Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

ازدواج اجباری جرم شناخته خواهدشد






ازدواج اجباری جرم شناخته خواهدشد

در آستانه ی دهمین سالروز قتل فادیمه شاهین دال، پیشنهادی از سوی یک گروه تحقیق دولتی مبنی برجرم شناخته شدن ازدواج اجباری، منتشرشده است. 
به گفته ی Göran Lambertz مسئول انجام این تحقیق، عاملان ازدواج های اجباری باید مجرم شناخته شده و تا دوسال زندان شوند. همچنین ازدواج درسنین زیر ۱۸ سال نیز باید ممنوع شود. درحال حاضر می توان درمواردی با ازدواج دختران و پسران زیر ۱۸ سال موافقت کرد. 
آمار دقیقی درمورد میزان ازدواج های اجباری در سوئد دردست نیست، اما براساس بررسی اداره ی امور جوانان که در سال ۲۰۱۰ تهیه شده حدود ۷۰ هزار جوان ۱۶ تا ۲۵ ساله درسوئد قادربه انتخاب آزادانه ی شریک زندگی خود نیستند و ۸۵۰۰ نفر نیزبه هیچ وجه امکان چنین انتخابی را ندارند. 
فادیمه شاهین دال

دررابطه با فادیمه شاهین دال  یادآوری کنیم که او در ۲۱ ژانویه ی ۲۰۰۲ درسن ۲۶ سالگی به این دلیل که با یک مرد سوئدی دوستی گرفته بود، از سوی مردان خانواده ی خود مایه ی شرم آنها معرفی شد و پدرش به این دلیل که می خواست این لکه ی ننگ را از دامن خانواده پاک کند، درهمکاری با مردان دیگر خانواده، او را به ضرب گلوله به قتل رساند.
---------------------------------------

Низкий процент раскрываемости преступлений в Швеции

تشکیل پلیس ملی به جای پلیس استانی

۲۱ مرکز پلیس استانی länspolismyndigheten دریکدیگر ادغام شده و یک سازمان پلیس ملی را تشکیل خواهندداد. به گزارش Rapport  برنامه ی خبری تلویزیون، این پیشن
هادی بوده که یک گروه تحقیق در ماه مارس گذشته دراختیاردولت قرارداده بود. 
وجود مراکز پلیس استانی به دلیل کارآیی نه چندان بالای آن ها،  بارها مورد انتقادقرارداشته است. درمیان مراکز پلیس در استان ها، تفاوت هایی زیادی به ویژه در برخورد با بزهکاری ها وجوددارد که یکی از دلایل آن تفاوت در اولویت دادن به جرایم  توسط مسئولان و ماموران پلیس دراین استان ها 
-----------------------------------------

نارسایی در مراکز کنترل اطلاعات

شنودرادیویی
به نوشته ی نشریه ی Computer Sweden چهارمرکز از ۱۳ مرکز کنترل نشان می دهند که در ردیابی شنود رادیویی (FRA ) نارسایی هایی وجوددارد. بازرسان مربوطه توضیح داده اند که اطلاعات حساسی درمورد حریم خصوصی افراد، بدون دلیل مشخصی برای پلیس امنیتی، سپو فرستاده شده است. آنها گفته اند که پایگاه های کامپیوتری، تفکیک اطلاعات را به درستی انجام  نداده اند و برخی از اطلاعاتی که باید نابودمی شده، دوباره بازسازی شده اند. مسئولیت کنترل اطلاعات به عهده ی اداره ی بازرسی اطلاعات اموردفاعی ست .Statens inspektion för försvarsunderrättelseverksamheten (Siun)
ردیابی اطلاعات ازطریق شنود و خوانش ارتباطات و تماس ها درتلفن و اینترنت صورت می گیرد.
-----------------------------
وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی بی‌سابقه و غیرمنتظره٬ روز پنج‌شنبه ۱۹ ژانویه دستور توقف فعالیت Mega Upload که از مهم‌ترین و محبوب‌ترین سرویس‌های File Sharing در دنیاست را صادر و اعلام کرد که چهار نفر از گردانندگان آن دست‌گیر شده‌اند. اتهام گردانندگان این وب‌سایت «تسهیل دانلود غیرقانونی» است.
ماجرا حالا در بحبوحه کشمکش بر سر طرح بحث‌برانگیز سوپا و یک روز پس از اعتراض سایبری غول‌های جهان مجازی نظیر ویکی‌پدیا و موزیلا و هزاران وب‌سایت مهم دیگر به این طرح٬ همچون بمبی در فضای مجازی منفجر شده است. متن کامل حکم صادرشده بر ضد مگا آپلود را می‌توانید در وب‌سایت روزنامه وال‌استریت‌ژورنال ببینید.
کیم اشمیتس٬ بنیان‌گذار مگا آپلود که از مشهورترین و جنجالی‌ترین هکرهای دنیاست٬ حالا پشت میله‌های زندان و در انتظار برگزاری دادگاهی است که احتمالا از تاریخ‌سازترین دادگاه‌های عصر دیجیتال خواهد بود. کیم اشمیتس ۳۷ ساله که آلمانی‌تبار و ساکن هنگ‌کنگ و نیوزیلند است و با اسم مستعار «دات‌کام» در جهان مجازی شناخته می‌شود٬ در سال ۲۰۱۰ بیش از ۴۲ میلیون دلار درآمد از این راه به دست آورده است. او و سه همکار دیگرش٬ به دستور پلیس فدرال آمریکا٬ در نیوزلند بازداشت شده‌اند.
این اقدام رسمی دولت آمریکا٬ نخستین گام در سرکوب گسترده پایرتها (Pirates) یا همان دزدان دریایی جهان مجازی و ناقضان کپی‌رایت است که البته در دنیا هواداران بسیاری دارند و میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان نیاز خود به فیلم٬ سریال٬ موزیک٬ گیم‌های کامپیوتری٬ نرم‌افزارها و کتاب‌های الکترونیک را از این طریق تامین می‌کنند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید «مگا آپلود از بزرگ‌ترین مجرمان سایبری و از مهم‌ترین ناقضان کپی‌رایت و حقوق مولفان بوده» و مدعی است که مگا آپلود با قرار دادن دنیایی از فایل‌ها در فرمت‌های گوناگون٬ به صنعت رسانه و سرگرمی در جهان ضرری ۵۰۰ میلیون دلاری وارد کرده است.
اسوشیتد پرس گزارش داده که پیش از توقیف و حذف مگا آپلود٬ گردانندگان این وب‌سایت با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اصلی اعلام کرده بودند «واقعیت این است که بخش عمده‌ای از ترافیک موجود روی مگا آپلود کاملا قانونی است و ما به فعالیت خود ادامه خواهیم داد. اگر صنعت تولید محتوا می‌خواهد از محبوبیت ما استفاده کند٬ ما از گفت‌وگو و مذاکره با آنها استقبال می‌کنیم. ما ایده‌های خوبی داریم. با ما در تماس باشید.»
مگا آپلود که بیشتر سرورهایش در هنگ‌کنگ مستقر است٬ بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر ثبت‌شده و فعال دارد و بیش از ۵۰ میلیون نفر هر روز از امکانات آن استفاده می‌کنند. مگا آپلود سیزدهمین وب‌سایت پربیننده جهان است و گفته می‌شود ۴ درصد از ترافیک کلی اینترنت در سراسر جهان٬ مربوط به این سرویس محبوب به‌اشتراک‌گذاری فایل است. بخشی از سرورهای این کمپانی در ویرجینیای آمریکا قرار دارد و مقامات آمریکایی از همین طریق برای توقیف آن اقدام کرده‌اند. میزان درآمد گردانندگان مگا آپلود از طریق تبلیغات ۱۷۵ میلیون دلار اعلام شده است.
هکرهای انانیمس علیه دولت آمریکا
هکرهای ناشناس حالا در دفاع از مگا آپلود و در اعتراض به این اقدام دولت آمریکا به میدان آمده‌اند و اگرچه با حملات گسترده تکذیب سرویس (DDoS) وب‌سایت رسمی وزارت خزانه‌داری آمریکا و مرکز کپی‌رایت ایالات متحده را از کار انداخته‌اند٬ گفته‌اند که انتقام‌گیری‌های بزرگ‌تری در راه است.
ناشناس‌ها در آخرین حملات خود وب‌سایت‌های مهم دیگری را هم از دست‌رس خارج کرده‌اند؛ از جمله Motion Picture و Recording Industry و Universal Music که همگی از حامیان اقدام دولت آمریکا بر ضد ناقضان کپی‌رایت بوده‌اند. برای پی‌گیری خبرهای مرتبط با حملات هکرهای ناشناس می‌توانید توییتر انانیمس را از اینجا دنبال کنید.
گفته می‌شود حملات انانیمس در واکنش به این اقدام٬ از عظیم‌ترین حملات این گروه از هکرهای غیرمتمرکز اما سازمان‌یافته است و بیش از ۵۶۰۰ نفر از سراسر جهان در آن مشارکت کرده‌اند.
توقف فعالیت مگا آپلود ربطی به طرح جنجالی سوپا یا پیپا ندارد. بررسی این دو طرح هنوز در کنگره آمریکا شروع نشده و به تصویب نهایی نرسیده و با گسترش چشمگیر اعتراضات متخصصان و غول‌های سایبری در یکی از بزرگ‌ترین و موثرترین کمپین‌های مجازی تاریخ و عقب‌نشینی حامیان این دو طرح در کنگره و سنا٬ بعید است به زودی و پیش از اعمال تغییرات اساسی٬ به تصویب برسد.
پروپابلیکا گزارش داده که پیش از آغاز این کمپین مجازی در روز ۱۸ ژانویه٬ طرح سوپا در کنگره آمریکا ۸۰ حامی و ۳۱ مخالف داشته٬ اما با گذشت ۲۴ ساعت تعداد حامیان به ۶۵ و تعداد مخالفان به ۱۰۱ نفر رسیده است. با این حال٬ تحلیل‌گران فن‌آوری اطلاعات می‌گویند حملات دولت آمریکا علیه سرویس‌هایی نظیر مگا آپلود٬ دامنه گسترده‌تری خواهد یافت و ادامه‌دار خواهد بود. باید منتظر قربانی‌های بعدی و البته واکنش‌های انتقام‌جویانه از سوی انانیمس بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر