Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

ارلمان اروپا با تصویب قطعنامه یی نقض حقوق بشر در ایران را با اجماع محکوم کرد


هەڕەشەیەکی گەورەی نوێ له‌دەرگای کۆمەڵگای ئێمە ئەدات، هەڕەشەی بەشێک له‌و مەلایانەی له‌پشتی میکرۆفۆنی مزگەوتەکانەوە فوو بە گوتارێکی توندڕە‌وو تەکفیرییدا دەکەن. ئەم مەلایانە بەتەنها نین، بەڵکو بەشێکن له‌نوخبەیەکی دینی هێجگار پەڕگیر‌و داخراو. نوخبەیەک شەڕێکی بەردەوام له‌گەڵ هەموو ئەو دید‌و بۆچوونانەدا دەکات کە بە توله‌ڕێی باریکی دید‌و بۆچوونەکانی ئەواندا تێناپەڕێت.... مه‌ریوان
ئیسلامییەکان هەمیشە له‌سەرپێن بەگژ هەموو دەنگێکی نادینی‌و عەلمانیدا بچنەوە، له‌کۆڕ‌و کۆبوونەوەی رۆشنبیرە عەلمانییەکاندا ئامادەن بۆ وەڵامدانەوەی دەستبەجێیان، کەچی له‌بەرامبەر ئەو هەموو خورافەت‌و رق‌و بوغز‌و بێڕێزییەدا بێدەنگن کە بەناوی دینەوە له‌دەمی ژمارەیەکی بەرچاو له‌مەلاکانی کوردستانەوە دێتەدەر....مه‌یوان
------------------------------------------------------------------------------
ایران کشور سنگسار و اعدامها میباشد



پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه یی نقض حقوق بشر در ایران را با اجماع محکوم کرد وخواستار ممنوعیت ورود مقامات ونهادهای این رژیم که مسؤل نقض حقوق بشر هستند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و توقیف سرمایه های آنها شد.
این قطعنامه صدور حکم ۱۱سال زندان برای نسرین ستوده به خاطر دفاع از حقوق بشر و برعهده گرفتن وکالت زندانیان سیاسی را نمونه بارز فقدان حاکمیت قانون و عدالت درایران تحت حاکمیت آخوندها توصیف کرده و تاکید می کند که

پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه یی نقض حقوق بشر در ایران را با اجماع محکوم کرد وخواستار ممنوعیت ورود مقامات ونهادهای این رژیم که مسؤل نقض حقوق بشر هستند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و توقیف سرمایه های آنها شد.
این قطعنامه صدور حکم ۱۱سال زندان برای نسرین ستوده به خاطر دفاع از حقوق بشر و برعهده گرفتن وکالت زندانیان سیاسی را نمونه بارز فقدان حاکمیت قانون و عدالت درایران تحت حاکمیت آخوندها توصیف کرده و تاکید می کند که بدترین موارد شکنجه و نقض حقوق بشر درایران ادامه دارد که ازجمله عبارتند از:
شکنجه و بدرفتاری با زندانیان، گرفتن اعترفهای اجباری، محروم ساختن زندانیان از خواب، حبس انفرادی،حبس مخفیانه، رفتار وحشیانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز، آزار فیزیکی، منجمله خشونت جنسی.

پارلمان اروپا برای تعیین یک گزارشگر ویژه توسط ملل متحد به منظور تحقیق حول موارد نقض حقوق بشر و برای حسابرسی از عاملان نقض حقوق بشر در ایران فراخوان داده و کمیساریا و شورای اروپا را به اتخاذ اقدامات بیشتر فرا میخواند تا فعالانه از مدافعین حقوق بشر در ایران حفاظت کنند.
پارلمان اروپا حکم نسرین ستوده را گوشه ای از یک تعرض سیستماتیک به وکلا و فعالان حقوق بشر در ایران میداند و کاترین اشتون را فرا میخواند تا خواستار آزادی وی شده و بخواهد که رژیم ایران به پیگرد مدافعین حقوق بشر خاتمه دهد.


سخنرانی های پارلمان اروپا در باره اشرف و اعدام ها و ناقضین حقوق بشر

شاکا، نماینده پارلمان اروپا از هلند
با تشکر از آقای رئیس جلسه و همکاران عزیز، یکباردیگر ما مجبور شده ایم در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران صبحت بکنیم، نسرین ستوده به ۱۱ سال زندان محکوم گردید، وی از ادامه شغل وکالت منع شده است، بگذارید تا برای عدالت خدمت کنیم، درایران دیگر از حاکمیت قانون خبری نیست، قضات به طور کامل در جبهه بندی سیاسی قرار دارند، دفاع از حقوق بشر بعنوان اقدامی علیه امنیت ملی در نظر گرفته می شود، نسرین ستوده یک وکیل، مادر دو فرزند، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی متهم شده است، او به همراه دیگران زهرا بهرامی، داری تابعیت هلندی – ایرانی، که قبل از اینکه دیپلماتهای هلندی با وی صحبت بکنند، به مرگ محکوم شده است، و در روندی محاکمه شده که شکهای زیادی درمورد آن وجود دارد.
نماینده عالی اتحادیه اروپا کاترین اشتون در اواخر اینماه در استانبول خواهد بود، تا تلاش کند رژیم ایران را بر سر همکاری با جامعه بین المللی درمورد موضوع هسته ای اش قانع کند. تحریمات اقتصادی نیز همین هدف را مد نظر دارند، من اطمینان دارم که تحریم علیه افرادی که مسئول نقض حقوق بشر هستند، مانند سانسور کردن، تجاوز، شکنجه و اعدام اقدامی موثر و لازم است تا به مصونیت این افراد از مجازات پایان دهد و به عدالتی که نسرین ستوده برای آن ایستاد احترام بگذارد.
به صورتی واضح و آشکار حقوق بشر، شیشه عمر رژیم ایران است، متشکرم.

استیونسون، نماینده پارلمان اروپا از بریتانیا
آقای رئیس خیلی متشکرم، قصد من امروز این بود که جمهوری اسلامی ایران را با آلمان نازی مقایسه بکنم، اما باید بگویم که در بسیاری جهات این رژیم حتی بدتر است، ملاها از ابتدای سال جدید میلادی تا به امروز ۶۵ نفر را حلق آویز کرده اند، دیروز ۱۰ نفر اعدام شدند، این افراد شدیدا جریمه شده، خانه هایشان ضبط شده و هرکدام بدون هیچگونه ترحمی شلاق زده شده و سپس به بندهایشان منتقل شدند. ۸۷ نفر در چهار هفته گذشته اعدام شده اند، احمدی نژاد یک انکار کننده هولوکاست و متنفر از یهودیان است، که گفت میخواهد اسرائیل را از روی نقشه پاک کند. انها درحال حاضر مشغول ساخت سلاحهای اتمی هستند تا وی را قادر به انجام اینکار سازد، او و خامنه ای با سرکوب بیرحمانه شهروندان ایران قدرتشان را حفظ کرده اند، با اعدامها، شکنجه، سنگسار تا حد مرگ، قطع اعضا بدن و شلاق زدن در محلهای عمومی، اعدام بچه ها و حتی زنان باردار بصورتی روتین ادامه میدهند.
این هفته دو زندانی در مشهد دستشان قطع گردید، دو نفر دیگر محکوم به قطع دست شده اند و اینکار بزودی اجرا خواهد شد. هرکسی که بخواهد این شیطان را افشا کند، بلافاصله مورد هدف قرار خواهد گرفت.
نسرین ستوده یک مورد مشخص است، یک وکیل شجاع حقوق بشر که از بسیاری از افراد که به صورتی ناعادلانه محکوم و توسط این رژیم فاشیست اعدام شده بودند دفاع میکرد، محکومیت انزجارآور ۱۱ سال زندان برای وی که کارش را انجام می داد، توهینی به انسانیت است. جنایتکاران واقعی که ستمگران در تهران هستند، به حساب کشیده خواهند شد. آنها معتقدند که منتقدین آنها در غرب بخشی از یک توطئه هستند که میخواهد رژیم آنها را سرنگون کند. من کسی هستم که این پروژه را امضا میکنم، هیچگاه شیطان نمی بایست پیروز بشود، هرچه زودتر ما بتوانیم شاهد استقرار آزادی، دمکراسی و حقوق بشر و حقوق زنان در ایران باشیم، این برای تمام جهان بهتر خواهد بود.

کروچتا، نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا
متشکرم آقای رئیس، درخواست آزادی فوری نسرین ستوده، ما از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن میخواهیم اقدامات بیشتری برای آزادی شهروندان ایران از دست یکی از بیرحم‌ترین رژیمها در تاریخ بشریت انجام بدهند، جمهوری اسلامی ایران، نه فقط با پروژه ها و طرحهای اتمیش که خطر جنگ اتمی را دربردارد، یک تهدید علیه صلح جهانی می باشد، بلکه مشروعیت انتخاباتش زیر سوال است و د انبوه کسانی راکه فقط خواهان مشورت آزادانه می باشند، دستگیرمی کند ومرتکب نقض حقوق بشر و تجاوز و اعمال خشونت علیه مخالفان رژیم میشود.
همچنین باید موضوع کسانی را که در کمپ اشرف محصورند و در معرض خشونت و پرتاب سنگ قرار گرفته اند، خاطرنشان کنم.
درایران هرروز حداقل دو نفر محکوم به مرگ می شوند، همچنین اعدام کودکان، بدین خاطر که از رژیم ایران حمایت نمی کنند گناهکار شناخته می شوند، از شکنجه های بسیار شدید استفاده می شود، این انتقادات متوجه اسلام نیست که دین صلح است بلکه انتقادات متوجه رژیم ایران است بعلاوه محکومیت نسرین ستوده یک مورد بارزتر از فقدان عدالت قضائی است، در این نمونه تهاجم علیه کسی است که از شهروندان دفاع میکرد، و این بدان معناست که شهروندان ایران حتی مجاز به دفاع از خودشان هم نیستند.

اسکوریا،نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا
آقای رئیس کمیسیون، این مناظره در مورد نقض حقوق بشر در ایران است، این بار بحث درباره وکیلی است که از حقوق بشر در ایران دفاع میکرد، وی اساسا قصد داشت به کسانی کمک کند که درحکومت احمدی نژاد مدافع آزادی بودند.
آقای رئیس من کاملا مطمئن هستم که در طی چند هفته آینده مجددا در اینجا برای مورد دیگری از نقض حقوق بشر درایران جمع خواهیم شد. همواره ادعای جرم اقدام علیه امنیت ملی یا تبلیغات علیه رژیم ایران طرح می شود که ما آن را امروز به بحث گذاشته ایم. بنابراین، من متعجب هستم که آیا پارلمان ما همچنان می بایست هیات نمایندگی برای رابطه با رژیمی داشته باشد، که چنان وحشیانه هر آنچیزی را که ما بدان معتقدیم نقض میکند؟

آسایا،نماینده پارلمان اروپا از فنلاند
متشکرم آقای رئیس، نسرین ستوده یکی از معروفترین وکلای حقوق بشری در ایران است، تنها جرم وی این بود که وی کارش را انجام می داد و به مردم خدمت میکرد و برعلیه این دولت بیرحم مبارزه میکرد.هدف رژیم ایران این است که صدای اپوزیسیون را در ایران و جاهای دیگر خفه بکند، اتحادیه اروپا به وضعیت ساکنان اشرف توجه کرده است، بعنوان نمونه قطعنامه ای در مورد مبارزه آنان برای حقوقشان صادر کرده است. بسیار عجیب است که جامعه بین المللی نمی تواند کاری در مورد این دولت وحشی برای خلاص شدن از شر آن انجام بدهد.

نماینده کمسیون اروپا
متشکرم – آقای رئیس و اعضای محترم اتحادیه اروپا– اتحادیه اروپا شدیدا نگران وضعیت بحرانی و وخامت بار حقوق بشر و آزادیهای بنیادین در جمهوری اسلامی ایران است. برای کسانی که در جهت دفاع از حقوق بشر کار می کردند، در طی دو سال گذشته، شرایط دشوار و بعضا فعالیت آنها غیر ممکن شده است. برای نسرین ستوده و بسیاری دیگر مانند او که در دفاع از موضوعات حقوق پایه ای و آزادیها کارمیکردند، کارکردن از زندان یک راه حل نیست. تاثیر دستگیری او واضح است. کسانی که شجاعت آن را دارند که برای دفاع از حقوق اشخاص - که قاعدتا باید خود دولت از آن حفاظت کند- ایستادگی کنند، با خطر آزار و اذیت، دستگیری و زندانی شدن مواجه می باشند. اتحادیه اروپا علیه این وضعیت موضع گرفته و بیش از ده بیانیه توسط خانم اشتون نماینده عالی و معاون رئیس کمسیون در سال ۲۰۱۰صادر شده است که هم در مورد وضعیت عمومی در ایران بود و هم درمورد افراد مشخص بوده است.
اتحادیه اروپا همچنان به مقامات ایران خاطر نشان خواهد کرد که ابتدایی ترین و مهمترین مسئله این است که آنها می بایست از تعهدات بین المللی شان که آن را امضا کرده اند پیروی کنند.
ما همچنان در جستجوی راههایی خواهیم بود تا اقداماتمان را در دفاع از حقوق بشر در ایران موثرتر کنیم و برای این منظور از تمام شیوه های در دسترس استفاده خواهیم کرد. مردم ایران شایسته چیزی کمتر از این نیستند. از توجه شما متشکرم.

http://www.hambastegimeli.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر