Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۲۴, شنبه

گفتگوی کاک علی مهرابی با برنامه ایواره وه خیر نروز تیوی



گفتگوی کا علی مهرابی  و کاک بهرام گوران و کاک محمد رضا اسکندری با برنامه  ایواره وه خیر نوروز تیوی در رابطه وه 
انتصابات نهم مجلس غیر قانونی  حکومت غیر قانونی ایران 


گفتەگو کاک عەلی مهرابی وە گەرد برنامە ئیوارە واخێر نەورۆز تیڤی وە سەر هەلبژاردەناکن خۆل ٩ ئەنسابات مەجلسە ئیران

----------------------------------------

پلیس دولت فاشیست ترک به منزل و محل سکونت زن سیاستمدار کرد لیلا زنان یورش وحشیانه بردند و او هم با رسانه های ترک در این باره گفتگو نموده ما این مصاحبه کوتاه را به زبان فارسی ترجمه نموده ایم.


لیلا زانا در ارتباط با هجوم بە محل سکونتش در انکارا بە رسانەها گفت:



پیشتر هم به منازل ما یورش برده شده است، پیشتر هم مصونیت ما به عنوان نماینده مجلس برداشته شده است، پیش از این نیز زندانیمان کرده اند. 

دو روز قبل در رابطه با شخص خودم آقای اردوغان گفته است: "بفرماید به کوه برود"؛ از این گفته اردوغان به شدت ناراحت هستم. این مساله چگونه حل خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا راه حل هایی را که شدنی هستند مطرح کنیم، بقیه هم که مهم و مورد اختلاف است، بماند برای بعد. 

اگر سلاح مساله ایست که حل نمی شود بگذاریم برای آخر. در این سرزمین خیلی اتفاقات غیرممکن روی داده است. وقتی که بحث اعتماد مطرح است مردم انتظار دارند که اردوغان بگوید خانم زانا اسلحه راه حل نیست، راه حل در قانون است در اعتماد بە دمکراسی وجود می آید. موضوعی که من می توانم به آن اعتماد کنم برادری مردم است. اردوغان باید این ها را بگوید: کشوری مبنتی بر اصول دمکراتیک و جامعه ای با وجدان جمعی می سازیم. ما این انتظار را از اردوغان داشتیم. امروز هنوز دیر نیست، با وجود تفتیش منازلمان هنوز فرصت دارد. آقای اردوغان به جای اینکه مردم را سرکوب کند، ژنرال های قاتل 12 ماە مه را دستگیر کند. حالا هم دیر نیست. نخست وزیری که باید محبوب مردم باشد، اقتدارگرا و سرکوبگر می شود. راهی را پیش گرفته که بر اساس آن مردم را می خواهد از چرخ گوشت عبور دهد. با این کار اردغان طرفدارهای خود را از دست می دهد، من به عنوان یک نماینده کرد می گویم که آقای نخست وزیر خوب میداند که من و سایر نماینده های کرد با دشواری های زیادی روبرو بوده ایم. بنابراین به جای نشان دادن راه زندان، فکر کند و راه حلی پیدا کند. اقدامات کنونی نشانگر این است که او راه حلی برای مساله کرد سراغ ندارد. در کشوری که ژنرالهایش به جرم تروریسم محاکمه می شوند، نشانگر آن است که این مساله از طرف انها قابل حق نیست.



راه حل را دست خوش تاخیر کردند به نفع هیچ گروهی نیست. برای حل این مسائل نشان دادن راه زندان نیست، راه یک دولت حقوقی را نشان دهند نه در حرف بلکە در عمل.

در این کشور منصوبین بە رسانه های زندانند. در این کشور همه در نگرانی زندگی می کنند. اینکه مردم جرات نمی کنند افکار خود را به زبان بیاورند به معنی امپراطوری قانون است؟ این همان نخست وزیری بود کە در مورد مسالە سوریه و خاورمیانە خود را نمونە نشان میداد، کجاست آن نخست وزیر؟ حالا دیگر خود را بە کی و چگونە نشان خواهد داد؟
-----------------------------
در باره تنبور و خاسیت تنبور بر روان انسانها

////////////////////////////////


بازداشت دو دانشجو در مریوان

آژانس خبری موکریان 
سرویس حقوق بشر 

امروز بیست و سوم دیماه 90 دو دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، صبح امروز دو دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان به نام های ژیار سلامتیان دانشجوی رشته حقوق و دانا لنج آبادی دانشجوی رشته اقتصاد کشاورزی، در پی احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات، بطور جداگانه بازداشت شدند.
تا لحظه تنظیم خبر از اتهام احتمالی این دو دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان خبری حاصل نشده است.
////////////////////


انتقال دو فعال کارگری از زندان به اداره اطلاعات

سایت ندای سبز آزادی: پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام کرد، شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا از اعضای هیئت مدیره این اتحادیه، بدنبال اعلام معاون دادستانی سنندج مبنی بر ادامه بازجویی از آنها، صبح دیروز از زندان مرکزی سنندج به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.
دیروز خانواده های شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا بدنبال بی خبری از وضعیت عزیزانشان به ستاد خبری اداره اطلاعات مراجعه کردند و در آنجا به آنها اعلام شد شریف و مظفر در آنجا تحت بازداشت هستند و برای پیگیری وضعیت آنها، خانواده ها میتوانند روز یکشنبه آینده و پس از پایان تعطیلات وضعیت عزیزان خود را پیگیری کنند.
اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران، خانواده های کارگران زندانی و دیگر فعالان کارگری در شهر سنندج اعلام کرده اند چنانچه شریف و و مظفر هفته آینده آزاد نشوند اعتراضات خود را برای آزادی آنها تشدید خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر