Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

خودمان را فریب ندهیم


خودمان را فریب ندهیم

ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگاری که خود اخیرا با پایان محکومیت اش از زندان آزاد شده درباره این آزادی ها به "روز" میگوید: باز هم طبق معمول آزادی ها را به کسانی دادند که مدت زیادی از محکومیت شان نمانده بود. از جمله هم بندی های سابق من که مشقات زندان را تحمل کردند محکومیت شان را گذراندند و حالا در روزهای پایانی یا ماههای پایانی محکومیت شان با این عنوان اخیر آزاد شده اند. در مقابل متاسفانه کسانی که سالهاست بدون مرخصی در زندان هستند شامل این آزادی ها نشده اند.

او می افزاید: علاوه بر این، این تعداد از آزادی ها در مقایسه با جمعیت کل زندانیان سیاسی بسیار ناچیز است. حداقل در دو زندان اوین و رجایی شهر بیش از ۳۰۰ زندانی سیاسی هست که فقط دوازده نفرشان آزاد شده اند. حالا شهرستان ها را هم حساب بکنیم این 12 نفر چند درصد از مجموع زندانیان سیاسی کشور هستند؟

خانم بنی یعقوب با مقایسه آزادی های عید فطر سال گذشته و اینکه عید فطر امسال هیچ زندانی سیاسی آزاد نشد توضیح میدهد: انتظار می رفت بعد از تغییر و تحولاتی که شده و امیدهایی که به وجود امده طور دیگری رفتار می شد یعنی اگر تعداد قابل توجهی از زندانیان سیاسی آزاد می شدند، می توانستیم باور کنیم که فضای امیدوارکننده ای پیش روی ما گشوده شده. من این آزادی ها را مقایسه میکنم با عید فطر سال گذشته که بیش از ۸۰ نفر آزاد شدند و می بینم عید فطر امسال هیچ کسی آزاد نشد و در نهایت شاهد آزادی ۱۲ نفر بودیم و نمی فهمم چرا برخی میخواهند با خوش بینی زیاد نسبت به این مساله برخورد کنند. ما امیدوار بودیم اگر سال پیش بیش از ۸۰ نفر در عید فطر ازاد شدند با امیدهای جدید و وعده های دولت جدید، تعداد آزادی ها امسال دو سه برابر باشد اما متاسفانه اینگونه نشد. خودمان را گول نزنیم خودمان را فریب ندهیم و نگوییم فضا برای زندانیان سیاسی بهتر شده. در این چند ماه گشایشی در وضعیت زندانیان سیاسی رخ نداده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر