Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۲۳, دوشنبه

ادعای دروغپردازی نهادهای رژیم جنون آخوندی در باره بازداشت سه نفر از اعضای گروه پژاک





ادعای دروغپردازی نهادهای رژیم جنون آخوندی در باره بازداشت سه نفر از اعضای گروه پژاک
جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسداران: خبرها حاکی از تشدید فعالیت گروه پژاک در در مناطق کرد نشین کشور است. در همین راستا 3 نفر از مرتبطین این گروهک در یکی از شهرهای کرد نشین کشور دستگیر گردیدند. دو نفر از این سه نفر برادر بوده و سابقه فعالیت گروهکی در پرونده آنان وجود دارد.
//////////////////////////////////

بازداشت دو شهروند مهابادی به اتهام امنیتی

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

دو شهروند مهابادی به نام های ابراهیم نامداری و جمال مقدسی از سوی نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند.

به گزارش آژانس خبری موکریان، نامداری اهل روستای دارلک از توابع مهاباد روز دهم اسفند و مقدسی ساکن مهاباد چند روز پیش دستگیر و صبح امروز به زندان مرکزی این شهر منتقل شده اند.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این دو شهروند از جانب مقامات قضائی شهر مهاباد اعلام نشده اما گفته می شود اتهام این دو شهروند امنیتی است.


//////////////////////////////


سوئد درمقام دهم در جهان در باره فروش سلاح به کشورهای دیکتاتورزده

سلاح جنگی
انستیتوی بین المللی پژوهش صلح استکهلم Sipri گزارشی را درمورد نقش سوئد در معاملات سلاح های جنگی در جهان منتشرکرده است. براساس این گزارش سوئد دودرصد این معاملات را به خود اختصاص داده و درمقام دهم درجهان قراردارد.
در۵ سال گذشته میزان معاملات سلاح درجهان درمقایسه با ۵ سال پیش ازآن، ۲۴ درصد افزایش یافت. میزان صادرات سلاح سوئد در۱۰ سال گذشته تغییری نیافته، اما به دلیل افزایش مجموع این معاملات، ازسهم سوئد دراین زمینه کاسته شده است.
آفریقای جنوبی، باسفارش ۲۶ فروند جنگنده ی Jas بزرگ ترین خریدار سلاح های سوئد محسوب می شود. این تعداد جنگنده، نیمی ازصادرات سوئد را دربرمی گیرد.
هند، با خرید ۹ درصد کل سلاح های صادراتی، بزرگ ترین کشور واردکننده ی سلاح های جنگی درجهان معرفی می شود. کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نیز درردیف بزرگ ترین خریداران سلاح قراردارند. یکی ازدلایل این امر به گزارش سیپری، درآمد غیرمنتظره از فروش نفت و گاز و همچنین تنش های موجود در منطقه و درخود این کشورهاست.
بزرگ ترین کشورصادرکننده ی سلاح های جنگی آمریکاست و پس از آن بافاصله ی اندکی، روسیه قراردارد.
///////////////////////////////////////////

رایزنی در باره اوضاع لیبی؛ کلينتون وارد پاريس شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزیر امور خارجه آمریکا امروز بمنظور رایزنی با اروپاییها و روسها در باره اوضاع لیبی وارد پاریس شد.

هیلاری کلینتون قرار است در نشست وزیران امور خارجه گروه هشت در پاریس شرکت کند. این نشست دوشنبه شب و سه شنبه برگزار می شود.

کلینتون همچنین قرار است به همراه دیگر همتایانش در گروه هشت در کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با نیکولا سارکوزی رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

همزمان وزیر امور خارجه فرانسه خواستار تسریع تلاشهای بین المللی برای پاسخگویی به درخواست اتحادیه عرب در مورد ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی شد.

آلن ژوپه گفت فرانسه با هماهنگی با دیگر شرکایش در اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، شورای امنیت سازمان ملل و شورای ملی لیبی، در ساعات آینده تلاش هایش را سرعت می بخشد.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد، قذافی و 15 تن دیگر از اعضای خانواده و نزدیکان وی از این پس حق ورود به خاک روسیه را نخواهند داشت.

//////////////////////////////////////////

فیلم؛ چهارشنبه سوری؛ مبارک بن علی، نوبت سیدعلی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر