Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

درگیری مسلحانه در پادگانی نزدیک تهران


درگیری مسلحانه در پادگانی نزدیک تهران
نا‌به گزارش رسیده در پادگان لشگرک تهران طی یک درگیری مسلحانه بین سربازان وظیفه و پرسنل کادر رکن دو ارتش، سه سرباز و یک کادر ارتش زخمی‌شدند. این رویداد روز گذشته رئی داده است.
-------------------------------------------------------------------------------

در اولین سانحه هوایی در سال 2011

یک هواپیمای مسافربری ایرانی در نزدیکی شهر ارومیه سقوط کرد

به گزارش تلویزیون دولتی ایران امروز یکشنبه 9-1-2011 یک هواپیمای مسافربری این کشور با 105 مسافر در نزدیکی شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران سقوط کرد .

در همین حال خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران "ایرنا"
با انتشار اطلاعات اوليه نوشت اين هواپيما در نزديكي روستاي ترمني در ساحل جنوبي درياچه اروميه سقوط كرده است.

بر اساس این گزارش هنوز اطلاعات دقيق از اين سقوط و دلايل آن در دست نيست اما اهالي روستاهاي همجوار از فرود يك شي نوراني در نزديكي درياچه اروميه سخن مي‌گويند.

بر اساس گزارشهاي دريافتي اين هواپيما براي فرود در موقعيت فرودگاه اروميه قرار گرفته اما به دليل شرايط نامساعد جوي موفق به فرود نشده، و پس از دور شدن از فرودگاه براي قرار گرفتن در موقعيت فرود مجدد، به ناگاه از صفحه رادار محو شده است.

در همین حال خبرگزاری فارس در گزارشی در این باره نوشت هواپیمای یاد شده امروز از تهران به مقصد ارومیه به پرواز درآمد و حدود ساعت ۱۹:۴۵ دچار سانحه شده و سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور با تأیید این خبر گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی از حادثه سقوط هواپیما به بنده گزارش نشده‌است و با توجه به اینکه نیروهای امدادی اول به سراغ افراد زنده و مصدومان می‌روند تاکنون ۵۰ مصدوم این حادثه از هواپیما خارج شدند.

وی افزود: تعداد مسافران این هواپیما بین ۹۲ و ۹۷ نفر بوده و ۸ نفر خدمه نیز داشته‌است بنابراین تعداد سرنشینان این هواپیمای فوکر ۱۰۰ بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ نفر بوده‌است.

رئیس اورژانس ایران ادامه داد: تنها مشکل در امدادرسانی به مصدومان این حادثه برف سنگینی است که حدود ۷۰ سانتی متر در محل حادثه بر زمین نشسته‌است.

این اولین سانحه هوایی در سال 2011 میلادی در جهان است .
ایران در سال های گذشته بارها شاهد سقوط هواپیماهای مسافربری بوده است .
------------------------------------------------------------------------------------------------
چرا کردستان به دنبال استقلال خود نباشد؟

میلیون نفر به پای صندوق های رای می روند

شروع همه پرسی درباره استقلال جنوب سودان و استقبال بی نظیر مردم از آن

جورج ماكیير سخنگوی کمیته نظارت بر همه پرسی در جنوب سودان روز یکشنبه 9-1-2011 با اعلام شروع رای گیری در مناطق جنوب این کشور از استقبال بی نظیر مردم از این همه پرسی خبر داد.

ماكییر در تماسی با فرانس پرس گفت:" از صبح امروز تمام مراکز رای گیری در جنوب سودان باز شده و تا کنون هیچ شکایتی دریافت نشده است."

از سوی دیگر شان ریک نائب رئیس کمیته نظارت بر این همه پرسی گفت:" آنچه که می بینم توصیف ناشدنی است ما تاکنون چنین استقبال پرشور وبی نظیری را ندیده بودیم."

تحلیل گران بر این باورند که مردم جنوب سودان در همه ‌پرسی امروز به استقلال این منطقه رای مثبت خواهند داد.

بنا بر گزارش تلویزیون العربیه با شروع همه پرسی در جنوب سودان از ساعات اولیه صبح امروز صف های طولانی در برابر مراکز رای گیری تشکیل شد.

بر اساس این گزارش سلواکییر رئیس حکومت خودمختار جنوب سودان اولین کسی بود که رای خود را به صندوق انداخت.

در این همه پرسی 4 میلیون نفر از مردم جنوب و شمال سودان برای انتخاب یکی از دو گزینه جدایی یا وحدت با شمال سودان به پای صندوق های رای خواهند رفت.

از این تعداد 3 ملیون و 754 هزار نفر در جنوب و نزدیک به دویست هزار نفر در شمال سودان قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر