Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

تایید حکم اعدام دو زندانی کرد در دیوان عالی کشور جان لقمان و زانیار مرادی در خطر است این دو زندانی سیاسی کرد را تنها نگذاریم





تایید حکم اعدام دو زندانی کرد در دیوان عالی کشور جان لقمان و زانیار مرادی در خطر است این دو زندانی سیاسی کرد را تنها نگذاریم


حکم اعدام دو زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان رجایی شهر کرج به‌ نامهای زانیار مرادی و لقمان مرادی که‌ از سوی دیوانعالی کشور تایید شد بصورت شفاهی در زندان به ‌آنها ابلاغ گردید ، این در حالی است که‌ وکیل تسخیری این دو زندانی از تائید حکم اعدام این دو برادر در دیوان عالی کشور ابراز بی‌ خبری می‌کند.
گفتنی است این دو زندانی پس از انتقال به زندان رجایی شهر کرج با نگارش رنجنامه‌ای به توصیف شکنجه‌های جسمی در زندان پرداختند و اعترافات خود را تحت فشار نیروهای امنیتی فاقد ارزش قلمداد میکنند.





كمپین ممانعت از اجرای حکم اعدام لقمان و زانیار مرادی


لقمان و زانیار مرادی به اتهام عضویت در یکی از احزاب سیاسی کُرد و همچنین به قتل رسانیدن فرزند امام جمعه شهرستان مریوان،در مورخ 14 تیرماه 1388 توسط قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم گردیدند. این در حالیست که این دو فعال سیاسی به دنبال انتقال به زندان رجایی شهر کرج طی دو نامه مجزا اعلام داشتند ؛ " هیچ ارتباطی با موضوع قتل فرزند امام جمعه شهر مریوان نداشته و اعترافات تلویزیونی که توسط کانال پرس تی وی از ایشان پخش گردیده تحت فشار فراوان و شکنجه وحشیانه آنها توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است ".

آنها همچنین در نامه های خود اظهار داشته اند ؛ که اتهاماتی که به آنها نسبت داده شده کاملا بی اساس بوده و به آنان هیچ ارتباطی ندارد.
واقعیت این است که اعترافات اخذ گردیده از این دو فعال سیاسی کرد تحت فشار و شکنجه های وحشیانه دستگاههای امنیتی نظام حاکم صورت گرفته و مجبور به این اعترافهای غیر قانونی گردیده اند .سازمان عفو بین الملل نیز به دنبال اعلام حکم این دوفعال سیاسی کُرد نگرانی شدید خود را از نحوه محاکمه این دو جوان بی گناه اعلام نمود.
ما به عنوان سازمان حقوق بشر کُرد-اروپا ضمن اعلام نگرانی شدید خود از وضعیت این دو زندانی کُرد ، بر این باوریم که تنها اتهام و جرم این دو نفر داشتن اندیشه ی متفاوت و دگر اندیش بودن میباشد ، لذا خواستار آنیم که حکم اعدام این دو نفر در اسرع وقت ابطال گردد.
سازمان حقوق بشر کُرد از جامعه ی کردستان و تمامی فعالان حقوق بشر تقاضا مینماید تا به حمایت قاطع از این دو زندانی کُرد پرداخته و آنها را از بند اعدام آزاد نمایند . به همین منظور کمپینگ " ممانعت از اجرای حکم اعدام لقمان و زانیار مرادی " را اعلام نموده و از تمام فعالین سیاسی و مدنی و خلق کردستان خواستاریم تا همصدا و هم رای به این کمپینگ ملحق شده و به حمایت از این دو جوان کُرد برآیند .

سازمان حقوق بشر کُرد-اروپا

2012-01-22

---------------------------------------------
شناورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه 'بی حادثه' وارد خلیج فارس شدند.
در آستانه اعلام تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا، همراه با پنج کشتی جنگی دیگر از جمله ناوشکنی از بریتانیا و شناوری فرانسوی بدون مواجهه با حادثه ای از تنگه هرمز گذشتند و وارد خلیج فارس شدند.سخنگوی وزارت دفاع آمریکا یکشنبه اعلام کرد که ناو آبراهام لینکن عبور "منظم و عادی" خود از تنگه هرمز را تکمیل کرد.
--------------------------------------

به‌داخه‌وه‌ کاتژمێر 12 له‌ لایه‌ن یوتلساته‌وه‌ رۆژ تی ڤی را گیرا، وڵاتی فه‌رانسه‌ که‌ ناوه‌ندی شۆڕشی ره‌نیسانس ناسرواوه‌، له‌ ساڵی 2012 وه‌ک دیاری ساڵی نوێ بۆکوردان و ماستاوێک بۆ فاشیزمی تورکی ده‌نگوره‌نگی میلیۆنان کورد کپ ده‌کات. ئه‌ی تف له‌ دیموکراسی درۆینه‌تان بێت. که‌س نازانێ کورد چ زه‌ره‌رێکیان بۆ فه‌ڕانسه‌ بوو؟! پاش ـیدیا تیڤی ئه‌مه‌ دووهه‌مین تیڤی کوردانه‌، که‌ .
له‌ ناوه‌ندی شارستانیه‌تی ئه‌وروپا وه‌ بڕیاری داخستنی ده‌درێت
رۆژ تیڤی  لە سەر فرەکانسیکی تازە وەشانی خۆۆی ئیدامە دەدات هاوریان ئیوە دەتوانن بینەری رۆژ تیڤی بەن لە ریگای ئینترنەت  سەتەلایت 
ROJ TV Yİ İZLEMEK İÇİN UYDU BİLGİLERİ

EUROBIRD             9.0°E
Frequency             11843
POLARISATION        V
SYMBOLRATE         27500
FEC                3/4

İNTERNET BİLGİLERİ
http://www.roj.tv/rojtv/tv.htm


JI BO KU HUN ROJ TV LI SER SATALITE TEMAŞE BIKIN

EUROBIRD             9.0°E
Frequency             11843
POLARISATION        V
SYMBOLRATE         27500
FEC                3/4

İNTERNET
http://www.roj.tv/rojtv/tv.htm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر