Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

آمریکا: واکنش ما به بستن تنگه هرمز "کوبنده" خواهد بود


آمریکا: واکنش ما به بستن تنگه هرمز "کوبنده" خواهد بود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل وزیر دفاع و رییس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا بار دیگر به حکومت ایران هشدار دادند که اگر بخواهد اخلالی در زمینه عبور و مرور از تنگه هرمز به وجود آورد، با واکنش نظامی شدید آمریکایی ها روبرو خواهد شد.
ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا هرچند گفت که حکومت ایران توان آنرا دارد که برای "مدت کوتاهی" تنگه هرمز را مسدود کند، ولی تأکید کرد که پاسخ نیروی دریایی آمریکا به چنین اقدامی "کوبنده" خواهد بود.
آقای لئون پانه تا نیز بار دیگر با تأکید بر اینکه امنیت آمد و شد در آبراه هرمز "خط قرمز" ایالات متحده است، گفت: «هرگونه اقدامی برای مسدود کردن این آبراه، با واکنش نظامی ما روبرو خواهد شد».
ولی همزمان، جانشین فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، سرتیپ پاسدار علی اشرف نوری گفت که رهبر رژیم تصمیم گرفته است که در صورت تحریم نفت ایران، دستور بستن تنگه هرمز را صادر کند.
در همین حال، حکومت ایران هنوز در مورد تصمیم دولت بریتانیا برای فرستادن مهمترین رزمناو خود به آب های خلیج فارس واکنش مهمی نشان نداده، ولی نزدیکان رژیم می گویند: در شرایطی که ایالات متحده هنوز اعلام نکرده چه موقع می خواهد ناوهای هواپیمابر خود را رهسپار خلیج فارس کند، تصمیم بریتانیا یک چالش طلبی جدی علیه حکومت ایران است که فرماندهان نظامی آن هفته پیش اعلام کردند که از این پس به ناوهای جنگی آمریکا و یا کشورهای دیگر اجازه گذر از تنگه هرمز را نخواهند داد.
رزمناو بریتانیایی که مهم ترین و پرقدرت ترین کشتی جنگی نیروی دریایی آن کشور محسوب می شود، روز چهارشنبه (سه روز دیگر) رهسپار آب های خلیج فارس می گردد و روزنامه های انگلیسی نوشتند این رزمناو قادر است هر موشک موجود در نیروهای مسلح ایران را که به سوی آن پرتاب شود، خنثی کند.
آگاهان می گویند: اگر رزمناو بریتانیایی بدون مشکل از تنگه هرمز بگذرد، موجب سرشکستگی رژیم ایران خواهد شد و اگر نیروهای مسلح ایران راه آن را سد کنند، ممکن است به یک درگیری جنگی تمام عیار مبدل شود که عاقبت آن قابل حدس زدن نیست.

////////////////////////////////////
تحریم انتخابات ضد دموکراتیک و ضد آزادی رژیم آخوندی
kurdane.com
ساموئیل کرماشانی:این رژیم مشروعیت خود را از دست داده و رای دادن به این رژیم به این معنا است که رای دهندگان دارند به شکنجه، اعدام، تجاوز، سر کوب آزادی بیان، دخالت در امور خصوصی و فردی و خانوادگی مشروعیت می بخشند و مشروعیت دادن به چنین نظامی سراپا دروغ و فریب به این معنا است که رای دهندگان خود خواستار باقی ماندن خویش در زندان ولایت مطلقه فقیه هستند 

تحریم انتخابات ضد دموکراتیک و ضد آزادی رژیم آخوندی 

منابع کردانه

/////////////////////

ایالون: به اقدام هکر سعودی واکنش نشان می دهیم



گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل معاون وزیر خارجه اسرائیل، آقای دنی ایالون خواهان مجازات افرادی شد که می کوشند به منافع اسرائیل و اسرائیلیان ضربه بزنند.
وی موضوع افشای اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری بسیاری از شهروندان اسرائیلی توسط یک هکر اهل عربستان سعودی را مطرح ساخت که گفته است با این اقدام قصد داشته به شهروندان اسرائیل زیان مالی برساند.
آقای ایالون در واکنش به این اقدام گفت: «اسرائیل دارای قدرت عظیم دفاعی است و می تواند از خود به خوبی محافظت کند».
او افزود: «از سوی دیگر ما این پیام را هم به همگان می دهیم که هر کسی که بخواهد به اسرائیل لطمه بزند، حال چه از طریق اینترنت و چه از راه های دیگر، با واکنش روبرو خواهد شد و لطمه متقابل خواهد دید». 
////////////////////
جوان فعال اینترنتی در ایران به اعدام محکوم شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل تارنماهای خبری و گروه های مدافع حقوق بشر در ایران خبر دادند که دستگاه قضایی رژیم، یک جوان فعال در زمینه اینترنت را به اعدام محکوم کرده است.
این جوان که وحید اصغری نام دارد، 26 ساله است و از چهار سال پیش در زندان به سر می برد.
دستگاه قضایی ایران او را متهم به مدیریت چندین وبسایت ضد حکومتی و همچنین تارنماهای مربوط به مسائل جنسی کرده است.
وحید، خود دو سال پیش در نامه ای خطاب به مسئولان قضایی جمهوری اسلامی، توضیح داد که چگونه زیر فشار و شکنجه های وحشیانه او را مجبور کرده اند که زیر برگه ای را با عنوان "اعترافات" که پیشتر توسط دستگاه اطلاعاتی آماده شده بود و صحت نداشت، امضا کند.
/////////////////////
آیا سپاه به دستور احمدی نژاد احمد رضایی را کشت؟

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل یک تارنمای خبری فارسی زبان ادعا کرد که احمد رضایی به دستور احمدی نژاد و توسط عوامل سپاه پاسداران در امارات عربی متحده به قتل رسیده است.
تارنمای "خبرگزاری آذربایجان" نوشت که فرزند دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که روابط نزدیکی با مخالفان حکومت داشت، قرار ملاقاتی را برای یک کارشناس اتمی ایرانی و فردی دیگر ترتیب داده بود تا در آن، کارشناس اتمی رژیم اطلاعات مهمی را از برنامه اتمی حکومت برای ساخت بمب هسته ای به خارج از کشور انتقال دهد.
به نوشته این وبسایت، اطلاعات مورد نظر در یک حافظه کامپیوتری ذخیره شده بود و مأموران رژِیم نیز پس از شکنجه فراوان احمد و قتل او، اتاقش را برای یافتن این حافظه کامپیوتری زیر و رو کردند ولی نتوانستند آن را پیدا کنند.
این خبر هنوز از سوی هیچ منبع دیگری تأیید نشده است.
///////////////////

استفاده از"ملا کریکار"برای افروختن آتش جنگ در اقلیم
kurdane.com
فرماندار نینوی وهمچنین رهبر سابق گروه"انصار الاسلام"از توطئه ای که توسطحکومت مرکزی عراق برای اقلیم کوردستان تدارک دیده بود پرده برداشتند.ملا کریکار"رهبر سابق گروه"انصار الاسلام"گفت:نوری المالکی بارها با من برای بازگشت به عراق و تدارک جنگ ضد دو حزب دموکرات و اتحاد میهنی کوردستان تماس گرفت. "اثیل النجیفی"استاندار نینوی نیز گفت:برخی از گروههای سیاسی عراق از اعضای شورای استانی نینوی خواستند که به مشکلات با اقلیم کوردستان دامن بزنند تا کار به جنگهای مسلحانه منجر شود.

وی تاکید کرد:از جزئیات دقیق این ماجرا خبر ندارم،ولی در دیدار اخیری که اعضای شورای استانی نینوی از بغداد داشتند عده ای با آنها تماس گرفتند و این درخواست را ارایه داده بودند.

این صحبتها بسیار واضح و صریح بیان شده بود همین امر مرا مجاب کرد که سرعاً با رئیس اقلیم کوردستان تماس بگیرم و او را از توطئه با خبر سازم.

النجیفی در تاریخ25/12/2011 و هنگامی که "مسعود بارزانی"رئیس اقلیم کوردستان برای بررسی حوادث آتش زدن اماکن فروش مشروبات الکلی به دهوک سفر کرده بود با وی دیدار نمود.

"ملا کریکار"رهبر سابق گروه"انصار الاسلام"نیز گفت:بازگشت من به عراق به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است و هر حزبی میخواهد با تقویت من به جنگ علیه دیگر احزاب برود.

وی گفت:"نوری المالکی"بارها با من تماس گرفت و از من خواست به عراق بازگردم مرا تقویت کرده و به جنگ با حزب دموکرات و اتحاد میهنی کوردستان برود.

"ملا کریکار"از مشهورترین خارجی های مقیم نروژ میباشد و با توجه به توجه سیاسی و رسانه ای زیادی که به وی میشود و حتی اتهاماتی که در گذشته به وی وارد شد گاهی از روی طنز به کشور نروژ"دولت کریکار"نیز میگویند.

وی از کوچکی به گروه"اخوان المسلمین"پیوست و تا زمان بمباران حلبپه که به گفته خودش نقطه تحول زندگیش بود،عضو این گروه ماند.

در سال 1988 با الهام از فاجعه حلبچه گروه"انصار الاسلام"که گروهی مسلح بود را تشکیل داد که البته در سال 2003 ارتش آمریکا تمامی پایگاه هایش را از بین برد.

وی منکر علاقه شدیدش به"سید قطب"نیست و اقرار میکند که سهم بزرگی ر افکار وی دارد تا حدی که یکی از پسرانش را"سید قطب"ودخترش را"معالم"(برگرفته از نام کتاب"معالم فی طریق")نامگذاری کرده است.

شفق نیوز



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر