Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ شهریور ۱۵, جمعه

سوریه؛ دستور پاسداران برای حمله به منافع ‌آمریکا در عراق


سوریه؛ دستور پاسداران برای حمله به منافع ‌آمریکا در عراق

روزنامه "وال‌استریت ژورنال" به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد، نیروی قدس سپاه پاسداران به شبه‌نظامیان شیعه عراق دستور داده، در صورت حمله ‌آمریکا به سوریه به مواضع آمریکا در عراق حمله کنند.


این روزنامه آمریکایی نوشت، آمریکا به پیامی برای حمله احتمالی به مواضع این کشور در بغداد دسترسی پیدا کرده است. به موجب این گزارش، در این پیام که از سوی یک مقام رسمی جمهوری اسلامی به شبه‌نظامیان عراقی ارسال شده به آنها دستور داده می‌شود، در صورت حمله آمریکا به سوریه به مواضع آمریکا در عراق حمله کنند.
به گزارش رادیو آلمان به نقل از رویترز، این روزنامه به نقل از مقام‌های آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود نوشت، سفارت آمریکا در بغداد یکی از اهداف احتمالی برای این حمله خواهد بود.
روزنامه "وال استریت ژورنال" می‌نویسد، پیام سپاه پاسداران را در روزهای اخیر کشف کرده و این پیام از سوی فرماندهی نیروی قدس صادر شده است.
در این گزارش همچنین آمده که این پیام به شبه‌‌نظامیان شیعه عراق که مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند، ارسال شده است.
"وال استریت ژورنال" ادامه می‌دهد، مقام‌های آمریکایی در مورد دامنه این اهداف بالقوه توضیحی نداده‌اند.


هشدار به شهروندان آمریکایی

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه (۵ سپتامبر) به شهروندان این کشور در مورد سفر غیر ضروری به عراق هشدار داد.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواسته است تا از طرح او برای حمله محدود به سوریه پشتیبانی کند. این تهاجم احتمالی در پاسخ به حمله شیمیایی به اطراف دمشق در ۲۱ اوت سال جاری صورت می‌گیرد.
آمریکا دولت بشار اسد را مسئول این حمله دانسته و این اقدام را محکوم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر