Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ مرداد ۱۲, شنبه

ژینوسایدی دیگر ، غرب کوردستان حمام خون



ژینوسایدی دیگر ، غرب کوردستان حمام خون
ئاسوکرماشانی: باکمال تاسف این چند روز غرب کوردستان مورد حمله و مرکزحملات گروههای تروریستی مانندجبهه النصر قرار گرفته و کودکان بی گناه کورد بیشترین قربانیانه این حملات بی رحمانه بودند! لازم به ذکر است این کشتار بی رحمانه توسط گروه جبهه النصره و دیگر گروهای تروریستی سوریه انجام گرفت. این جماعت به همان اندازه که در عرصه گروه‌های مخالف مسلح سوریه مهم و قوی می‌نماید، به همان اندازه بحث برانگیز و وحشت برانگیز بوده است. همین موجب می‌شود تا نگاهی کوتاه به ماهیت این جماعت و نحوه شکل گیری و دیدگاه‌ها و اهداف شان داشته باشیم.
جبهه النصره يك سازمان جهادي ‌‌- تکفیری است. به این معنا كه دیدگاه سلفی، وهابی، القاعده‌ای بر آن حاکم است و یکی از مهمترین اصول حاکم در این مکتب «یا با من باش یا برعلیه من هستی» است. به بیان رساتر اعضای این جماعت تنها دیدگاه‌ها و باورهای خود را قبول دارند و هر دیدگاه دمکراتیک و یا آیین و اعتقادی با آنها مطابقت و همسویی نداشته باشد، بنابراین برعلیه آنهاست و آنها با تکفیر پیروان آن آیین یا دیدگاه کشتار و قتل پیروان آیین‌ها و مکاتب دیگر را جایز می‌دانند.
از دید جهادی‌های تکفیری تنها شیعیان یا علوی‌ها یا اسماعیلی‌ها دشمنان آنها نیستند، بلکه بخش قابل توجهی از اهل سنت نیز که پایبند به اعتقادات آنها نباشد، خصم آنها شمرده شده و پیروان آن مکتب واجب القتل هستند.
بسیاری دوره شکل‌ گیری جبهه النصره را به زمان آغاز مرحله مسلحانه در بحران سوریه ارجاع می‌دهند، در حالی‌که پیش زمینه‌های شکل‌ گیری این جبهه به سال‌ها پیش باز می‌گردد.
یکی دیگر از اهداف این جبهه ذبح کودکان علوی، تجاوز به زنان حامیان بشار اسد، تیرباران سربازان ارتش از فاصله نزدیک و سلاخی پیکرهای کشته‌ شدگان، اگرچه از جمله اقدامات میان‌ مدت “جبهة النصرة لأهل الشام” است اما برپایی خلافت اسلامی به مرکزیت پایتخت بنی‌ امیه، هدف درازمدت این گروه تروریستی سلفی به شمار می‌آید. از زمانی که نا آرامی‌ های آغاز شده در مارس ۲۰۱۱ از یکی مهمترین و قوی‌ ترین گروه‌ های مسلحی که همواره در عرصه‌ های مختلف درگیری‌ و نزاع‌ ها از آن نام برده ‌شده، گروهی به نام «جبهه النصره» است.یکی از بحث برانگیز و وحشت برانگیز ترین سازمان بوده است . از این سازمان به عنوان «کانون جهاد و توحید در بلاد شام» یاد می‌شود ،گروه النصره یک گروه تروریستی وابسته به القاعده در سوریه است.این گروه در حین جنگ داخلی سوریه در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۲ تشکیلش را اعلام کرد.وامریکا در دسامبر ۲۰۱۲ این گروه را یک سازمان تروریستی اعلام کرد ، این گروه به طور کلی به عنوان جهادگران اسلامی سنی ساخته شده است . هدف این گروه سرنگونی دولت اسد و ایجاد یک دولت اسلامی تحت قانون شریعت و بازگرداندن خلافت اسلامی است تشویق می کند برای شرکت در جنگ علیه دولت سوریه . ابو احمد فرمانده نظامی النصره اهداف سازمان به عنوان خلع بشار اسد، و سپس ایجاد یک دولت تحت شریعت و قرآن شرح داده است، همچنین الکل، توتون و تنباکو و سرگرمی های غیر اخلاقی ممنوع است. اعضای این گروه از حمله به باورهای دینی غیر سنی ها در سوریه،اعضای این گروه به امریکا و اسراییل به عنوان دشمنان اسلام درباره دخالت غرب در سوریه هشدار داده است. ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی " عراقی" از پیوستن این گروه به "جبهه النصره" در سوریه خبر داده و تأکید کرده که از این پس سازمان جدیدی تحت عنوان "دولت اسلامی عراق و شام" به فعالیت خود در سوریه و عراق ادامه می دهد. ابوبکر البغدادی در آن زمان تأکید کرده بود که "جبهه النصره امتداد دولت اسلامی عراق و بخشی از این گروه است". منابع رسانه‌ای تأکید کردند، ادغام دو شاخه زیر مجموعه القاعده در عراق و سوریه موجب بروز اختلافات بین اعضای این دو گروه در خصوص فرماندهی و اداره مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح در سوریه شد؛ به همین دلیل ایمن الظواهری ادغام این دو گروه را لغو کرد؛
مركز اصلي جبهه النصره در شهر «ديرالزور» مرکز استان «دیرالزور» در شرق سوریه قرار دارد، منطقه‌اي كه مركز ثقل آنها تلقي مي‌شود، اما دومین مركز فعالیت جبهه النصره استان «ادلب» در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه است که حمایت‌های اصلی تسلیحاتی و مالی آنها از آنجا وارد سوریه می‌شود، افزون بر اینکه استان ادلب، کانون و مرکز فعالیت و خاستگاه جماعت اخوان المسلمين سوریه است و به همین دلیل حضور جبهه نصره در آنجا با مشکل و مانعی مواجه نیست. مسئله ای که بسیار مهم و شایان ذکر است.که اسلام سیاسی و فنده منتالیزم موجود در خاورمیانه باعث شده که روند دمکراتیزاسیون در این مناطق به مخاطره افتد،و در این مقطع از زمان احزاب و سازمانهای کوردستانی جدا از هر تفکرسیاسی و ایدوئولوژیکی موضعگیری مشخص داشته باشند.و به نظر بنده این مسئله ی و کشتار کودکان و فرزندان ملت کورد در غرب کوردستان در راس کار کار کنگره ملی کورد قرارگیرد........گردآورنده ئاسوکرماشانی
منابع
شیعه نیوز
http://www.jahannews.com/vdcefo8wzjh8pwi.b9bj.html
- http://news.irib.ir/NewsPage.aspx?newsid=30434
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/39824
http://www.arabi-press.com/?page=article&id=56489
- http://www.arabi-press.com/?page=article&id=56532
- http://www.jpnews-sy.com/ar/news.php?id=51878
- http://www.jpnews-sy.com/ar/news.php?id=51981
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر