Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

13 نفر در کرمانشاه اعدام خواهند شد رژیم جنون اسلامی کشتارگاه اسلامی باز کرده است


13 نفر در کرمانشاه اعدام خواهند شد رژیم جنون اسلامی کشتارگاه اسلامی باز کرده است
یک مقام مسئول در کرمانشاه از اعدام ۱۳ تن از "قاچاقچیان مواد مخدر" در آینده ای نزدیک خبر داد.

سرهنگ مسعود محمدی گفت: "از امروز اجرای احکام اعدام قاچاقچیان مواد مخدر رسانه‌ای خواهد شد و به مردم اطلاع داده می‌شود."

به گزارش ایلنا وی مدعی شد که برخورد شدید با قاچاقچیان مواد مخدر و اجرای احکام اعدام ایشان خواست مردم است.

محمدی افزود: "توقیف اموال قاچاقچیان در استان نیز روند مطلوبی دارد و یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با آنان است، چرا که این اقدام ضربه سنگینی بر پیکر شبکه‌های توزیع می‌باشد."

وی با بیان اینکه متاسفانه روند ساخت مواد مخدر صنعتی در استان رو به افزایش است، گفت: "۱۷۰ شبکه و سایت اینترنتی آموزش ساخت این مواد مخدر را می‌دهند و متاسفانه امکان جمع آوری مواد اولیه مورد نیاز ساخت این نوع مواد مخدر امکان پذیر نیست، چرا که بیشتر مصارف دارویی دارد."

وی در ادامه تصریح کرد: "قانون جدید مبارزه با مواد مخدر خلاء‌های قانونی برخورد با مواد مخدر صنعتی را پر کرده و مجازات های سنگینی برای قاچاقچیان در نظر گرفته است که امیدواریم با اجرای این قانون که چند ماه از تصویب آن می‌گذرد به زودی شاهد دستگیری سرشاخه‌های اصلی باشیم."

وی بیشترین مواد مخدر صنعتی مصرفی استان را شیشه اعلام کرد و گفت: "وجود باورهای غلط از جمله کاهش وزن و تناسب اندام باعث شده بسیاری از زنان و بانوان به مصرف اینگونه مواد مخدر گرایش پیدا کنند"

گفته‌های این مقام مسئول در حالیست که که طی هفته‌های اخیر اجرای احکام اعدام در رابطه با جرایم مربوط به مواد مخدر سیر صعودی بی‌سابقه‌ای داشته است.
------------------------------------------------------------
گزارشی از فشار‌های وارده بر انور حسین پناهی

کمیته گزارشگران حقوق بشرـ انورحسین پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کرد است که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۱۶سال زندان تقلیل پیدا کرد.

اشرف حسین پناهی، برادر وی نیز دوسال پیش در حالی که همراه با مدارک و طوماری بالغ بر ۵۰۰۰ امضا دال بر بی‌گناهی برادر خویش راهی تهران بود، به طرز مشکوکی به قتل رسید. افشین حسین پناهی که از سوی خانواده پیگیر پرونده برادران بزرگ‌تر خود بود، تنها به علت اعتراض به این حکم و کشته شدن دیگر برادرش در سال گذشته چندین بار از سوی دستگاه‌های امنیتی شهرستان قروه بازداشت شده است و هم اکنون هم به یک سال زندان محکوم شد. به گفته نزدیکان وی، «او تحت شکنجه‌ی اداره اطلاعات قروه پنجاه درصد از بینایی‌اش را از دست داده است.»

انور حسین پناهی در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۱۵ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت ۶ ماه را در بی‌خبری مطلق در اداره اطلاعات قروه بسر برد. به نقل از یکی از همبندیان وی، در یکی از شب‌های زمستانی سال ۸۷ و در شرایطی که وی دچار شکستگی دنده و عفونت در یکی از کلیه‌هایش بود، مامورین وی را مجبور به برهنه شدن نموده و سپس وی را به میله‌ای در حیات زندان می‌بندند، این عمل موجب بیهوشی وی از شدت سرما می‌شود، سپس مامورین وی را به داخل آورده و به هوش می‌آورند.
این همبندی اضافه می‌کند که این اتفاق بار‌ها در طول یک ماه تکرار شده است. انور حسین پناهی به جرم اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا به اعدام محکوم شد که بعد از اعتراض جامعه بین المللی و ارگان‌های حقوق بشری حکم وی به ۱۶ سال حبس کاهش پیدا کرد. بنا به گفته وکلای وی پرونده ایشان خالی از هر گونه اعتراف و یا مدرکی است که ثابت کند که وی مستحق محکومیت حتی یک روز زندان باشد.
انور حسین پناهی که از فعالان مدنی و عضو (ان ان) و از معتمدین منطقه دهگلان بشمار می‌رود، فعالیت‌های مدنی خود را در زندان مرکزی سنندج نیز تداوم بخشیده و اقدام به تشکیل کلاس‌های مشاوره برای زندانیانی نموده است که دچار اعتیاد هستند. به گفته یکی از زندانیان زندان سنندج همواره در کلاس‌های وی بیش از ۲۰۰ نفر حضور دارند و این کلاس‌ها تا حدود زیادی مانع از ورود مواد مخدر به داخل زندان شده و فضای زندان را به صورت ملموسی تغییر داده است. وی در این مدت بار‌ها ممنوع الملاقات شده که در آخرین نمونه هفته پیش از ملاقات با خانواده خود محروم شد.
کمیته گزارشگران حقوق بشر ضمن محکوم نمودن این دست برخورد‌ها با زندانیان، اعم از سیاسی و عمومی، خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی است
-------------------------------------------------------------
یه‌كێتی نیوه‌ و پارتی و كۆمه‌ڵ‌ ‌و سۆسیالیست یه‌كی‌ بینایه‌كیان داگیركردووه‌، داواكاری‌ گشتی‌ له‌ گه‌رمیان داوای‌ گه‌ڕانه‌وه‌ی‌ (40) بینای‌ حكومی‌ ده‌كات

به‌پێ هه‌والێكی رۆژنامه‌ی ئاسۆ، فه‌رمانگه‌ی‌ داواكاری‌ گشتی‌ له‌ گه‌رمیان، لیستێك ده‌داته‌ دادگا ‌و تیایدا داوای‌ چۆڵكردنی‌ چل بینای‌ حكومی‌ ده‌كات كه‌ له‌لایه‌ن حزب‌و ڕێكخراوه‌كان‌و هاوڵاتیانه‌وه‌ داگیركراون.

به‌پێی نووسراوێكی‌ فه‌رمانگه‌ی‌ داواكاری‌ گشتی‌ له‌ گه‌رمیان به‌ ژماره‌ (53) له‌ 22/2/2011 كه‌ وێنه‌یه‌كی ئاراسته‌ی‌ نووسینگه‌ی‌ تایبه‌تی‌ سه‌رۆكی‌ حكومه‌ت ‌و ئیداره‌ی‌ گه‌رمیان ‌و تێبینه‌رایه‌تی‌ تاپۆی كه‌لار، تیایدا داوای‌ گه‌ڕانه‌وه‌ی‌ چل بینای‌ حكومه‌ت ده‌كات له‌ قه‌زاكانی‌ كه‌لار، چه‌مچه‌ماڵ، كفری‌، خانه‌قین ‌و هه‌روه‌ها ناحییه‌كانی‌ ڕزگاری‌، باوه‌نور، شۆڕش، ته‌كیه‌، سه‌نگاو، ئاغجله‌رن.


له‌ لیسته‌كه‌دا كه‌ كۆپییه‌كی‌ ده‌ست ئاسۆ كه‌وتووه‌، ئاماژه‌ به‌وه‌دراوه‌ كه‌ نیوه‌ی‌ ئه‌و بینایانه‌ له‌لایه‌ن یه‌كێتییه‌وه‌ داگیركراون، هه‌روه‌ها چوار بینایه‌ی له‌لایه‌ن حزبی‌ شیوعی كوردستانه‌وه‌ داگیركراون، دوو بیناش له‌لایه‌ن پارتییه‌وه‌، كۆمه‌ڵی‌ ئیسلامی‌ ‌و حزبی‌ سۆسیالیستیش یه‌كی‌ بینایه‌كیان داگیركردووه‌، ئه‌وانی‌ تریش له‌لایه‌ن هاوڵاتیان ‌و ڕێكخراوه‌كانه‌وه‌ داگیركراون.


-----------------------------------------------------

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی زن در سقز

بر اساس گزارش دریافتی از سقز، سه شنبه 17 اسفندماه گروه کثیری از مردم به همراه فعالین کارگری از جمله "محمود صالحی و نجیبه صالح زاده" مراسم گرامیداشت 8 مارس را در میدان "هلو"ی این شهر برگزار کردند.

گزارش رسیده حاکی است صبح روز دوشنبه 16 اسفندماه دستگاه امنیتی رژیم در شهر سقز، "محمد عبدی پور" فعال شناخته شده کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری را از ساعت 9 تا 11 صبح این روز احضار کرد و تحت فشار و تهدید، از نامبرده خواست تا وی به همراه سایر فعالین کارگری از حضور در مراسم گرامیداشت روز جهانی زن در این شهر خودداری ورزند.

از سوی دیگر در شامگاه دوشنبه 16 اسفندماه فعالین و دوستداران کومه له و حزب کمونیست ایران به مناسبت هشت مارس تعداد زیادی تراکت و اطلاعیه های حزب کمونیست ایران و کومه له را در گرامیداشت روز جهانی زن در سطح این شهر از جمله خیابان های "فخر رازی، بهداری شکر ریز، امام، شیوی جوتیاران، ساحلی" ، میادین "کارگر و شهدا"، محلات و کوچه های "مدرسه سمیه و منتهی به میدان هلو" و نیز "بلوار کردستان تا ترمینال بوکان، کوچه های پیرخزایی و خیابان ساحلی" توزیع نمودند.

همچنین روز سه شنبه 17 اسفندماه مصادف با هشت مارس، گروه کثیری از مردم و جوانان آزادیخواه و برابری طلب سقز به همراه جمعی از فعالین کارگری از جمله "محمود صالحی و نجیبه صالح زاده" در میدان "هلو"ی این شهر گرد آمدند و فرا رسیدن روز جهانی زن را به یکدیگر تبریک و شادباش گفتند. گفتنی است پیش از این نیروهای امنیتی به نحوی پرشمار در این میدان مستقر شده بودند. در جریان این مراسم نیروهای امنیتی از محمود صالحی و همسرش نجیبه صالح زاده خواستند تا محل را ترک کنند اما با مقاومت آنان و مردم حاضر در مراسم مواجه شدند. به رغم آن که محمود صالحی مناسبت این روز و دلیل گردهمایی مردم را در محل توضیح داد اما نیروهای امنیتی بر خواست خود اصرار ورزیدند و با آوردن یک دستگاه خودرو از او خواستند تا محل را ترک کند. پس از آن که محمود صالحی و نجیبه صالح زاده محل را ترک کردند، مردم حاضر در مراسم در حمایت از او و نجیبه هورا کشیدند. پایان بخش این تجمع، پخش شیرینی و تبریک مجدد این روز از سوی شرکت کنندگان به یکدیگر در میدان هلو بود که بعدا و به صورت دسته جمعی این میدان را ترک گفتند.


-------------------------------------------------------

اروپا از ایران به دلیل ارسال پارازیت برروی امواج ماهواره ای یوتل ست شکایت کرد

شدت یافتن ارسال پارازیت از سوی رژیم ایران با هدف قطع دریافت برنامه های شبکه های ماهواره ای واکنش های بسیاری را از سوی شخصیت های گوناگون، سازمان های بین اللملی، سه شبکه ماهواره ای و همچنین شرکت هایی مانند یوتل ست را در پی داشته است. سایت صدای آمریکا ۱۷ اسفند،خبرداد: در واکنش بین المللی نسبت به اقدام ایران در انداختن پارازیت بر روی امواج ماهواره ای، نامه ای رسمی توسط وزرای امور خارجه آلمان، بریتانیا و فرانسه به کاترین اشتون، رییس امور خارجی اتحادیه اروپا، ارسال شد. در این نامه اقدام ایران در ارسال پارازیت «جلوگیری از حق دسترسی آزادانه مردم ایران به اطلاعات» توصیف شده است و از وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا خواسته شده است تا ضمن محکوم کردن آن خواستار توقف این اقدام «غیرقابل قبول» شوند.

همزمان بنا به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت فرانسوی یوتل ست، در بیانیه ای از تسلیم دو شکایت علیه ایران یکی در ماه می ۲۰۰۹ به «آژانس ملی فرکانس های فرانسه» و دیگری در فوریه ۲۰۱۰ به «هیآت رادیویی اتحادیه ارتباطات بین المللی» خبر داد که موضوع آن ایجاد مشکل و ارسال پارازیت از سوی حکومت ایران است.

در اوایل فرودین ماه سال جاری نیز اتحادیه ارتباطات بین المللی دوربرد سازمان ملل متحد یا آی تی یو، ارسال پارازیت برروی ماهواره های خارجی توسط ایران را خلاف قوانین بین المللی اعلام کرد و از جمهوری اسلامی ایران خواست تا این کار را متوقف کند. سخنگوی آی تی یو اعلام کرد شواهدی وجود دارد که سیگنال ها از سوی ایران فرستاده می شود و گفت: «تلاش عمدی و آگاهانه ای برای ایجاد وقفه در پخش ماهواره ای از سوی ایران وجود دارد.»

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که نامه ای شدید الحن از سوی مدیران سه شبکه خبررسانی جهانی صدای آمریکا، دویچه وله و بی بی سی صادر شد که در آن آمده بود: «مقام های ایران برای پخش آزادانه برنامه هایشان به زبان های انگلیسی و عربی در اطراف جهان از همین خدمات استفاده می کنند و در همین حال مردم کشور خود را از برنامه هایی که از همین ماهواره ها از بقیه جهان می آید، محروم می کنند. ما از پخش خبرهای دقیق و بیطرفانه درباره امور جاری به ایران دست برنخواهیم داشت.» در این نامه همچنین اقدام ایران در انداختن پارازیت بر روی امواج ماهواره و اختلال در دریافت این شبکه ها، ناقض بند ۴۵ قانون اتحادیه ارتباطات بین المللی اعلام شده است، اقدامی غیرقانونی که بسیاری معتقدند توقف آن اعلام موضعی محکمتر و قاطعانه تر را از سوی جامعه بین المللی می طلبد.


----------------------------------------------------------
بیانیه ی اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کورد در گرامیداشت 8 مارس روز جهانی زن
از ویژگی های پایدار، ذاتی ولایتغیر انسان همانا خودمختاری وی در تصمیم سازی برای زندگی، روابط و آینده ی خویش است و همین انسان است که با تکیه بر عقلانیتی سنجش گر در جهت به سامان کردن زندگی خود در فرم های متعدد و متفاوت می کوشد. از همین حیث آزادی از ویژگی های لا ینفک وجود انسان است. از زمانی که صوفیستا ها انسان را مبدا در آفرینش هستی می انگاشتند تا به امروز که ما با اندسشه نوین آشنا گشته ایم می دانیم که انسانیت و آزادی همزاد یکدیگرند و از این رو نفی هر کدام، نفی دیگری را به دنبال خواهد داشت .

امروز با تکیه بر همین داده ها می دانیم که انسانها آزاد و برابر و به دنیا می آیند و باید آزاد و برابر زندگی کنند و به واسطه ی همین خود مختاری، آزادی و عقلانیت است که انسان موجودی صاحب کرامت شمرده می شود. از زمان دور یا بهتر بگوییم در دوران پیشامدرن، در قاطبه ی فرهنگ ها سرکوب زن و خوار و حقیر شمردن آن از مولفه های فرهنگی این جوامع بوده است. اما با ظهور اندیشه و زندگی مدرن، دیگر این بافت های کهن فرو ریخت و پرده از رخسار این عروس نا مبارک گشوده شد . تا جایی که جان استوارت میل فیلسوف بزرگ بریتانیایی در کتاب رقیت زنان بر این نکته پای می فشرد که نباید تفاوت های جسمانی و فیزیولوژیک مبنایی بر تفاوت در زندگی و حقوق اجتماعی زنان و مردان باشد. نمی توان از روز جهانی زن سخن گفت و از نقش جنبش چپ که در گسترش و بسط این حقوق طبیعی و نه قرار دادی بسیار کوشیده است، سخنی نگفت . نمی توان از کارل مارکس، آن اندیشمند دردمند که در عمیق ترین لایه ها به تحلیل جامعه خود می پرداخت و درنهایت با نقدی فراگیر از مبدل گشتن انسان به کالا و ارجحیت کالا بر تولید کننده ان که انسان باشد سخنی نگفت .

اما بخشی از جامعه بشری با تمامی مشکلات بسیاری از این موانع را با جسارت شهروندان و آزادی خواهان پشت سر نهاده است، بااین وجود داستان ما در جامعه ای استبداد زده که هنوز اسطوره ها وارزش های مطلق و انگاره ی خورشید –شاه فرمانروایی می کند داستانی بس غم انگیز است . جایی که زن را ابترالعقل و مفعول می شمارد و تحقیر زن از جایگاه و کرامت حقیقی و انسانی اش بخشی از ساختار فرهنگی آن شده است .صاحب اسفارالاربعه ملاصدرای شیرازی که حکمت وعرفا اسلامی وام دار اوست سخنی بس تاسف انگیز و استبداد خیز در باب زنان دارد اینکه زنان موجوداتی دیوانه و غیر قابل تحمل اند که خداوند سیمایی نیکو به آنها بخشیده تا برای مردان قابل تحمل گردند این نوع تفکرات یاوه آلود خود را مکررا در بافت های فرهنگی واجتماع جوامع شرقی باز تولید نموده است .

امروز نیز که در جوامع مان با کوبیدن بر طبل نسبیت گرایی فرهنگی، سعی در بازتولید همان فرهنگ کهن و خط بطلان کشیدن بر بسیاری از این ارزش های جهان شمول را دارند . بررسی ریشه شناسانه مسئله این نکته را بر ما ارزانی می دارد که فرهنگ های شرقی، فرهنگ حذف واقعیت ها و سوژه هاست در این فرهنگ ها راهی برای طرح مسئله حال در هر نوع آن امکان ناپذیر می نمایاند. بنابراین برای مثال طرح مسئله ی زن و تلاش برای رهایی وی از مفعولیت و زیر دستی واکنشی جز سرکوب نخواهد داشت فرهنگ استبداد زده ای که با محصور نمودن زنان بر قیودی همچون خانواده و تحمیل این خواسته که زن فقط باید توید نسل نماید و نه تکامل نسل و ابزاری است برای پاسداری از نهاد خانواده برای مردان، زمینه را بر مفعولیت ، زیر دستی و نفی اسانیت نیمی از پیکره ی جامعه را فراهم آورده استو هر گونه تلاشی برای بر آوردن این وظیفه ی اخلاقی و انسانی بر زنان و مردان و برابری جایگاه هردو در نطفه خفه می شود تمامی این مصبت ها که ریشه در دامن این فرهنگ کهنه و ناکارامد دارد را باید با پرسشگری و حمله بر پیش فرض های آن آغازید. راه بس طولانی و سختی در مقابلمان است.

وظیفه های جدی و اخلاقی زنا ن و مردان آزاده در این دوران سخت آن است که شجاعانه در مقابل این فرهنگ اکتسابی نامیمون بایستند و به فرزندان خود بیاموزند که رهایی از رقیت و مفعولیت و رسیدن به بلوغ و بالندگی جز با پرسشگری و خرد نقاد امکان پذیر نیست . البته با ید درنظر داشت که رهایی زن ازبسیاری از قیود فرهنگی و اجتماعی نباید ما را از باز شناسی، یررسی و نقد رویکرد جنبش زنان که جنبشی نو پا، مطالبه محور و غیر قابل انکار است غافل نماییم که البته بررسی این مسئله مجالی بزرگ می طلبد .

اتحادیه ی دموکراتیک دانشجویان کورد به عنوان بخش مهمی از جنبش دانشجویی کوردی و نهادی منتقد و مستقل، ضمن گرامیداشت 8 مارس روز جهانی زن و تبریک این روز به تمامی آزادی خواهان جهان امیدوار است با بسط آگاهی های عمومی شاهد پی گیری مطالبات بحق زنان و به ثمر رسیدن آن باشیم و این عنصر مهم جسارت و جاه طلبی را نباید در پیگیری حقوق از یاد برد.

اتحادیه ی دموکراتیک دانشجویان کورد
----------------------------------------

ده‌نگیک پڕ له‌ سۆز

ده‌نگیک که‌ ته‌زو به‌ له‌شما ده‌هینیت

گورانیه‌ک پر له‌ مانا

پر له‌ په‌پوله‌

ده‌ستی موزیک ژه‌ن و ئاواز دانه‌ریکی میهره‌بان

هه‌مو ئه‌مانه‌م له‌م گورانیه‌ بینی

ده‌ستان خۆش و سه‌رکه‌وتو بن

دلێر له‌ک




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر