Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

محمدرضا حدادی، متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ به اتهام قتل، در ۱۵ سالگی دستگیر شد و در زندان عادل‌آباد



محمدرضا حدادی، متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ به اتهام قتل، در ۱۵ سالگی دستگیر شد و در زندان عادل‌آباد شیراز منتظر اجرای حکم است. تا بحال چهار بار اجرای حکم او به مدد تلاش و فعالیتهای وسیع بین المللی علیه اعدام کودکان متوقف شده است. محمد رضای ١٥ ساله اکنون ۲٥سال دارد٬ ده سال از عمرش را٬ کودکی و نوجوانی و جوانی اش را با وحشت اجرای حکم اعدامش در زندان عادل آباد شیراز بسر کرده است. چهار بار برای اجرای حکم پای چوبه اعدام رفته است. آخرین بار قرار بود حکم اعدام وی روز چهارشنبه، ۱۶ تیرماه ۱۳۸۹ اجرا شود که برای چهارمین بار متوقف شد.

دو متهم دیگر این پرونده با وعده دادن ۱۵ میلیون تومان، از محمدرضا خواسته‌اند که قتل را بر عهده بگیرد. به او گفتند چون تو زیر سن هستی٬ اعدام نخواهی شد٬ محمد رضا بدلیل وضعیت فلاکت بار زندگی خانواده‌اش٬ ارتکاب به قتل را بعهده میگیرد٬ با این امید که با این مبلغ به خانواده‌اش کمک کند. اما متهمین منکر می‌شوند و محمد رضا بعنوان کسی که مرتکب قتل شده و به این جرم اعتراف کرده بعنوان متهم ردیف اول پرونده شناخته میشود.
او اینک مجددا در چند قدمی چوبه دار است. طبق خبری که از زندان عادل آباد شیرازبه دست نهاد کودکان رسیده ٬ صبحگاه سه شنبه ۲۰ شهریور٬ اسماعیل شفیعی که در ۱۷ سالگی به مرگ محکوم شده بود در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد. به محمد رضا هم اطلاع دادند که نفر بعدی او خواهد بود!
اسماعیل و محمد رضا هر دو در سن کودکی به جرم ارتکاب به قتل دستگیر شده اند. با به دار آویختن اسماعیل٬ یک بار دیگر و برای پنجمین بار مطلع شده است که به زودی حکمش اجرا خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر