Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۱۳, سه‌شنبه

تحصن نمایندگان کُرد در پارلمان ترکیه


kurdane.com
تحصن نمایندگان کُرد در پارلمان ترکیه

نماینده های حزب صلح و دمکراسی در پارلمان ترکیه، به منظور اعتراض به کشتار ٣٧ تن از شهروان غیر نظامی کُرد امشب (13دی - Jan 03 ) را در پارلمان سپری خواهند کرد. بنا بر خبر تلویزیون کردی زبان "روژ تی وی" ٣٠ تن از نمایندگان جبهه رنج ودمکراسی- که بیشتر اعضای این جبهه را نمایندگان حزب صلح و دمکراسی تشکیل می دهند- در اعتراض به کشتار ٣٧ غیرنظامی کرد شب را در پارلمان در تحصن سپری خواهند کرد.
صلاح الدین دمیرتاش دبیرکل حزب صلح و دمکراسی امروز در پارلمان ترکیه خطاب به اردوغان، نخست وزیر ترکیه، اظهار داشت که " شما خود به بشار اسد گفتید آنکه ملت خود را بکشد مشروعیتش را از دست داده است، شما نیز مشروعیت خود را از دست داده اید و از این پس ما شما را به عنوان نخست وزیر نخواهیم شناخت".
در همین بارە امروز عثمان بایدمیر شهردار دیاربکر بە همراە یک هیئت با عبداللە گل، رئیس جمهور ترکیە، بە مدت یک ساعت و نیم دیدار کرد. در این دیدار بایدمیر با مطرح کردن کشتار کردها توسط ارتش ترکیە خواهان اصرار بر چارەجویی مسائل با ادامە دادن دیالوگ و مذاکرە شد. شهردار دیاربکر بر این نکتە تاکید کرد کە باید با دور شدن از خط مشی گذشتەی انکار و امحا، بهتر است کە در قرن بیست و یک اجازە ندهیم کە حتی جان یک انسان را نیز بر زمین ریخته شود.

NNS ROJ:منبع
-----------------
kurdane.com
13دی.اعدام مخفيانه و گروهی 22 زندانی قزل حصار در زندان اوين
بنابه گزارشات رسيده به"فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" روز سه شنبه 13 دی ماه در يک کشتار دسته جمعی 22 زندانی که طی روزهای شنبه 10 دی ماه و يکشنبه 11 دی ماه از واحد 2 زندان قزل حصار کرج به سلولها انفرادی زندان اوين منتقل شده بودند به دار آويخته شدند. خانواده های آنها امروز به زندان اوين مراجع کردند و خواستار گرفتن اجساد عزيزانشان شدند که به آنها گفته شد اجساد در سردخانه کهريزک نگهداری می شوند و برای تحويل گرفتن آنها بايد به آنجا مراجعه کنند. 
صادق لاريجانی جنايتکار عليه بشريت و منصوب ولی فقيه علی خامنه ای در قوۀ قضاييه بدليل ترس از واکنشهای جهانی تا اين لحظه سکوت پيشه کرده است و از اعلام خبر کشتار دسته جمعی امروز خوداری می کند. 
اسامی تعدادی از زندانيان که صبح امروز در زندان اوين اعدام شدند به قرار زير می باشد. 
1-غلام رضا فاروغ بابل زهی 28 ساله که از شهروندان افغانستان می باشد 
2- عليرضا جاويد شيرازی 38 ساله نزديگ به 20 ماه در زندان قزل حصار بسر می برد
3- عزيز شکری 24 ساله بيش از 20 ماه در زندان قزل حصار زندانی بود (او به دليل داشتن 20 گرم مواد مخدر قرار است اعدام شود) 
4- محسن کاکاوند 32 ساله و نزديگ به 2 سال در زندان قزل حصار زندانی بود. 
5-حسن پناهی 45 ساله 2 سال در زندان بسر می برد 
6-محمود کرمانی 
7 يدالله محمدی 40 ساله نزديگ به 3 سال در زندان بسر می برد 
8-عبدالرعوف بروهي،40 ساله 3 سال در زندان بسر می برد 
9- اصغر شيخ ستوده 
11- عبدالحميد ده مرده 
12- سعيد رضا زاده 26 ساله و نزديگ به 15 ماه در زندان بسر می برد 
13-محمد درويشی 27 ساله،3 سال در زندان بسر می برد 
سياست اعدام در ملاء عام و اعدام های گروهی توسط ولی فقيه علی خامنه ای گرفته می شود و بوسيلۀ صادق لاريجانی منصوب وی در قوۀ قضاييه و از جنايتکاران عليه بشريت تاييد و به اجرا گذاشته می شود. 
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، سکوت و بی عملی جامعۀ جهانی در برابر کشتارهای دسته جمعی و مستمر زندانيان بی دفاع در ايران، علی خامنه ای و صادق لاريجانی منصوب وی در قوۀ قضاييه را جری تر نموده است.لذا از دبير کل ،کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی برای پايان دادن فوری به اعدام های گروهی و در ملاء عام و مقيد کردن رژيم ولی فقيه علی خامنه ای خواستار ارجاع پرونده جنايت عليه بشريت وی را به شورای امنيت سازمان ملل جهت گرفتن تصميمات لازم اجرا می باشد. 
فعالين حقوق بشرو دمکراسی در ايران 
13 دی 1390 برابر با 03 ژانويه 2012 
گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد: 
دبير کل سازمان ملل متحد 
کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد 
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد 
گزارشگر ويژه اعدام سازمان ملل متحد 
سازمان عفو بين الملل 
http://hrdai.net 
info@hrdai.net 
http://hrdai.blogspot.com 
pejvak_zendanyan10@yahoo.com 
pejvakzendanyan@gmail.com 
Tel.:0031620720193
--------------------
راهپیمائی اعتراضی کردها در تهران علیه دولت ترکیه
امروز دهها نفر از کردهای مقیم تهران با در دست داشتند پلاکارتهای به صورت راهپیمائی سکوت درخیابانهای نزدیک به سفارت ترکیه در اعتراض به کشته شدن 35 تن از شهروندان کرد توسط ارتش ترکیه دست به تجمع زدند. معترضین در نوشته های که در دست داشتند سیاست های نژاد پرستانه دولت ترک را محکوم نمودند. 
در همین رابطه خبرگزاری مهر هم در گزارشی اعلام نمود که تعدادی از کردهای مقیم تهران صبح روز سه شنبه(13 دی) در اعتراض به کشتار غیر نظامیان کرد در28 دسامبر توسط ارتش ترکیه و محکوم نمودن "سیاست‌های جنگ طلبانه‌ دولت این کشور تجمع اعتراضی برپا کردند. خبرگزاری های ترکیه با اعلام تجمع اعتراضی در تهران اعلام نمودند که مقامات امنیتی از تجمع معترضین در مقابل سفارت ممانعت به عمل آوردند. آنها برای کم اهمیت جلوه دادن حرکت اعتراضی مردم در تهران تعداد معترضین را 30 نفر اعلام نمودند. سایت کردیش پرسپکتیف در این رابطه در گزارشی به نقل از شاهدان عینی نوشت: "ساعت ١١ صبح یعنی پس از گذشت یک ساعت از آغاز تجمع افراد گارد ضد شورش و نیروهای لباس شخصی علیرغم اینکە تظاهرات در سکوت کامل و صرفن با حمل پلاکارد همراە بود، بقصد دستگیری دخترهای تظاهرکنندە بە آنها یورش بردە و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، کە نتیجتن معترضین با مقاومت و تعقیب و گریز از محل تظاهرات پراکندە می شوند. در حین این تجمع ١١ تن از تجمع کنندگان بازداشت شدند کە ٥ ساعات بعد و پس از آنکە از آنها تعهد گرفتە شد کە دیگر در تجمعات بدون مجوز شرکت نکنند، آزاد شدند".
-----------------
فعالان حقوق بشر در مناطق کردنشین ایران اعتصاب غذا می کنند‎

kurdane.com
کردانه: به دعوت سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان فعالان مدنی وحقوق بشری در مناطق کردنشین ایران دراعتراض به کشتار شهروندان غیر نظامی کرد در ترکیه اعتصاب غذا می کنند. اجلال قوامی سخنگوی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با اعلام این خبر گفت: اعتصاب غذای فعالان مدنی و حقوق بشری در جهت اعتراض به اقدام ضد انسانی دولت ترکیه در کشتار شهروندان غیر نظامی کرد می باشد و انتظار داریم نهادها و مجامع بین المللی مدافع حقوق انسانی در قبال این فاجعه بی تفاوت نباشند و اقدام جدی در این خصوص داشته باشند.
قوامی با بیان اینکه این اعتصاب غذا یک روزه خواهد بود افزود: این اقدام برای اظهار همدردی و همدلی با بازماندگان این حادثه خواهد بود که از روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه برابر ۵ ژوئن آغاز و صبح روز جمعه ۶ ژوئن پایان می
یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر