Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۲۰, جمعه

خبری که بر روی هرنا منتشر شده است بی طرفانه نیست و وابسته خواندن آئین یارسانی به دین شیعه یک عمل بیوجدانی میباشد



خبری که بر روی هرنا منتشر شده است بی طرفانه نیست و وابسته خواندن آئین یارسانی به دین شیعه یک عمل بیوجدانی میباشد
در جواب خبری که بدون علم و آگاهی از یک آئین انساندوست که بر روی سایت خبری هرنا منتشر شده است راستی لازم دانستم که در این باره لازم به ذکر میباشد که همیشه این ائین توسط کور اندیشان شب پرست مورد بی احترامی و تحقیر قرار گرفته است آئین یاری یک آئین صلح جو و انسان دوست میباشد و این اگر تاریخ این آئین را مورد بررسی قرار بدهید برای شما روشن میشود که این آئین پاک هرگز طرفدار خشونت نبوده و نیست. باور کنید خیلی خنده دار میباشد که هرنا بدون مطالعه دقیق درباره این آئین و رفته در وب سایت خودش نوشته است و

آئین یاری «اهل حق»، یکی از شاخه‌های عرفان در مذهب شیعه اثنی عشری جعفری است که در قرن هفتم هجری توسط سلطان اسحاق بنیان گذاشته شده است ابن به هیچ عنوان هیچ اصل و اساسی ندارد و به باور ما آئین یاری و دین شیعه آسمان تا زمین فرق و تفاوت دارد چرا چون آئین یاری خشونت و خون ریزی را قویا رد میکند و دین شیعه بر اساس خشونت بنا شده است این نمیتواند صادق باشد البته از بی طرفی نویسنده شک داریم و نمیتواند بی طرف باشد چنین نوشتهای.

    • راستی من خیلی خندم گرفت زمانی این خبر را بر روی سایت هرنا خواندم که گویا آئین یاری بخشی از آئین شیعه میباشد . این هیچ اصل و اساسی ندارد ائین یاری یک آئینی میباشد که باز=مانده آئین زرتشت میباشد و با دین شیعه از آسمان تا زمین فرق و تفاوت دارد فکر کنم نویسندگان هرنا اطلاعات کافی در باره ائین یاری ندارند و این یک اشتباه بزرگ میباشد که یک آئین مسالمت آمیز و انساندوست و صلح جو با یک دین خشونتکار مقایسه کنید آئین یاری یک آئین انسان دوست صلحجو و بر اساس مهربانی و پاکی و ردا بنا شده است و با تمام معنا خشونت را رد میکند و تنها ائینی میباشد که به آئینهای دیگر و مذاهب دیگر احترام میگذارد برای نمونه یک دهکده مسلمان نشین در منطقه دالاهو میباشد که مردم یاری به مردمان ان دهکده احترام خاصی میگذارند و اما پیروان آئین یاری توسط مذاهب دیگر مورد تحقیر و بی احترامی قرار میگیرند.
      و آئین یارسانی با هیچ دین و آئینی دشمنی ندارد و در قوانین و این آئین آمده است که یکی از اصول پایه ی این آئین احترام به آئینهای دیگر میباشد.
      با تشکر ساموئیل کرماشانی
      ////////////////////////////////
      شما میتوانید خبری که بر روی سایت هرنا منتشر شده است اینجا در زیر مطالعه کنید

      هرانا؛ احتمال تخریب مهم‌ترین زیارتگاه پیروان اهل حق

      خبرگزاری هرانا – جمعی از پیروان آئین یاری «اهل حق» روز جمعه ساعت ۱۳ برای دومین بار جهت جلوگیری از تخریب آرامگاه بنیان گذار این آئین (سلطان اسحاق) تجمع خواهند کرد.

      بنا به اطلاع گزارشگران هرانا «خبرگزاری خقوق بشر ایران» پیروان این آئین از استانهای کرمانشاه، لرستان، همدان، تهران، قزوین و مازندران در این تجمع شرکت خواهند کرد.

      شاهدان عینی و طرفدار این آئین به هرانا گفتند «مقامات حکومتی به بهانه بازسازی این مکان زیارتی قصد تخریب آنرا دارد.»

      قابل ذکر است که تا سال ۱۳۷۷ این مکان توسط مردم یارسان اداره می‌شد که با حمایت نیروهای امنیتی به تصرف اداره اوقاف کرمانشاه درآمد و هیات امنای فعلی نیز همگی توسط نهادهای حکومتی انتصاب شده‌اند.

      آئین یاری «اهل حق»، یکی از شاخه‌های عرفان در مذهب شیعه اثنی عشری جعفری است که در قرن هفتم هجری توسط سلطان اسحاق بنیان گذاشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر