Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

هکرها کنترل صفحه زوکربرگ در فیس‌بوک را در اختیار خود گرفتند!




هکرها کنترل صفحه زوکربرگ در فیس‌بوک را در اختیار خود گرفتند!

به نقل از تچ‌کرانچ اوایل وقت امروز (به وقت محلی)‌صفحه رسمی طرفداران مارک زوکربرگ موسس فیس‌بوک شاهد پیغام‌هایی بود، که نشان از آن داشت که هکرها توانسته‌اند کنترل این صفحه را در دست خود بگیرند. در اولین پیغام مشکوک در این صفحه فیس‌بوک آمده بود:

اجازه بدید هک کردن آغاز بشه: اگر فیس‌بوک به پول احتیاج دارد، چرا به جای رفتن سراغ بانک‌ها به کاربران خود اجازه نمی‌دهد که به روش‌های اجتماعی در این شبکه سرمایه‌گذاری کنند؟ چرا نباید فیس‌بوک به یک اجتماع کسب‌وکار، که محمد یونس برنده جایزه صلح نوبل پیشنهاد آن را داد، تبدیل شود؟




در ادامه این پیغام که در آن اشتباه املایی عنوان «برنده جایزه صلح نوبل» دیده می‌شد، یک لینک قرار داده شده بود که به صفحهاجتماع اقتصادی Social business در ویکی‌پدیا منتهی می‌شد که در ادامه پرسیده شده بود: شما چه فکر می‌کنید و در پایان برچسب‌ (تگ) #hackercup2011 احتمالا به خاطر معرفی گروه هکری که این اقدام را انجام داده، درج شده بود.

اما چه کسی این پیغام عجیب و غریب را در صفحه زوکربرگ درج کرده بود؟ آیا شما فکر می کیند خود زوکربرگ این مطلب را پست کرده بود؟ مطلبی که تنها در مدت کوتاهی پس از انتشار ۱۸۰۰ لایک و ۵۰۰ نطر (کامنت) را در ادامه خود شاهد بود.

بدیهی است که خود زوکربرگ این مطلب را منتشر نکرده بود و می‌توان تقریبا مطمئن بود که با اطمینان از این موضوع که زوکربرگ این مطلب را ننوشته به این نتیجه رسید که صفحه رسمی طرفداران موسس فیس‌بوک هک شده است.


فیس‌بوک بلافاصله پس از این موضوع اقدامات برای رفع مشکل را آغاز کرد و در اولین قدم صفحه زوکربرگ از دسترس خارج شد و همچنان تا لحظه انتشار این خبر این صفحه از دسترس خارج بوده و پیغامی که ظاهر می‌شود حاکی از پاک شدن این صفحه است..!؟ اما آیا واقعا امنیت فیس‌بوک آن قدر پایین آمده که هکرها حتی به صفحه زوکربرگ هم نفوذ می‌کنند..!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر