Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

در مورخ 10/1/2011 سالروز مرگ عمو شریف یاری میباشد

در مورخ 10/1/2011 سالروز مرگ عمو شریف یاری میباشد
سال
روز مرگ عمو شریف یاری به بازماندگان و فرزندانش تسلیت میگویم عموئ شریف یاری یک سال پیش فوت نمود در دیار غربت با هزاران امید مردی صلح دوست مهربان بود هرگز حاضر نبود کسی را از خود برنجاند و تا روزی که زند بود کسی از این مرد مهربان نرنجیده بود یادش گرامی و روحش شاد
با تشکر ساموئیل کرماشانی


--------------------------------------------------------------------------

دستگيري بجرم مراسم براي شهيد قهرمان علي صارمي
تهران – 10 دي – ساعت 0525 – بامداد روز جمعه ، مزدوران اطلاعات با حمله به آپارتماني در منطقه نيروهوايي تهران ، دو نفر را دستگير كردند . شاهدان گفتند كه در روزهاي قبل از آن در اين محل مراسمي در يادبود و بزرگداشت شهيد قهرمان خلق علي صارمي برگزار شده بود.
و

--شیلا جکسون لی، نماینده کنگره آمریکا اعدام علی صارمی را محکوم می کند

خانم نماینده شیلا جکسون لی، عضو ارشد کمیته های خارجی، قضایی و امنیت داخلی اعدام آقای علی صارمی یک ایرانی فعال حقوق بشر که ۲۳ سال بخاطر فعالیتهایش در زندان بوده را محکوم می کند. خانم نماینده شیلا جکسون لی گفت ”من این عمل خشونت بار و شنیع را محکوم میکنم. کشتن فعالین حقوق بشرمخالف هر گونه اخلاق درست و انسانیت است. دعای خیر برای خانواده و دوستان آقای علی صارمی آرزو دارم.”بعنوان یک حامی سرسخت حقوق بشر, خانم نماینده شیلا جکسون لی بطور خاص از اینکه اعدام آقای صارمی بدون هیچ ریل حقوقی و پروسدورهای حقوقی انجام گرفته است ابراز نگرانی کرد. آقای صارمی علیرغم شکنجه و فشار در شرایط طافت فرسای زندان با قامتی افراشته برای آزادی برای مردمش در ایران ایستاد و به قدمی عقب ننشست
--------------------------------------------

ره‌زا شه‌ریفی بۆکانی مه‌ترسی له‌سێداره‌دانی له‌سه‌ره‌

سه‌رچاوه‌یه‌کی نزیک له‌ بنه‌ماڵه‌ی ره‌زا شه‌ریفی بۆکانی به‌ندکراوی کورد به‌ رۆژهه‌لات تایمزی راگه‌یاند: ‌ره‌زا به‌ تاوانی په‌یوه‌ندی له‌ گه‌ڵ یه‌کێک له‌ حزبه‌ کوردییه‌کان و له‌ په‌یوه‌ندی له‌گه‌ڵ ته‌قینه‌وه‌ی مزگه‌وتی ئه‌میرئه‌لمومنینی شاری شیراز حوکمی له‌ سێداره‌دانی بۆ ده‌رچووه‌ و ئه‌گه‌ری ئه‌وه‌ هه‌یه‌ به‌مزووانه‌ ئه‌و حوکمه‌ جێبه‌جێ بکرێ.

سه‌رچاوه‌که‌ وتیشی؛ ره‌زا له‌ 15ی مانگی بانه‌مه‌ڕی ئه‌مساڵ له‌ لایه‌ن هێزه‌ ئه‌منییه‌کان له‌ شاری تاران ده‌ستگیر کرا له‌و کاته‌ی که‌ له‌ کافی نێتێکدا سه‌رقاڵ کاری ئه‌نته‌رنێت بوو، دواتر له‌ ژێر ئازار و ئه‌شکه‌نجه‌ی زۆردا له‌ به‌ندیخانه‌کانی ئیتڵاعات به‌ندکرا و چاره‌نووسی به‌ نادیاری مایه‌وه‌.

دواتربه‌ شێوه‌یه‌کی نایاساییبه‌ بێ ئاماده‌ بوونی پاریزه‌ر دادگایی کرا و ره‌زا به ته‌واوی ئه‌و تۆمه‌تانه‌ی که‌ خرابویه‌ پاڵی ره‌تکردۆته‌وه‌‌، به‌ڵام دیسان دواتر بۆ به‌ندیخانه‌ی ره‌جایی شه‌هری که‌ره‌ج گواسترایه‌وه‌، پاسان بۆ به‌ندیخانه‌ی ئێڤینی تاران نێردراوه‌ و له‌م ماویه‌دا له‌ شاری شه‌هریار دادگایی کرا و راگه‌یه‌ندرا که‌ حوکمی له‌سێداره‌دانی بۆده‌رچووه‌ و ئه‌گه‌ری جێبه‌جێکردنی حوکمه‌که‌ زۆر نزیکه‌ و ره‌نگه‌ به‌ شێوی نهێنی له‌ سێداره‌ بدرێت.

ئه‌و سه‌رچاوه‌یه‌ که‌ له‌به‌ر هۆکاری ئه‌منی نه‌یوست ناوی ئاشکرا بکرێ وتی؛ بنه‌ماڵه‌ی ره‌زا له‌ ئه‌سڵدا خه‌ڵکی بۆکانن به‌ڵام ماوه‌یه‌که‌ ماڵیان چۆته‌ تاران و له‌ ژێر گوشاری تووندی هێزه‌ ئه‌منییه‌کان دان و به‌شیوه‌یه‌ک ئازار و ئه‌زییه‌تیان ده‌که‌ن.

راشیگه‌یاند: ره‌وشی ته‌ندروستی ره‌زا زۆر خراپه‌ و به‌رده‌وام له‌ ژێر گوشار و ئه‌شکه‌نجه‌ی هێزه‌ ئه‌منییه‌کاندا دایه‌.

سه‌رچاوه‌که‌ نیگه‌رانی خۆی ده‌ربڕی له‌وه‌ی که‌ ره‌زا شه‌ریفی بۆکانی به‌ بێ پارێزه‌ر دادگایی کراوه و حوکمی له‌ سێداره‌دانی بۆ ده‌رچووه‌ و ره‌نگه‌ به‌م نزیکانه‌ حوکمه‌که‌ی جێبه‌جێ بکرێ و داوای له‌ ناوه‌نده‌ مرۆڤدۆسته‌کان کرد به‌ هانای ئه‌م به‌ندکراوه‌ کورده‌وه‌ بچن و گیانی له‌ مردن رزگار بکه‌ن.

--------------------------------

بی خبری از سرنوشت زندانیانی که پس از توقف اجرای حکم حبیب دستگیرشدند
به دنبال توقف حکم اعدام حبیب ،بسیاری از خانواده حبیب و فعالین سیاسی و مدنی شهر سنندج دستگیر شدند ، 24 ساعت بعد 2 خواهر حبیب و پدرش آزاد شدند ؛اما دیگر دستگیر شدگان ،هم چنان دربازداشت اداره اطلاعات شهر سنندج هستند . شمار این زندانیان هم چنان نامشخص است ،بنابر اخبارهای رسیده شمار این زندانیان بیش از آن است ،که تا به حال منتشر شده است.

---------------------------------------------------

رژیم جنایتکار آخوندی، صبح امروز چهار نفر را در زاهدان اعدام کرد
شنبه، ۱۱ دی ۱۳۸۹ / ۰۱ ژانویه ۲۰۱۱



رژیم آخوندی صبح امروز شنبه ۱۱ دی، چهار نفر را در زاهدان، اعدام کرد. در بین اتهاماتی که رژیم برای اعدامشدگان ذکر کرده است به قتل رساندن یک مزدور انتظامی رژیم و درگیری مسلحانه نیز دیده می شود.
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حکم اعدام چهار نفر از اعضای باند مخوف آدم ربا صبح امروز در زاهدان اجرا شد و دستگاه قضایی با عوامل ناامنی و شرارت بویژه گروگان گیری برخورد قاطع و جدی خواهد داشت.


اسامی اعدام شدگان 'محمود براهویی' معروف به فرهاد فرزند نادر، 'شهرام نارویی' معروف به بی برگ فرزند جلال، 'ظهور احمد عاصف دوست' فرزند محمدشریف و 'جهان بخش براهویی' معروف به نوربخش فرزند نادر می باشد.
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: متهمان همچنین با تیراندازی در معابر عمومی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم یک نفر از ماموران انتظامی را نیز به شهادت رساندند.
این کارگزار رژیم هم چنین برای روحیه دادن به نیروهای وحشت زده رژیم، از نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی سیستان و بلوچستان برای تامین امنیت استان! تقدیر کرد و از مزدوران رژیم خواست موارد مشکوک را به نیروی انتظامی و اطلاعات گزارش دهند.
همبستگی ملی

---------------------------

خبرگزاری هرانا - منصور اسانلو رئيس زندانی سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران، به سلول انفرادی منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا"، مسئولان زندان رجایی شهر کرج صبح امروز شنبه یازدهم دی ماه، این فعال سرشناس کارگری را به سلول های انفرادی بند یک این زندان منتقل کردند.

دلیل انتقال آقای اسانلو سخنرانی در مراسم یادمان علی صارمی، زندانی سیاسی که بامداد سه شنبه هفتم دی ماه اعدام شد، در بند 3 زندان رجایی شهر کرج است.



از جمله شرکت کنندگان در این مراسم آقایان حسین شهریاری، عیسی سحرخیز، حشمت الله طبرزدی، ماشالله حائری، عباس اسفندیاری، منصور اسانلو، کیوان صمیمی، رسول بداقی، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، صالح کهن دل، بهروز جاوید تهرانی، هود یازرلو، مجید توکلی، میثاق یزدان نژاد، فرزاد مدد زاد و ... بودند.

منصور اسانلو در حالی به سلول انفرادی منتقل شده است که از لحاظ جسمی به ناراحتی های حاد مختلفی ائم ار ناراحتی قلبی، کمر درد و ناراحتی چشم مبتلا است و تا کنون سه بار پزشک قانونی رای به عدم تحمل حبس او داده است و طبق قوانین موجود او باید آزاد می شد.

اسانلو بارها بدلیل مبارزات کارگری و تلاش برای احقاق حقوق کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران بازداشت شده و از تابستان سال 1386 تاکنون در زندان محبوس است


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر