد حزب دمکرات کردستان را در اختیار رژیم بعث نگذاشت. اینگونه بود که رژیم سرنگون شده بعث حکم اعدام را برای او و چهار تن از همراهان مبارزش برید.
درود بر روان پاک «لیلا قاسم» و همراهانش.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر