Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ شهریور ۱۳, چهارشنبه

ملاقات باراک اوباما با نخست وزیر سوئد در استکهلم


ملاقات باراک اوباما با نخست وزیر سوئد در استکهلم.

اوباما: جهان نباید در مقابل وحشیگریهای اسد ساکت بماند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استهکلم، رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که جامعه جهانی نباید در مقابل وحشیگریهای رژیم اسد ساکت بماند.
پرزیدنت اوباما که برای شرکت در چند نشست بین المللی به اروپا سفر کرده است، تلاش دارد یک ائتلاف بین المللی علیه رژیم اسد ایجاد کند.



این در حالیست که فیصل المقداد معاون وزیر خارجه رژیم سوریه امروز گفت، سوریه هرگز تسلیم نخواهد شد، حتی اگر جنگ جهانی سوم به راه افتد.
رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک خود با نخست وزیر سوئد در پاسخ به سئوالی در مورد موضع روسیه گفت، امیدوار است که موضع مسکو در قبال سوریه تغییر کند.
پرزیدنت اوباما در ادامه افزود من با نخست وزیر سوئد درباره خشونتهای وحشتناکی که رژیم بشار اسد علیه مردم سوریه مرتکب شده است گفتگو کردم که از جمله آنها حملات شیمیایی وحشتناک دو هفته پیش بود. من درباره ارزیابی خودمان با نخست وزیر سوئد صحبت کردم که به روشنی نشان می دهد رژیم سوریه مسئول این وحشیگری است.
رئیس جمهور آمریکا گفت، من و نخست وزیر سوئد در برابر چنین وحشیگری هم رای هستیم ، جامعه بین المللی نمی تواند ساکت بماند و پاسخ ندادن به این حملات فقط خطر حملات شیمیایی بیشتر را افزایش می دهد و حتی احتمال دارد دیگر کشورها نیز از این تسلیحات استفاده کنند.

پرزیدنت اوباما گفت معتقد است حمایت کنگره را برای حمله به رژیم سوریه به دست خواهد آورد.
باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا سفر سه روزه خود به اروپا را با عزیمت به سوئد آغاز کرد.
در این سفر رییس جمهوری آمریکا و فردریک راینفلد، نخست وزیر سوئد درباره تحولات سوریه به گفتگو پرداختند.


سفر اروپایی پرزیدنت اوباما در راستای هم سان کردن کشورهای اروپایی با سیاست های کاخ سفید در مورد بحران سوریه صورت می گیرد.
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم گفت: “همیشه می توان دلایلی برای بی تحرکی، انفعال واکنش نشان ندادن یافت این یک وضعیت پیچیده و ساکن را بوجود می آورد. پاسخ به سوریه مشکلات تراژیک مربوط به جنگ داخلی این کشور را حل نخواهد کرد اما احتمالا همانطوری که فردریک راینفلد اشاره کرد به انتقال قدرت کمک خواهد کرد. همچنین ما می توانیم پیام بسیار قدرتمندی برای ممنوعیت استفاده از سلاحهای شیمیایی مخابره کنیم. می توانیم محاسبات بشار اسد درباره استفاده از این سلاحها در آینده را تغییر دهیم و ظرفیتهای این رژیم در استفاده مجدد از سلاحهای شیمیایی را بطور قابل توجهی کاهش دهیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر