Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

دانمارک واسطه انتقال فناوری پیشرفته اسرائیل به ایران



دانمارک واسطه انتقال فناوری پیشرفته اسرائیل به ایران

ادعای بلومبرگ: دانمارک واسطه انتقال فناوری پیشرفته آی تی از اسرائیل به ایران
.
بلومبرگ مدعی شد ایران توانسته است از یک شرکت اسرائیی و با واسطه دانمارک  به فناوری های پیشرفته ای در زمینه آی تی، دست یابد.
بهسایت اقتصادی بلومبرگ آمریکا اعلام کرد: این فناوری در زمینه نفود در اینترنت کاربرد دارد.
به نوشته روزنامه "یدیعوت آحارونت" چاپ تل آویو، یک شرکت اسرائیلی در دو سال گذشته دستگاه های پیشرفته ای را در اختیار توزیع کننده خود در دانمارک قرار داده است. هنگام رسیدن این محموله ها، مهندسان آنها را از یکدیگر جدا کرده و به فرد ایرانی به نام حسین ارسال کردند. حسین کارشناس فناوری اطلاعات و  خوش اخلاق است که انگلیسی را به خوبی صحبت می کند.
در این گزارش، جزئیات بیشتری درباره "حسین" منتشر نشده و معلوم نیست آیا این شرکت اسرائیلی از قبل می دانسته که کالاهایش در اختیار ایران قرار می گیرد یا خیر.
با استفاده از این فناوری می توان وارد پیام های پست الکترونیک (ایمیل) شد یا اینکه شماری از کاربران را از استفاده از اینترنت منع کرد.
برپایه این گزارش، شرکت اسرائیلی الوت (Allot Communications)  از طریق شرکت دانمارکی رانتکس (Rantex)، فناوری پیشرفته ارتباطی را در اختیار ایران قرار داده است.
شرکت دانمارکی در ارسال محموله های این فناوری به ایران، هر آنچه را که نشان دهد این کالا از طرف اسرائیل بوده، حذف و این محموله ها را از طریق بازرگانی به نام حسین به ایران ارسال کرده است.
در این ارتباط، شرکت الوت اسرائیل با صدور بیانیه ای اعلام کرد هیچ معامله ای را با ایران انجام نداده و این اقدام شرکت دانمارکی، نقض توافقنامه دوجانبه بوده است.
سه نفر از کارمندان سابق شرکت اسرائیلی نیز گفته اند این شرکت می دانست که محموله های ارسالی به دانمارک در نهایت در اختیار ایران قرار می گیرد.
این کارمندان اضافه کردند: شرکت الوت اسرائیل به شرکت دانمارکی، دستگاه هایی به نام نت اینفورس (NetEnforcer) فروخته است که در فرایندی به نام " Deep Packet Inspection " استفاده می شود.
این دستگاه ها به ارائه کنندگان اینترنت این امکان را می دهد تا انواع فایل های ارسالی از طریق شبکه اینترنت را شناسایی کنند.
مقامات گمرک و دستگاه امنیتی اسرائیل هم در این باره گفتند که آنها نمی دانستند محموله های ارسالی به دانمارک در نهایت به ایران می رسند.
-----------------
عامری فرمانده سابق سپاه است که به گفته سفیر آمریکا در بغداد، شخصا دستور کشتن 2000 سنی را داده که جمجمه بسیاری از آنان با مته برقی سوراخ شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر