Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

در یک نظرسنجی مخفیانه توسط دوستان در داخل کشور در باره احزاب موجود در کردستان و ایران


به این زودی گروه حقوق بشر بیطرانه جوانان یارسانی تشکیل میشود و این گروه بیشتر در باره ظلم و ستمی که مردم یارسانی با آن روبرو میشوند دست به تحقیق میزنند و ما دست همکاری و همیاری به سوی برادران کرد دیگر دراز میکنیم برای همکاری بیشتر


با تشکر از دوستان عزیزمان که ریسک میکنند و زحمت میکشند و نظرات ملت عزیزمان به گوش ما میرسانند بدون شک ما خیلی خوشخال میکند این عزیزان .
در یک نظر سنجی مخفیانه توسط دوستان داخل کشود در باره احزاب موجود در کردستان و ایران سئوالاتی از مردم انجام شده است و در این نظر سنجی که از 2 میلیون و 840 هزار نفر سئوال شده است که اکثریت مردم طرفدار حزب حیات آزاد کردستان بوده اند که در این باره با نگاه کردن به خود عکسی که اینجا میگذارم خودتان نظر سنجیها را میبینید که در آن جنبش دموکراتیک یارسان بعد از پژاک دوم شده است در استان کرمانشاه البته نظر سنجی در باره احزاب چپ ایرانی و کردستانی هم انجام گرفته است و در روزهای آینده منتشر میشود.
با تشکر ساموئیل کرماشانی
////////////////////////////////////////////////////
خبرهای کوتاه
پانزده سال زندان برای سه فعال مدنی کرد
خبرگزاری هرانا - دادگاه انقلاب اسلامی شهر مهاباد سه شهروند اهل روستای قم قلعه از توابع شهر مهاباد را به نام های هيوا پورمند، عبدالوهاب فتاحی و قادر قنده به حبس محکوم کرد.

به گزارش موکريان، براساس حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب مهاباد، هيوا پورمند، وهاب فتاحی و قادر قنده به اتهام "فعاليت تبليغی عليه نظام" و "همکاری با احزاب غيرقانونی" هر کدام به شش سال حبس محکوم شده اند که اين حکم در دادگاه تجديد نظر استان آذربايجان غربی به پنج سال کاهش يافته است.

گفتنی است اين سه شهروند هم اکنون در زندان مرکزی شهر مهاباد دوران محکوميت خود را سپری می نمايند.
-----------------------------------------------------------------------
یکی از زندانیان رجایی شهر کرج دست به خودکشی زد
جمعه 17 دی 1389 ساعت 20:47 |
خبرگزاری هرانا - ظهر روز چهارشنبه 15 دی ماه، عیسی شجاعی یکی از زندانیان محبوس در بند 1 زندان رجایی شهر کرج، دست به خودکشی زد.

این زندانی 26 ساله در حسینیۀ سلولهای انفرادی بند 1 از راه حلق آویز اقدام به خودکشی نموده بود.
-----------------------------------------------------------------
عتصاب غذای چهار تن از زندانیان زندان مرکزی ارومیه
جمعه 17 دی 1389 ساعت 21:39 |
خبرگزاری هرانا - حبيب‌الله گلپری‌پور، حسين ميرزايی، علی‌احمد سليمان و احمد تموئی؛ سه تن از زندانیان محبوس در زندان مرکزی ارومیه، دست به اعتصاب غذا زده اند.

بنا بر اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، پس از انتقال به سلول انفرادی از روز چهارشنبه پانزدهم دی ماه در اعتصاب غذا به سر می برند.
-----------------------------------------------------------------
ما مردم ایران توضیحات بیشتری در مورد این مرگ مشکوک میخواهیم.چرا
در این زمان و تاریخ-چرا با تفنگ شکاری-وصیت نامه را افشا نمائید.این
جوان نوه رضآ‌شاه بود.مردی که به گردن مردم ایران حق زیادی دارد.ما گزارش
پلیس را میخواهیم.ایا محافظ داشتند؟ یا نه.اگر نه چرا؟ چرا در یک اپارتمان
در بوستون دور از خانواده بوده است.ایا معتاد بودند؟ و هزار سوال دیگر.پاسخ تاریخ را باید بدهید.ایشان یک جوان تحصیلکرده با تفنگ خودکشی نمی کند.
/////////////////////////////////////////////

شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و وب نگار، از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظرتهران، به تحمل ۴ سال حبس تعزیری، تبعید به زندان شهر کرج و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش کلمه، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، امروز طی حکمی، با تبرئه‌ی شیوا نظرآهاری از اتهام ” اجتماع و تبانی علیه نظام” ، حکم وی را به ۴ سال حبس تعزیری کاهش داد و محل تبعید او را از زندان شهرستان ایذه به یکی از زندان‌های شهر کرج تغییر داد.





نظرآهاری، پیش‌تر در شهریورماه، با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به شش سال حبس تعزیری، تبعید به زندان شهرستان ایذه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. این حکم با اعتراض وی و وکلای پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارسال شد.

شیوا نظرآهاری پس از برگزاری انتخابات پرمناقشه ریاست جمهوری در سال ۸۸ به بازداشت نهادهای امنیتی درآمد و پس از تحمل ۱۰۰ روز بازداشت در اول مهرماه سال ۸۸ ، با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

وی سپس در ۲۹ آذرماه ۸۸ در هنگام رفتن به شهر قم جهت حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری، از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت، و پس از ۹ ماه، روز ۲۱ شهریورماه با موافقت قاضی پرونده، با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

نظرآهاری که پس از برگزاری انتخابات، بیش از یکسال در زندان بوده است، بیش از ۳ ماه در سلول انفرادی به سر برده است.

گفتنی است، در طول دوران بازداشت وی، رسانه‌های حامی دولت مطالب خلاف واقع بسیاری را علیه این فعال حقوق بشر در رسانه‌های خود منتشر کردند. در نمایشگاه مطبوعات امسال نیز، تصاویر وی به عنوان رابط گروه‌های مخالف نظام در محل نمایشگاه نصب شده بود. همچنین در مراسم ۱۳ آبان ماه تصاویری از وی و خانواده‌اش بر دیوارهای سفارت سابق آمریکا در تهران نصب شده بود.



شیوا نظرآهاری، از جمله دانشجویان ستاره‌داری است که پس از بازداشت با اتهام سنگین “محاربه” مواجه شد. وی که در طول دوران بازداشت خود، هرگونه وابستگی به گروه‌های سیاسی مخالف را تکذیب کرده بود در دادگاه نیز به اتهام محاربه مورد محاکمه قرار گرفت. پیش از این ضیاءالدین نبوی و مجید دری نیز در دادگاه با اتهاماتی مشابه به احکام سنگین حبس و تبعید محکوم شده بودند.




هجدهم دی ۱۳۸۹
--------------------------------------------------------------
Kurdistan Freedom Party

PAK پێشوازی نوێنه‌رایه‌تی

سلێمانی

له‌ شاندی حیزبی دیمۆکراتی کوردستان

کاتژمێر 3:00 پاشنیوه‌ڕۆی رۆژی پێنجشه‌ممه‌ 6/1/2011، هه‌ڤاڵ خه‌لیل نادری ئه‌ندامی مه‌جلیسی گشتی و به‌رپرسی نوێنه‌رایه‌تی پارتی ئازادیی کوردستان له‌ شاری سلێمانی، پێشوازیی کرد له‌ شاندی حیزبی دیمۆکراتی کوردستان، که‌ پێکهاتبوون له‌ به‌ڕێزان سیامه‌ک وه‌کیلی ئه‌ندامی کۆمیته‌ی ناوه‌ندی، مادێح ئه‌حمه‌دی نوێنه‌ری تازه‌ی حیزبی دیمۆکراتی کوردستان له‌ سلێمانی.

له‌و دیداره‌دا که‌ کاتژمێرێکی خایاند و به‌مه‌به‌ستی ناساندی نوێنه‌ری تازه‌ی حیزبی دیموکراتی کوردستان سازدرابوو، باس له‌ بارودۆخی سیاسی کوردستان و پلنیۆمی کومیته‌ی ناوه‌ندی حدک و پێوه‌ندی نێوان حیزب و هێزه ‌سیاسییه‌کان کرا. هه‌روه‌ها هه‌ردوولا پێیان له‌سه‌ر درێژه‌دانی پێوه‌ندی و هاوکاریی نێوان

PAK و حیزبی دیمۆکراتی کوردستان داگرته‌وه و شاندی

پیرۆزبایی و هاوکاریی خۆی بۆ نوێنه‌ری تازه‌ی حدک ده‌ربڕی.

پارتی ئازادیی کوردستان

نوێنه‌رایه‌تی سلێمانی

2710 به‌فرانباری18

2011 ژانویه‌ی 8

MOB: 00964 770 2540203

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر