Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ دی ۲۲, چهارشنبه

برگزاری دادگاهی کاوه قاسمی کرمانشاهی


برگزاری دادگاهی کاوه قاسمی کرمانشاهی
صبح امروز دومين و آخرين جلسه دادگاه رسيدگی به اتهامات کاوه قاسمی کرمانشاهی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر کرد در شعبه اول دادگاه انقلاب کرماشان برگزار شد.
به گزارش کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، منشی دادگاه، اتهامات تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی را مطرح و نماينده دادستان نيز مواردی را در رابطه با اتهامات انتصابی عنوان نمود.
سپس مصطفی احمديان به عنوان وکيل کاوه کرمانشاهی ضمن رد اتهامات فوق به دفاع از موکل خود پرداخت. در پايان جلسه‌ دادگاه نيز، کاوه کرمانشاهی توضيحاتی را در رابطه با زمينه فعاليت‌های خود که منجر به بازداشت و طرح اتهامات اين چنينی عليه وی شده است بيان کرد.
انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با رسانه‌های خارجی ،تشکيل سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و همچنين ارتباط و ديدار با خانواده زندانيان و جان‌باختگان سياسی از جمله اتهامات اين فعال حقوق بشر کرد می‌باشد.
کاوه کرمانشاهی 14 بهمن سال گذشته در کرماشان بازداشت و پس از گذراندن 110 روز حبس موقت در بازداشتگاه اداره اطلاعات که 80 روز آن در سلول انفرادی بود، دوم خرداد ماه سال جاری با قرار وثيقه‌ی 100 ميليون تومانی آزاد شد.
------------------------------------------
تهدید نظامی ایران را از ساختن بمب اتمی باز می‌دارد
نخست وزیر اسرائیل می‌گوید، فقط تهدید نظامی می‌تواند ایران را از ساختن بمب اتمی بازدارد. در همین حال علی اصغر سلطانیه ‌نماینده ‌ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مذاکرات استانبول را آخرین فرصت غرب عنوان کرده‌ ‌است.
بنیامین نتانیاهو، روز گذشته‌ یازدهم ژانویه‌ گفت، تحریم‌های بین‌المللی به تنهایی برای واداشتن ایران به تغییر سیاست اتمی این کشور کافی نیست، چرا که تاکنون تاثیری واقعی نداشته‌اند.
نتانیاهو افزود: تحریم‌ها تنها زمانی می‌توانند موثر باشند که در صورت شکست، گزینه‌ی نظامی معتبری وجود داشته باشد. به باور وی، این تهدید باید از سوی جامعه‌ی جهانی به رهبری آمریکا انجام گیرد.
تاکنون ایالات متحده‌ی آمریکا و اسرائيل، حمله‌ی نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را منتفی ندانسته‌اند. اما کارشناسان بر این باورند که در حال حاضر امکان حمله‌ی نظامی به ایران خیلی زیاد نیست.
همزمان علی اصغر سلطانیه، نماینده‌ی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیروز در گفتگو با روزنامه‌نگاران فرانسوی گفت، مذاکرات استانبول، فرصتی تاریخی برای بازگشت غربی‌ها به میز مذاکره است.
سلطانیه‌ با اشاره‌ به‌ قرار گرفتن اولین میله‌های سوخت تولیدی ایران در راکتور تهران گفت: احتمالا مجلس دیگر اجازه‌ای به دولت برای انجام مذاکرات و یا ارسال اورانیوم به خارج را نمی‌دهد.
-----------------------------------------------------------
زندان، زندانیان سیاسی تروریست نیستند
idam.stop
زندانیان سیاسی کرد در زندانهای ارومیه‌، زنجان، قزوین و اردبیل بیانیه‌ای را تحت عنوان " زندانیان سیاسی تروریست نیستند، آنها قربانی تروریسم دولتی شده‌اند" انتشار دادند.
زندانیان سیاسی کرد در ابتدای بیانیه ‌خود سیاستهای رژیم ایران در رابطه‌ با زندانیان را اینچنین ارزیابی کرده‌اند:
رژیم ایران طی سالها تلاش نموده‌ تا در شرق کردستان سیاست تسلیم پذیری و خیانت به ‌خلق را همچون سرنوشتی بر زندانیان تحمیل نماید، اما با مقاومت رفقایمان عگید، فصیح، فرزاد، شیرین، فرهاد و علی و همچنین دیگر زندانیان این سیاست با شکست مواجه ‌شده‌ است.
اکنون و در شرایط فعلی در حالیکه حکومت بر تسلیمیت و سیاست نابودی فیزیکی و فکری ما مبارزان ‌و فعالان سیاسی مدنی کرد اصرار دارد، ما نیز با صاحبمندی از اراده ‌و هویت خلقمان بر ادامه راه ‌مقاومت و رفقای پیشاهنگمان اصرار داریم. ‌
زندانیان سیاسی کرد با اشاره ‌به ‌آخرین موضع وزارت خارجه ‌عراق و بویژه ‌هوشیار زیباری می‌گویند:
عنوان کردن حزبمان پژاک به ‌عنوان تروریست، تنها گام برداشتن در چارچوب سیاستهائیست که ‌در راستای دشمنی خلقها و بویژه‌ خلق کرد است. ملت کرد سالهاست که ‌در همه ‌بخشهای کردستان به‌ منظور نیل به ‌آزادی مبارزه ‌کرده‌ و در این راه‌ با هرگونه ‌دشمنی و سیاستی روبرو شده‌ است.
زندانیان به ویژه به مبارزات خلق کرد در شرق کردستان اشاره نموده و اعلام می‌دارند که ،مبارزات خلق کرد به سطحی رسیده که قادر است از ارزشهای ملی خود پاسداری کرده و در تلاش است که سرنوشت خود را به دست خود تعیین نماید.
در اینچنین وضعیتی دشمنان ملت کرد به هر شیوه‌ ممکن بر سر راه حل مسئله کرد ممانعت ایجاد کرده و خلق آزادیخواه کرد را در مقابل سیاستهای نابودگرانه قرار می‌دهند. این اقدام آنها نشانه مشروعیت بخشیدن به هرگونه سیاست نابودی کردها، زندانی کردن، شکنجه و اعدام فعالان سیاسی و مدنی خلقمان می‌باشد.
ما به‌ عنوان زندانیان سیاسی در زندانهای جمهوری اسلامی ایران این عملکرد وزارت خارجه عراق و خصوصا یک مسئول کرد را محکوم نموده و لازم می‌دانیم که هشیار زیباری در این رابطه از تمامی ملت کرد به ویژه در شرق کردستان تقاضای بخشش کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر