Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۱۲, دوشنبه

هرانا؛ بازداشت برادر فرهاد وکیلی در سنندج


هرانا؛ بازداشت برادر فرهاد وکیلی در سنندج
خبرگزاری هرانا – جهانبخش وکیلی شهروند ساکن سنندج روز سه شنبه از سوی نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از سنندج، جهانبخش وکیلی برادر فرهاد وکیلی از اعدامیان ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۸۸ است که در زندان اوین اعدام شد. 
ماموران وزارت اطلاعات پس از بازداشت وی را به اداره اطلاعات این شهر منتقل کردند. 
ماموران امنیتی هم چنین با تهدید خانواده این زندانی سعی در جلوگیری از پیگیری وضعیت ایشان را دارند.

--------------------------

وزارت اطلاعات رژیم دست به یک تاکتیک تازه ای زده است که از راه عواملش در خارج از کشور که اکثرا موادی هستند دست به سرقت خانه مخالین میزند و در این باره ما اسامی تمامی مزدوران را به پلیس محل زندگی خویش معرفی نموده ایم و از تمامی خوانندگان عزیز میخواهم در این باره تمامی جانوران ولایت را به پلیس محل معرفی کنند و عکس و مشخصاتشان برای ما ارسال کنند

-------------------------

ادره ی مهاجرت خانواده ها را از هم جدا می کند

Migrationsverket
با وجود کمک های ناتو و جامعه ی جهانی، تعداد مناطق ناامن در افغانستان روبه افزایش است و به همین دلیل سیل مهاجرت از این کشور نیز به رشد روزافزون مواجه است. گفتنیست که ۲۰۱۱  تنها در سویدن نزدیک به ۴۰۰۰ افغان درخواست پناهندگی داده اند. سوالاتی را در درباره ی تعداد و وضعیت افغان ها و برخوردبرخورد اداره محاجرت  با فریدریک بری یکی از مسئولین این اداره در میان گذاشتم
ـ همیشه در طول سالیان اخیر افغان ها در سویدن درخواست پناهندگی می کنند و هفتاد در صد آن ها جواب مثبت دریافت می کنند.  
اما با تاسف و با این ادعای نماینده ی اداره مهاجرت، دریافت جواب های منفی و حتا دستگیری ها و اخراج های اجباری نیز در این اواخر بیشتر شده است.
نسیم سحر رئیس انجمن افغان های سویدن را در این مورد پرسیدم:
ـ قرار است اداره ی مهاجرت ۱۸۰۰۰ نفر را از سویدن اخراج کنند که اخراج افغان ها ساده تر و بی جنجال تر از دیگران است. به همین دلیل آنها برنامه ی اخراجی های خود را بالای افغان ها تکمیل می کنند.
 فریدریک بری با تائید تصمیم اخراج ۱۸۰۰۰ پناهجو، در مورد بی جنجال بودن اخراج افغان ها می گوید:
ـ افغانستان کشوریست که فرستادن دوباره ی افراد به آن جا کار ساده ی نیست .مشکلات زیاد عملی در این روند وجود دارد از جمله راه دور و مصارف گزاف. درجواب سوالم که آداره ی مهاجرت چه روشی را در پذیرش افغان ها معیار قرار می دهد، گفت:
ـ کنوانسیون ژنف، در مورد حقوق بشر و قانون سویدن در مورد اتباع خارجی معیار اصلی ماست. در افغانستان هنوز هم نقاط نا امن و خطر آفرین برای زندگی وجود دارد و برای ما نیاز افراد به امنیت اصل مهم است. ولی مهم این است که افراد چه میگویند.
 یکی از جزئیات مهم و متفاوت سویدن، برخورد شان در مورد وصلت خانواده ها است که در این اواخر این اصل هم کم رنگ شده است. در جمع  پنج پناهجویی که دو هفته قبل اخراج شدند یکی از آنها خیرالله محمود بود. خیرالله و خانواده اش هفت سال را به انتظار اقامه در سویدن به سر بردند. اما بلاخره خودش توسط پولیس از اینجا اخراج شد در خالی که خانواده اش هنوز هم اینجا است. نسیم سحر در این مورد:
ـ بلی با تاسف باید بگویم  یکی از هموطنان ما به نام خیرالله که مریض هم بود تومر داشت و عملیات(عمل) هم شد که حتا چند تومر دیگرش هنوز باقی بود و قرار بود که باز هم عملیات شود. خانواده ی خیرالله که چهار اولادش و خانمش بود، در سویدن ماندند اداره ی محاجرت تصمیم دارد آنها را به روسیه اخراج کنند و خود خیرالله را به افغانستان فرستادند. که این عمل کاملاً خلاف قرار دادهای اتحادیه ی اروپاست.
 قابل یادآوریست که خانم اول خیرالله فوت کرده و فرزندانش در نزد خانم دومش که طبعه ی روسیه است در اینجا مانده اند.اما فریریک بری باز هم به قانون وصلت خانواده ها تاکید کرده از قضیه ی خیرالله اظهار بیخبری کرد:
ـ من اصلاً با این فضیه نا آشنا هستم ممکن دلایل خاصی باعث این تصمیم اداره ی مهاجرت شده باشد. من در این مورد اظهار نظر کرده نمی توانم. 
از او او پرسیدم که آیا از نظر او واز نظر قانون ممکن است که کودک سن بدور از والدین اصلی باکسی دیگری بماند؟
 ـ ما هیچ گاهی چنین کاری را بدون توافق والدین نمی کنیم. مگر اینکه این کار به شکل داوطلبانه صورت بگیرد. 
از او پرسیدم که آیا او از این تصمیم غیر بشردوستانه ی اداره ی مهاجرت تعجب نمی کند؟ 
ـ این عمل نادرست است که فرزند از والدینش جدا شود. توافق والدین در این امر حتمی است. اما در این مورد مشخص من جوابی ندارم.
در مورد توافق والدین دربرابر این تصمیم و داوطلبانه بودن بازگشت پدر خانواده باید گفت که خانواده ی خیرالله با این تصمیم مخالفت شدید نشان دادند و خیرالله توسط پولیس دستگیر شد، چند روز زیر نظارت بود و اجباراً اخراج شد. 
خانواده ی خیرالله که خسته و مایوس از همه کس و همه چیز بودند، از دادن مصتخبه خودداری نمودند. اما تابو موسو وکیل مدافع خیرالله این تصمیم اداره ی مهاجرت را غیر عادلانه، غیر قانونی و مخالف موازین حقوق بشر خواند و در مورد وضعیت صحی خیرالله گفت:
ـ خیرالله سفر بازگشت را تحمل کرد. اما وضعیت او خیلی بد تر شده. این حالت برای او می توتند خطرناک باشد. این کتمال غیر قانونی است. 
قابل یادآوریست که در ماه گذشته وزرای مهاجرت افغانستان و سویدن نشستی داشتند در استکهلم. بعد از این نشست من مصاحبه ی داشتم با توبیاس بیلستروم وزیر محاجرت سویدن و بشیر احمد مجددی معاون سفیرافغانستان در اسکاندناویا که هردو امضای توافقنامه ی اخراج افغان ها را رد کردند.
اما من باز هم از فریدریک بری پرسیدم که آیا در نشست یک ماه قبل وزرای مهاجرت سویدن و افغانستان توافقاتی به امضا رسیده که در نتیجه ی آن دستگیری ها و اخراج افغان ها افزایش یافته است؟
ـ این که چه مواردی در نشست وزرای دو کشور مورد بحث فرار گرفت شما باید از وزارت عدلیه بپرسین. و اما نظر رئییس انجمن افغان ها در این مورد: 
ـ یک چیز واضح است که هیچ گاهی اخراج پناهجو بدون توافق مقامات کشور پناهجو صورت نمی گیرد. مقامات افغانی ظاهراً اعلام کردند که آنها به فرستادن اجباری افغانها  نه تنهاموافق نیستند، بلکهاز اداره ی محاجرت خواهش پذیرش افغان ها را هم کردند و از اداره محاجرت سویدن خواستند که به دولت افغانستان کمک کنند و در این مقطع اساس که ایران هم اخطلر داده که تا سه ماه دیگر ۹۰۰۰۰۰ افغان را اخراج خواهد کرد و دولت افغانستان اعتراف کرده که آنها امکانات پذیرش این محاجرین را ندارند.
برای شنیدن گزارش مکمل به فایل صوتی نراجعه نمایی
---------------

دانمارک ریاست اتحادیه اروپا را به عهده خواهد گرفت

Danmarks Helle Thoring-Schmidt talar inför EU-miniostrarna
با شروع سال نو مسیحی کشور دانمارک ریاست اتحادیه اروپا را پس از کشور لهستان به عهده خواهد گرفت. این درحالی است که کشورهای اتحادیه اروپا در جریان یک بحران مالی عمیق قراردارند. پیمان مالی که در این ماه در اتحادیه اروپا تشکیل شد قراراست در زمان مدیریت دانمارک پرمحتواتر گشته و کشورهایی نظیر سوئد که عضو اتحادیه مالی اروپا نیستند نیز قرار است در مورد پیوستن به این پیمان تصمیم گیری کنند.

بحران بدهی در اتحادیه اروپا علی رغم ریاست کشور دانمارک امری دشوار برای کشورهای بزرگ اروپایی نظیر آلمان و فرانسه است. نیکُلا واممن (Nicolai Wammen)، وزیر دانمارک در اتحادیه اروپا در مورد نقش کشور خود در دوره ریاست اتحادیه اروپا گفت که دولت دانمارک قصد دارد کشورهای عضو و غیرعضو اتحادیه مالی اروپا را با هم متحد سازد. دانمارک عضو اتحادیه مالی اروپا نیست اما نیکُلا واممن تاکید کرده است که بحران اقتصادی اروپا تنها بحران اتحادیه مالی اروپا نیست بلکه بحران کلیه کشورهای اتحادیه اروپا است.
از مهمترین موضوعات مورد بحث در نیمه اول سال آینده در اتحادیه اروپا بودجه درازمدت این اتحادیه است که در آن مسائل بحث انگیزی نظیر هزینه کشاورزی  و سطح و ابعاد کمک های منطقه ای مطرح خواهد شد.
دولت دانمارک که درحال حاضر رهبری آن به عهده هله تورنینگ اشمیت (Helle Thorning-Schmidt)، نخست وزیر سوسیال دموکرات این کشور است، همچنین خواستار ایجاد یک سیستم مشترک برای پذیرش پناهجویان و توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه تغییرسیستم کنترل مرزی کشورهای عضو قرارداد شنگن است.
------------------------
افزایش هولناک بهای دلار، ایرانیان ندار را نیز وحشت زده کرد 

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل افزایش بهای ارزهای خارجی درایران، امروز نیز با شیب بالایی ادامه پیدا کرد و بهای هر دلار آمریکا دربازار آزاد ارز تهران از مرز 1700 تومان نیز گذشت.
افزایش بهای ارزهای خارجی در ایران از روز گذشته و پس از آن شدت گرفت که پرزیدنت باراک اوباما قانون تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی را توشیح کرد.
نرخ برابری دیگر ارزهای خارجی در برابر ریال نیز امروز افزایش یافت؛ به گونه ای که هر یورو، به بهایی در حدود دو هزار و یک صد تومان خرید و فروش می شد.
کارشناسان پیش بینی می کنند که سقوط ارزش ریال در هفته های آینده نیز ادامه پیدا کند، و به ویژه اگر اتحادیه اروپا نیز تا پایان ماه جاری میلادی بر سر تحریم نفت ایران به توافق برسد، احتمال داده می شود بهای هر دلار آمریکایی از دو هزار تومان نیز فراتر رود.
این ها در حالی است که رییس کل بانک مرکزی ایران، آقای محمود بهمنی روز گذشته تحریم جدید آمریکا را "غیراستاندارد" نامید و با مضحکه قرار دادن آن، مدعی شده گفت: «دنیا به آمریکا می خندد».
در همین حال، خبرگزاری "مهر" در ایران گزارش داد که گران شدن ارزهای خارجی بر بازار مسکن نیز تأثیر گذاشته و در چند هفته گذشته، بهای مسکن بیش از بیست درصد افزایش یافته است.
ارزیابی: "اقتصاد ایران به شدت بدتر از حال می شود"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل یک استاد اقتصاد گفت که تحریم بانک مرکزی ایران توسط ایالات متحده در حقیقت "تحریم غیرمستقیم نفت و گاز" ایران است و به همین دلیل پیش بینی کرد که در ماه های آینده، اوضاع اقتصاد ایران به شدت بدتر از حال شود.
آقای جمشید اسدی، اقتصاددان تأکید کرد که با تصویب تحریم جدید آمریکا علیه حکومت ایران، اکثریت قریب به اتفاق کمپانی های دیگر کشورهای نیز داد و ستد خود را با ایران متوقف خواهند کرد. چرا که به گفته او: هیچ شرکتی حضور در بازار ایالات متحده را که اقتصاد اول جهان است، به خاطر حضور در ایرانی که با بیشترین تحریم های جهانی روبرو است، رها نمی کند.
آقای اسدی با تأکید بر اینکه تحریم های پیشین نیز ضربات شدیدی بر ستون فقرات اقتصاد ایران یعنی نفت زده است، گفت که به نظر نمی رسد تحریم های جدید نیز موجب شود جمهوری اسلامی در زمینه برنامه های اتمی خود عقب نشینی کند؛ چرا که به گفته او، سران تهران ادامه حیات خود را در دنبال کردن همین راه می بینند و از سوی دیگر، جمهوری اسلامی می کوشد با این رفتار خود، در میان کسانی که انقلابی گری را برای شان تبلیغ کرده است، مشروعیت کسب کند.
------------------
وزیر دفاع اسرائیل: رزمآیش های ایران نه نشان قدرت، که از روی ترس رژیم است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل آقای اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل امروز با حضور در نشست کمیسیون امور خارجی و دفاعی "کنست" (پارلمان اسرائیل) تأکید کرد که رزمآیش های اخیر در حکومت اسلامی ایران "نشانی از قدرت" نیست و بالعکس، "نتیجه بیم و نگرانی عمیق" سران حکومت اسلامی ایران از عواقب تشدید تحریم های بین المللی و احتمالاً  تحریم نفت آن کشور است.
وی درعین حال که ارزیابی کرد قدرت ایالات متحده درخاورمیانه تضعیف شده، ولی یادآور شد که بین آن کشور و اسرائیل در زمینه تهدیدات ناشی از برنامه های اتمی ایران اتفاق نظر وجود دارد.
آقای باراک در توضیح سخنان خود گفت: «اکنون ایالات متحده با بحران اقتصادی و مسایل داخلی دست و پنجه می کند و لذا نمی تواند آن گونه که لازم است قدرت خود را در جهان اثبات کند ولی هنوز هم می توان گفت که آمریکا تنها ابرقدرت جهان است».
وزیر دفاع اسرائیل در قبال این پرسش که تلاطم های سیاسی دامنه دار منطقه بر حکومت اسلامی ایران چه اثری می گذارد، گفت: «ایران از تحولاتی که در سوریه رخ می دهد نگران است و از آن بیم دارد که روابط راهبردی اش با رژیم دمشق قطع شود و این احتمال را نیز از نظر دور نمی کند که تحولات در جهان عرب، از نظر داخلی بر اوضاع ایران اثرگذار شود، مردم در داخل ایران قیام کنند و حکومت قادر نباشد طغیان دوباره ملت ایران را مهار نماید».
از دید وزیر دفاع اسرائیل، حکومت اسلامی ایران همچنان تلاش می کند که به بمب اتمی مجهز شود و علیرغم دشواری های پیش آمده برای آن و از جمله تحریم های بین المللی، بحران اقتصادی شدید و فشارهای خارجی همانند گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، همچنان در زمینه تولید بمب اتمی پیشرفت می کند و به نظر نمی رسد جهان تحریم هایی فلج کننده علیه آن کشور برقرار کند.
افزون بر وزیر دفاع، وزیر امور راهبردی اسرائیل، ژنرال دوران احتیاط ، موشه بوگی یعلون نیز در مورد آنچه که در ایران کنونی می گذرد، امروز سخن گفت و اظهار داشت: «رزمآیشی که اکنون در ایران انجام می شود زیاد خطرناک نیست. این رزمآیش تنها نشان از نگرانی خود حکومت ایران از فشارهای جهانی، تحریم ها و شاید تحریم نفت دارد».
دو نامزد برتر جمهوریخواهان در آستانه انتخابات داخلی مهم ایالت آیووا:

"باید ایران را کوبید" 


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل دو نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در انتخابات آینده ایالات متحده با انتقاد از سیاست های دولت پرزیدنت باراک اوباما در قبال برنامه اتمی حکومت ایران، گفتند که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری، سیاست بسیار شدیدتری را علیه جمهوری اسلامی در پیش خواهند گرفت.
آقای ریک سنتوروم حتی تهدید کرد که اگر او رییس جمهوری شود و حکومت ایران درهای تأسیسات اتمی و نظامی خود را به روی بازرسان بین المللی باز نکند، وی دستور حمله نظامی به این تأسیسات را صادر خواهد کرد.
این نامزد جمهوریخواه گفت پرزیدنت اوباما به میزان کافی برای متوقف ساختن برنامه ساخت سلاح اتمی توسط جمهوری اسلامی تلاش نکرده است و افزود: «اوباما ایالات متحده را به ببری کاغذی تبدیل می کند».
آقای سنتوروم که با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی (N.B.C) مصاحبه می کرد، تأکید کرده گفت: «یا حکومت ایران خودش تأسیسات اتمی خویش را تعطیل می کند، و یا ما آنها را تعطیل می کنیم».
همزمان، آقای میت رامنی، یکی از نامزدهای برتر جمهوریخواهان در انتخابات آینده آمریکا گفت که سیاست پرزیدنت اوباما برای متوقف ساختن برنامه مشکوک اتمی ایران، شکست خورده است.
او گفت: «نه تنها سیاست های داخلی اوباما موجب شکست ایالات متحده در خانه شده، بلکه سیاست خارجی او هم در برابر بزرگ ترین تهدید آمریکا که از جانب ایران است، شکست خورده است».
این سخنان در حالی بیان می شود که اولین مرحله از انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای برگزیدن نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، قرار است که امروز در ایالت آیووا آغاز شود.
-----------------------
فیروزه بنی صدر: حمله به خانه پدرم لزوم تشدید محافظت از او را نشان می دهد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در پی ورود عده ای افراد ناشناس به خانه آقای ابوالحسن بنی صدر در حومه پاریس، خانواده رییس جمهوری پیشین ایران از دولت فرانسه خواستند محافظت از این فعال سیاسی را افزایش دهد.
به گزارش پلیس پاریس، مهاجمان ناشناس زمانی به خانه آقای بنی صدر حمله کردند که خانه خالی بود و علاوه بر سرقت مقداری وجه نقد، به شدت به لوازم خانه آسیب رسانده اند.
این دومین سوءقصد به خانواده بنی صدر در هفته های اخیر است.
همسر ابوالحسن بنی صدر، خانم عذرا بنی صدر نیز چندی پیش روبروی خانه اش مورد حمله دو مهاجم ناشناس قرار گرفت.
خانم فیروزه بنی صدر، دختر ابوالحسن بنی صدر در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که این دو حادثه ثابت می کند دولت پاریس باید محافظت از پدرش را تشدید کند.
جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته ده ها تن از مخالفان سیاسی خود را، به ویژه در اروپا ترور کرده است که از جمله آنها می توان به شادروان شاپور بختیار، آخرین نخست وزیر حکومت پادشاهی اشاره کرد که در پاریس ترور شد.
//////////////

در حالی که شوهر وی هنوز فراری است

کرزی خواستار بررسی مسئله اجبار دختر 15 ساله افغانی به روسپیگری شد

دبی-العربیه.نت
حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان روز دوشنبه 2-1-2012 دستور داد تا در باره پرونده سحر گل، دختر 15 ساله افغانی که گفته می شود توسط خانواده شوهرش به دلیل خودداری از روسپیرگری شکنجه شده بود، تحقیق شود.


به گزارش سایت دفتر ریاست جمهور افغانستان رئیس جمهوری افغانستان به وزارت داخله (کشور) دستور داده که موضوع شکنجه نوعروس افغانی را بررسی کند. 



پلیس افغانستان روز سه شنبه گذشته اعلام کرده بود که یک دختر 15 ساله پس از شش ماه حبس در توالت توسط خانواده شوهرش به دلیل خودداری از روسپیگری با دخالت پلیس آزاد شد.



فضل الرحمان رییس پلیس شهر پلمخری پس از آزادی سحر گل به خبرگزاری فرانسه گفت: " این دختر به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود." 



به گزارش پولیس افغانستان" سرگل" زمانی حبس شده بود که از خواست خانواده شوهرش مبنی بر روسپیگری، خودداری کرده بود.



بنا به گزارش امروز دفتر رئیس جمهور افغانستان، کرزی شخصا به معاون امنیتی وزارت داخله (کشور) دستور داده است تا موضوع سحر گل را پیگیری کند.



گفتنی است که شوهر این دختر افغانی هم اکنون فراری است و رئیس پولیس شهر پلخمری گفته است در جریان تحقیقات سه زن از جمله مادر شوهر این دختر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند.

///////////

در رقابت با "یاهو مسنجر" و "اسکایپ"

فیس بوک نرم افزار ارتباط صوتی و تصویری خود را رسما راه اندازی کرد

شبکه اجتماعی "فیس بوک" نرم افزار مسنجر ویژه خود را برای دستگاه هایی که با سیستم ویندوز کار می کنند به طور رسمی راه اندازی کرد .


این اقدام "فیس بوک" در واقع در راستای رقابت با نرم افزاری های دیگری همچون "یاهو مسنجر" ، " اسکایپ"، "ویندوز لایو" و غیره خدمات صوتی و تصویری را در اختیار کابران خود قرار می دهد . 

به گزارش روزنامه مصری "الیوم السابع" با افزودن این نرم افزار جدید کاربران می توانند با دوستان و خویشاوندان خود ارتباط صوتی و تصویری رایگان بر قرار کنند . کاربران همچنین می توانند از طریق این نرم افزار اطلاعات لازم درباره کاربران دیگر را مستقیما به دست آورند .

در این راستا شرکت مایکروسوفت راه اندازی شبکه اجتماعی ویژه خود به نام "So-cl"را که می توان از طریق "فیس بوک" به آن وارد شد را اعلام کرد .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر