Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ شهریور ۲۷, چهارشنبه

گروهی از زندانیان سیاسی آزاد شدند


گروهی از زندانیان سیاسی آزاد شدند

زندانیان سیاسی، نسرین ستوده، عیسی سحرخیز، فیض‌الله عرب سرخی، محسن امین‌زاده، احمد زیدآبادی، مهسا امرآبادی، محبوبه کرمی، میرطاهر موسوی و شماری دیگر، روز چهارشنبه ۲۷ شهریور بدون اطلاع قبلی از زندان آزاد شدند.

به گزارش رادیو آلمان، نخستین خبرها حاکی از آن بود که نسرین ستوده وکیل زندانی که به شش سال حبس محکوم شده بود روز چهارشنبه (۲۷ شهریور/ ۱۸ سپتامبر) بدون اطلاع قبلی و بدون هیچ حکمی از زندن آزاد شد.

هم زمان، زندانیان دیگر از جمله عیسی سحرخیز، محسن امین‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، احمد زیدآبادی، مهسا امرآبادی، المیرا (فرح) واضحان، ژیلا مکوندی، میرطاهر موسوی، کفایت ملک محمدی، محبوبه کرمی، صغرا غلام نژاد، میترا رحمتی و مریم جلیلی نیز از زندان آزاد شده‌اند.
به گزارش آینده آنلاین، طبق برخی شواهد، آزادی اکثر این زندانیان با ابلاغ حکم و دائمی بوده و به مانند مرخصی‌ها در گذشته نیست.
طی دو روز گذشته نادر بابایى، محمدعلی ولایتی و حسین زرینی از بند ۳۵۰ زندان اوین و مهسا امرآبادی، محبوبه کرمی، مریم جلیلی، میترا رحمتی، فرح واضحان، ژیلا مکوندی و کفایت ملک محمدی از بند زنان زندان اوین آزاد شده بودند.
آزادی غیرمترقبه‌ی زندانیان سیاسی در آستانه سفر حسن روحانی به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد. وی قرار است با سران بسیاری از کشورها دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.
اکثر این زندانیان در جریان اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ دستگیر و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده بودند. مهسا امرآبادی، روزنامه‌نگار ابتدا به دو سال و سپس به یک سال دیگر حبس تعزیری محکوم بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر